Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 2°C | 8°C Még több cikk.

Nyolcperces üldözés után kapták el a szerb gázolót

Szeged - Segítségnyújtás nélkül elhagyta a helyszínt az a szerb autós, aki egy gyalogost ütött el hétfőn a kora délutáni órákban Szegeden.
A baleset után nyolc perccel elfogták a röszkei határátkelőhelynél azt a szerb autóst, aki a szegedi Szabadkai úton elütött egy gyalogost, és segítségnyújtás nélkül továbbhajtott.

Egy szerb állampolgárságú sofőr hétfőn kora délután a Szabadkai úton, a szalámigyár előtti zebrán elgázolt egy gyalogost, majd segítségnyújtás nélkül továbbhajtott. Az elütött gyalogos, egy szegedi fiatal, a közlekedési szabályokat betartva körülnézett, és miután látta, hogy a jobbról érkező és a belső sávban haladó jármű megáll a zebránál, lelépett az úttestre. Ekkor ért oda a külső sávban a külföldi sofőr, és fékezés nélkül elsodorta a gyalogost. A fiatalember az ütközés következtében a lábán sérült meg.

A balesetet látó járókelők azonnal értesítették a rendőrséget, miután észrevették, hogy a gázoló csak egy pillanatra áll meg, aztán továbbhajt. A kapitányság ügyeletese azonnal hívta az autós járőröket, akik üldözőbe vették a sofőrt, és riasztották a röszkei határátkelőn szolgáló kollégáikat is. A baleset után nyolc perccel el is kapták a határon a szerb állampolgárt. Ellene a rendőrség segítségnyújtás elmulasztásának megalapozott gyanúja miatt indított büntetőeljárást.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. Piki 2009. január 22. 14:14
    „MÁR MEGINT A TÓTOK!”
  • 35. felhasználónév 2009. január 20. 22:40
    „Theseus

    Segítségnyújtás elmulasztásánál az nem tényező, hogy hol történik. Lsd. gyalogosátkelő.”
  • 34. felhasználónév 2009. január 20. 22:35
    „Tahoszegedi

    A területileg illetékes rendőri szerv, az illetékességi területen belül, bárhol jogosult helyszíni bírságot kiszabni. Ennek összege 3.000-20.000.-ft.-ig terjed. Ha láttál már helyszíni birságolási tömböt, akkor tudhatnád, hogy lehetőség van a személy nevének, állampolgárságának, vezetői engedély számának, tipusának, továbbá személyi igazolvány és útlevél számának rögzítésére. Innentől kezdve maximum a bírság összegét kellene elrettentő, vagy külföldön is tökéletesen behajthatóvá tenni. Jelenleg, beutazási és tartózkodási tilalmat lehet elrendelni, a bírság meg nem fizetése esetén. A probléma csak az, hogy a csekket ki szokták dobni a külföldiek, és bután néznek a következő Magyarországra lépés alkalmával, hogy előállítják őket. Hogy tetézzük a problémát, a tolmács és a további eljárási költségek többszöröse a maximum összegű bírságnak.”
  • 33. theseus 2009. január 20. 17:01
    „flexsnake:
    Te tényleg nem hallottad még ezt a szót, vagy hülyének tetteted magad?
    Vagy azt hiszed, hogy én vagyok a helyszínelő rendőr?”
  • 32. paranoid 2009. január 20. 16:36
    „31-es köszi :) de ott működik .”
  • 31. tahoszegedi 2009. január 20. 12:00
    „paranoid!
    Amiről te beszélsz az a Közös Tér elmélete, és itt találod meg:
    http://www.shared-space.org/

    és itt a tanulmány
    http://www.shared-space.org/files/18445/SharedSpace_Eng.pdf

    és nem Német találmány, hanem holland. Hans Monderman közlekedés tervező

    Mint mondtad kisvárosban próbálkoztak meg, ahol nulla a tranzit forgalom.

    "....
    Shared Space (Lehet Más a Közterület)

    A Hans Monderman fríz közlekedéstervező által kidolgozott Shared Space (Közös Tér) elmélete arról szól, hogy a városi utat és közterületet úgy kell tervezni, lebonyolítani és kezelni, hogy a közlekedési forgalom összeolvad a többi emberi tevékenységekkel. Legfeltűnőbb a Közös Tér projektekben a főutakra jellemző zűrzavar (közlekedési táblák, jelek, lámpák, szegélyek stb.) teljes hiánya. A Közös Tér területén belül a kocsivezető része a szociális és kulturális környezetnek és viselkedését (pl. a sebessége) a mindennapi viselkedési normák diktálják.

    De Közös Tér több mint egyszerű köztérkialakítási módszer, szükséges hozá a tervezés és döntéshozatal újszerű megközelítése. Eredményeként új struktúrák alakulnak az önkormányzati szervezetben és a közösségi részvételben.
    (fordítottam az angol szövegből: http://www.shared-space.org/ )
    Más szóval Közös Tér nemcsak a közterületről átalakításáról szól, hanem a társadalom átalakításáról, egy tekintélyelvűből egy emberek által közösen kialakított társadalomba.

    Itt egy rövid tv-felvétel az elméletről és a holland és angol példákról:
    http://www.channel4.com/player/v2/player.jsp?showId=5677

    Rövid ismertető és sokatmondó utcaképek megtekinthetők-letölthetők : http://www.shared-space.org/ > Downloads (5 nyelven)

    Tudományos megközelítés:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_space ....."”
  • 30. Imcsi 2009. január 20. 11:06
    „Megfontolandó lenne a helyszíni bírság, ill. a gépjármű lefoglalása a bírság kiegyenlítéséig! Ausztriában, vagy Németországban állítólag működik!”
  • 29. flexsnake 2009. január 20. 10:51
    „zebra az állatkertben van, ez gyalogátkelőhely.”
  • 28. theseus 2009. január 20. 10:18
    „"Ellene a rendőrség segítségnyújtás elmulasztásának megalapozott gyanúja miatt indított büntetőeljárást."

    A zebrán való gázolásért nem?”
  • 27. xene@freemail.hu 2009. január 20. 10:06
    „Szépen fogalmaznak: "Egy szerb állampolgárságú sofőr". Ez lehet albán nációjú is, mivel most a koszovói albánok körében divatos lett a szerb állampolgárság kérése, mivel koszovóival csak vízumokkal tudnának utazgatni. De lehet akár vajdasági magyar is. De lehet szerb is akár. Mindenesetre nem tudom, hogy ebből miért lett hír. Csakhogy meglegyen a napi szerb-szidás? Más állampolgárságú személyek is lehetnek közlekedési baleset okozói.”
  • 26. paranoid 2009. január 20. 09:33
    „Egy kisvárosban az összes közúti jelzőtáblát leszerelték ,kísérletképpen.Láss csodát egyetlen baleset nem történt azóta. Ja.elfelejtettem ,hogy ez németországban van :o)”
  • 25. MD2009 2009. január 20. 09:19
    „Tahoszegedi!

    Tökéletesen igazad van, pontosan ezt kellene csinálni. Nagyon gyorsan rend lenne.
    Csak sajnos jogszabályi változásra szinte nulla esélyt látok.”
  • 24. vuk 2009. január 20. 08:56
    „Miaz, hogy "a közlekedési szabályokat betartva körülnézett"?
    ZEBRAROL van szo a fene egye mar meg! Hat kocsival is szet kell nezni a kisutcak elott, amikor a fouton megy??

    Jo lenne ha nem irnanak le baromsagot, mar megint.”
  • 23. tahoszegedi 2009. január 20. 08:54
    „Két különböző esetről vitatkoztok.
    Külön kell választani a segítség nyújtás elmulasztása közlekedési bűncselekményt, és a külföldiek vezetési morálját Szegeden, mint tranzit útvonalon.

    Az elsőhöz semmi hozzáfűzni valóm nincs, a BTK megnevezi a bűncselekmény alanyát, tárgyát...etc.

    A második viszont komlpexebb kérdés.
    Mivel nemzetközi útvonal a (E 75) Kossuth L sgt., Nagykörút, Temesvári krt, Makai út...etc így annak közlekedési szabályozása nem Önkormányzati feladat.
    Viszont a szabályok betartatása viszon megyei rendőrkapitánysági hatáskör (trafi), ellenörzés, igazoltatás, bírság kiszabása viszont városi rendőrkapitánysági hatáskör.
    Itt vetődik fel a kérdés, illetve a jogszabályi kiskapu:
    70 EUR feletti birságot lehet csak behajtani külföldi szabálysértővel szemben. Az alattit pedig értelmetlen.
    Jogszabályi változtatás kell (2/3 többség a parlamentben-> KRESZ, szabálysértési törvény), hogy a birság kiszabásakor, útlevélszámot, nevet, és minden azonosításra alkalmas adatot a rendőrség rögzítsen, akár helyszínen, akár a Párizsi krt 16-22 alatt.

    Továbbá (szubjektív vélemyény) az amerikával kötött egyezmény alapján, minden külföldi elkövetővel szemben ujj-, és tenyérnyomat vételt tennék kötelezővé.(hamár a magyar elkövetőkkel szemben kötelező, már a gyanusítás közlése után rögtön!!!!!!!!!! és nem a bíróság ítélete alapján- de ez egy másik hozzászólás témája lehetne-)
    Bizonyított bűncselekmény esetén pedig 3-tól 8 évig terjedő kiutasítást a schengeni államokból.
    Majd kimagyarázza a külföldi munkavállaló, miért nem mehet dolgozni Németorzságba, Olaszországba, vagy Spanyolországba.”
  • 22. emzsr 2009. január 20. 08:42
    „Konkrét: tegnap este az új hídon egy magyar rendszámú (új rendszám, nagy, márkás autó, fiatal fickó) villogott rám, pedig nem mentem én sem lassan, de addig villogott a se...mbe, amíg le nem söpörtem előle. Sokra nem ment, a deszki piros lámpánál már 50-nel is utolértem, ennyit jelent csak a türelmetlenkedés. :-)
    Nem egyedi eset, nem először, és nem utoljára fordul elő. Sajnos.
    A baromság nem nációhoz kötött, véleményem szerint, hanem személyhez.”
  • 21. Sandwitch 2009. január 20. 07:56
    „andrisne, amiről te írsz, azt úgy hívják, hogy turistabetegség, és hidd el, hogy a magyarok megérkezvén busszal egy távoli országba, ugyanezt csinálják. DD :))
    A balkáni közlekedési morálról meg csak annyit, hogy ott valóban nem annyira szabályosan vezetnek, viszont tudnak engedni és figyelni a másikra. Nem feltétlenül törik inkább darabokra a kocsit, csak hogy nekik legyen igazuk egy jobbos kereszteződésben, és nem feltétlenül anyáznak, ha bevág eléjük valaki. Ezt szokták meg.
    Nem ismerem pl. a román baleseti statisztikákat, és nincs is időm utánanézni, de nem lepődnék meg, ha kevésbé anyázós, mindenáron elsőbbséghez ragaszkodó vezetési stílus nélkül nem lenne több baleset mint nálunk. Az idegeik viszont biztosan jobban rendben vannak mint itt.

    A cserbenhagyásos gázolót meg elítélem, akármilyen nemzetiségű.”
  • 20. andrisne 2009. január 20. 04:39
    „Soha nem értettem,hogy valaki miért utálja a szerbeket.Sőt,mindig azt mondtam,hogy ők is emberek.Egy jó ideje megváltozott azonban a véleményem.Amióta tömegével jönnek Mórahalomra a fürdőbe,már kiráz a hideg tőlük.Csak látni kéne,mikor leözönlenek a buszokról....Orditoznak,szemetelnek és még pofátlanok is.Azt hiszik itt nekik mindent szabad.....de ,hát ők/is/ hozzák a pénzt a városnak!Ezzel nem általánositani akartam.Biztos köztük is vannak rendes,intelligens emberek,igaz én még nem sokkal találkoztam.A cserbenhagyó gázolót ott a határon kellett volna jól helybenhagyni,mert szerintem megússza egy kis pénzbirsággal,max.felfüggesztettel.Még jó,hogy nem történt nagyobb tragédia!!!!!!!!!”
  • 19. nagypappa 2009. január 20. 03:59
    „Starsky
    Ha figyelmesen elolvasod Flexsnake pontosan azt panaszolja el, hogy a rendőrnek semmi lehetősége nincs a bírságolásra. A külföldi (sem) büntethető meg helyszíni bírsággal, csak csekket kaphat amit természetesen esze ágában sincs megfizetni.
    A rendőr akkor jár legjobban, ha a külföldivel szemben nem is intézkedik. Nem teszi ki magát annak, hogy kiröhögje.
    NEM A RENDŐR HIBÁJA! A jogszabály ezt a lehetőséget biztosítja.
    Csak mert, ha a rendőr elvehetné a pénzt, meglenne a kockázata a zsebre bírságolásnak. Csak tudnám, ki az a naiv aki azt hiszi, hogy így nincs meg a lehetőség.

    A konkrét ügyben... ha teszem azt egy magyar Szerbiában csinál egy ilyen cserben hagyásos balesetet, véresre verik az biztos.”
  • 18. floridaimagyar 2009. január 20. 03:42
    „Orszagonkent kulonbozik a vezetesi szabaly meg a vezetesi szokas is - nagyon. Nem mondhatjuk azt hogy minden szerb igy vezet mert az tul altalanos lenne, de en nem lennek gyalogos olyan varosban ahol az a pasi vezet. Szerintem is jobban vezetnek nyugaton - USA-ban mi ha jol tudom csak nemet, francia jogsikat fogadunk el kerdes nelkul, szerintem nyugaton be van epitve egy kicsit jobban a masok irant valo odafigyeles es kis udvariassag a vezetes soran - persze van sok kivetel.”
  • 17. starsky 2009. január 20. 01:55
    „flexsnake -> szólj s ki vagy megmondom ( primitív )

    Sajnos tény az hogy a tőlünk keletebbre eső országok népei elég szabadon értelmezik a KRESZ szabályait, ami nyugati szomszédainkról kevésbé mondható el.
    Oda kell / kéne rájuk figyelni és a helyszínen bírságolni.”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pénzt nyert a Royal Szálló, de továbbra is eladó

Szeged - A belvárosi szálloda 6-7 éve eladó, most azt hallottuk, nemrégiben gazdára is talált, de a tulajdonos ezt cáfolta. Felújításba kezdenek. Tovább olvasom