Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Összevágják a friss útpadkát a 43-ason

Szeged - Bár az aszfalt erős és sima, nagyon veszélyesek a 43-as út felújított szakaszai. Egyes kamionok ugyanis lehajtanak a friss útpadkára, amely nem zúzottkőből, hanem földből van, és most süllyed. Az eredmény: téli dűlőutakat idéző, mély „traktornyomok" oldalt, és sáros aszfalt középen.
A deszkiek megfigyelték: ahogy elkészültek az útépítők a 43-as megerősítésével, néhány kamion már aznap éjjel összevágta a padkát. A látvány azért is ilyen ronda, mert a megerősített, vastagabb aszfaltréteg mellé vastagabb földréteget kellett rakni, és a talajt hiába hengerelték el, süllyed, hiszen nedves. Fotóriporter kollégánk is bokáig merült bele, amikor le akarta fényképezni a húsz-negyven centi mély árkokat. Ezzel a látvánnyal Szőregtől Klárafalváig több helyen is találkozhatunk, ahol dolgoztak a főúton. Másutt gyöp borítja az út szélét, ott nem merülne el a kerék, a régi kanyarokban pedig zúzottkő szegélyezi az aszfaltot. – A kivitelező olyan utat épített, amilyen a kiírásban szerepelt: nem volt benne szó nemesített padkáról, tehát a föld marad, nem lesz rá zúzottkő; a friss padka sajnos így viselkedik, a közlekedők hozzáállásával pedig mi nem tudunk mit kezdeni – felelte kérdésünkre Basa Zoltán, a Magyar Közút Kht. megyei igazgatója.

A főúton járók közlekedési kultúrájának hű lenyomata a frissen felújított útpadka. Fotó: Karnok Csaba

A főúton járók közlekedési kultúrájának hű lenyomata a frissen felújított útpadka.
Fotó: Karnok Csaba


A beruházás a vége felé jár: a padkázás mellett a bejárókat kell magasítani, a jeleket fölfesteni. A Szeged-Szőreg–Deszk–Klárafalva térségében végzett munka együtt nettó 438 millió 153 ezer forintba kerül, a kivitelező a Magyar Útépítő Konzorcium, amelynek vezető cége az EuroAszfalt Kft.

A felújításra azért volt szükség, mert az útnak ezek a szakaszai bírták legkevésbé azt az iszonyatos terhelést, amely Románia és Bulgária uniós csatlakozása óta éri. Továbbra is vigyázni kell a 43-ason – bár ezzel már nyilván nem mondunk újat.

Olvasóink írták

  • 8. Vakarcs 2008. december 12. 07:58
    „Maci52-nek van igaza! Aki ilyen kivitelezési tervet jóváhagyott az hozzá nem értő. Vagy a terven esetleg zúzott kő lenne a padka?! Netalán kispórolta az alvállalkozó alvállalkozójának az alvállalkozója?!”
  • 7. Frenszi 2008. december 11. 08:40
    „Az szép, hogy fel újítsák az utakat de szerintem a Szegedi elkerülő út fontosabb volna,,, még ha két sávon is.
    Békés megyébe pedig katasztrofálisak az alsóbb rendű utak , évek ótta nincs útfelújítás.
    A sok kamionok, teherautók nagyon tönkrevágták az utakat, Pl. erre több mint 20 éve nem volt útfelújítás csak néha be foldozzák a lyukakat ha már jó nagyok..”
  • 6. Frédi 2008. december 10. 21:12
    „http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/helyreallt_a_rend_a_kossuth_lajos_sugaruton/2038980/

    1 éve történt, néhány hónap alatt lett szép utunk. Akkor mindenki boldog volt, azt gondoltam, probléma 10 évre letudva...
    Ajánlom a Délmagyar-nak, írjon valamikor egy cikket az út állapotáról, különös tekintettel a nyomvályúkra. Vállalt akkor a kivitelező garanciát a munkájára? Szóljunk már neki hogy elromlott az út, újra kellene csinálni, 2-3 hónap alatt megvan és akkor 10 hónapig megint jó!”
  • 5. rebellis 2008. december 10. 20:39
    „Szerintem az aszfaltréteges útpadkának is van széle, amire ráhajtanak a kamionosok. Milyen szélesnek kell lennie az útpadkának? Ha minden útpadkának van útpadkája, azmár egy újabb sáv is lehet.”
  • 4. tahoszegedi 2008. december 10. 20:18
    „Már nem azért de mart aszfaltból is lehet útpadkát csinálni :-)
    nem pedig humuszból

    Javasolt rétegrend (felülről lefelé)
    - 15 cm mart aszfalt Trł 95 %
    - geotextília 140-200g/m2
    - termett talaj Trł 90 %”
  • 3. Logaritmus 2008. december 10. 20:16
    „Tragikus az ilyesmi. :/”
  • 2. KamuNeni 2008. december 10. 17:44
    „Hogy ki lehetett az a idiota aki ezt engedelyezte?? Meg kellett volna kerdezni az egyik segedmunkast jo lessz-e ez igy??!!”
  • 1. maci52 2008. december 10. 17:44
    „Összevágják azt a szar munkát amit csináltak,szakadó esőben töltötték az útpatkát iszappal fel,ki volt az az állat aki ilyen munkáért fizet?Mennyit kapott a saját zsebébe?Német országban az ilyen munka művezetőjének a seggibe dugnák a lapát nyelit.Nincs ami támasztja ezt a méregdrága utat,szét nyomják a kamionok ezt is.Ez olyan mint a hordó,abroncs nélkül.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

3 évvel ezelőtt adták át az M5-ös autópályát

Szeged - 2005. december 10-én, három évvel ezelőtt adták át az M5-ös sztráda… Tovább olvasom