Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 29°C Még több cikk.

Nyílnak a kátyúk, pedig tél sem volt

Szeged - Ha tavasz, akkor kátyúprobléma. Körülnéztünk a megyében, hol mennyiért javítják a burkolatot. Szegeden dupla annyi pénz van, mint tavaly, de ez is csak tűzoltásra elég.
Egyhetes hó – ennyi volt az idei tél, ennek ellenére itt a hagyományos tavaszi probléma: úton-útfélen nyílnak a kátyúk. A lapunkhoz telefonáló szegedi autósok a Belvárosi híd újszegedi felén lévő krátert emlegetik. Az önkormányzati utakat kezelő Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. viszont csak áprilistól tud nagyobb ütemben javíttatni, mert akkor nyitnak ki a környékbeli aszfaltkeverő üzemek. Marovszki Béla, a társaság részlegvezetője elmondta: addig a balesetveszélyes, döntően a tömegközlekedési útvonalakon kialakult kátyúkat javítják. Eddig idén 200 ilyen kátyút szüntettek meg. Az idei pénzkeret a költségvetés módosításával a tavalyi duplájára emelkedett, azaz 200 millió forintból lehet burkolatot foltozni.

Fotó: Karnok Csaba
Fotó: Karnok Csaba

 Kilátszik az útalap

A szegedi Tisza Lajos körút Attila utcai és Mikszáth Kálmán utcai csomópontjában úgy tönkrement a burkolat a villamosvágányok között, hogy már kilátszik az útalap. – A kiskörútnak ez a része 2004-ben épült meg 8 centis hengerelt aszfaltréteggel, majd 2011-ben aszfaltozták újra a tömegközlekedési nagyprojektben. Az úttest terhelése miatt ez megint tönkrement, és hiába javították garanciálisan, az sem segített az aszfaltréteg alatti kitöltő beton hibája miatt – tájékoztatott Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. A város megbízásából a társaság előkészítette a burkolatcsere terveit. Előreláthatólag visszabontják a kitöltő betont is a vasbeton alaplemezig, és 21 centi vastag megerősített vasalt bazaltbeton szerkezetű burkolat épül. Az átépítés a nyári szünetben várható két ütemben, folyamatos villamosforgalom mellett.

Ebből az összegből továbbra sem futja nagyfelületű aszfaltozásra, csak a balesetveszély elhárítására és a műszaki biztonság fokozására elég. Aszfaltszőnyegezés abban a 20 utcában várható 120 millióból, amire tavaly megpályáztatta a város a kivitelezőt. Ezeken helyeken a jövő héten veszi át a munkaterületet a kivitelező.

A megye útjai közül az 55-östől Ruzsa felé vezető úton láttuk kátyúzók nyomát. Pécsi Norbert Sándortól, a Magyar Közút Zt. kommunikációs osztályvezetőjétől megtudtuk: a kátyúzást és kisebb burkolatjavításokat az útkategóriák szerint ütemezik. Ez annyit jelent, hogy első körben a gyorsforgalmi utakon, a főutakon, majd a forgalmasabb mellékutakon, végül az alsóbbrendű bekötőutakon dolgoznak. Tavaly a megyében több mint 4200 tonna kátyúzóanyagot használtak fel összesen közel 359 millió forint értékben. Idén is hasonló pénzkeretet lehet elkölteni. Télen is folyamatosan javítottak hideg anyaggal, de ez sokkal kevésbé tartós, mint a hagyományos meleg aszfalt, ami két hét múlva lesz elérhető. Ezzel párhuzamosan az útkezelő nagyobb útfelújítást is végez. Mint többször beszámoltunk róla, hamarosan befejeződik a szegedi Kossuth Lajos sugárút egy kilométerének rekonstrukciója, halad a 43-as főút szintén egy kilométeres szakaszának felújítása. Gyomaendrőd–Nagyszénás–Szentes között 2,5 kilométert, Kardoskút és Vásárhely között 200 métert, Vásárhely–Földeák–Makó között 100 métert, a Bordány–Zákányszék–Mórahalom összekötő úton 10,55 kilométert újítanak fel.

Fotó:
A szegedi kiskörút és az Attila utca kereszteződése. Megközelítés csak terepjáróval ajánlott. Fotó: Karnok Csaba

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Román kamionos pere: még mindig nincs ítélet

Hiányzó román fordítás miatt nem született jogerős ítélet. Tovább olvasom