Délmagyar logó

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 10°C | 20°C Még több cikk.

Oszlopnak ütközött a villamos a kecskési végállomáson

Szeged - Áll a villamosforgalom a 4-es vonalán Kecskés és az Anna kút között, miután csütörtök dél körül a jégpálya melleti fordulóban az egyik jármű nekiment egy oszlopnak.

A 911-es pályaszámú Tatra a kecskési deltavágányon akart megfordulni. A villamos vezetője nem ment be a teljes szerelvénnyel a fordítóba. Ezért amikor tolatni kezdett a villamos hátsó forgóváza a belváros felé, az első pedig Kecskés felé fordult. A villamosvezető ekkor már nem tudta elkerülni a balesetet: nekiment a felsővezetéket tartó oszlopnak, amelyet majdnem ki is döntött. Az SZKT szakemberei a sérült oszlopot a helyszínen javítják meg. A villamosban is komoly kár keletkezett.   

Jelenleg villamospotló buszok szállítják az utasokat az Anna kúttól Kecskés végállomásig és vissza. A 4-es villamos az Anna kút és Tarján végállomás között jár.

Délután fél 3-kor az SZKT dolgozói kivágták a hibás oszlopot, és először kézzel, majd egy exkavátor segítségével visszatolták a pálya végébe a sérült villamost. A Tatra-t később kamion segítségével a Pulz utcai remizbe szállítják.

Oszlopnak ütközött a 4-es villamos. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A műszaki mentés több órán át tarthat a műjégpálya melletti fordulóban. A villamosforgalom legkésőbb délután 5 órára helyreáll.

Olvasóink írták

93 hozzászólás
  • 93. varadipal 2010. február 20. 17:42
    „Mindenkinek köszönöm, aki segített megértenem a deltavágány titkát. Ha ezt a firkász tette volna, még talán hálás is lennék neki érte.Az első, erről megjelent cikkben sem fénykép, sem magyarázat, csak annyi, hogy a tuja kiütötte az oszlopot. Ezért értetlenkedtem.Ha a firkász nem a szenzációt, hanem az iskolapadot hajkurászta volna, kevesebb kritika érné a lapot, a korrektort meg a főszerkit.”
  • 92. valakiiii 2010. február 19. 21:11
    „moderálva off”
  • 91. Gazficko 2010. február 19. 13:22
    „Ma jelent meg az alábbi cikk ....
    A cikk:

    Szinte a tegnapi szerencsétlenül járt és kisiklott 4-es villamos történetét megelőző órákban hívta fel szerkesztőségünket egy kedves olvasó, hogy a villamosvonal lepusztult állapotára, egy kettétört (!) sínre hívja fel portálunk figyelmét. A Petőfi Sándor sugárút és a Földváry utca kereszteződésben, ahol a 10-es busz a Honvád téri végállomás felé befordul, a sínek 10-30 centire elmozdulnak, ha rájuk hajt egy nehezebb jármű, egy helyen pedig ketté is törtek.

    Szerkesztőségünk ez ügyben felkereste először az Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) ügyeletét, ahol a hibabejelentésünket felvették, és az illetékeseknek továbbították. Majd sikerült beszélnünk Dózsa Gáborral, a cég ügyvezetőjével is, aki érdeklődésünkre elmondta, hogy napi pályabejáró ember dolgozik náluk, aki végigjárja a sínpályákat és jelzi a hibákat. A sínek nincsenek jó állapotban, ezen sokat segít a tömegközlekedési nagyprojekt - tette hozzá -, ami azonban nem érinti a 4-es szakaszát, így ott más forrásból kell felújítani. Nemrégiben sikerült a kecskési és a tarjáni végállomást teljesen korszerűsíteni. Elkezdték a síncseréket is, jelenleg a Pick megállónál tartanak. A 34 kilós síneket cserélik ki 45 kilósra. A munkálatokat hamarosan folytatják majd, de ehhez a forrásnak meg kell lennie, és csak abban az időszakban végezhető, amikor van lehetőség leállítani a villamosközlekedést. Dózsa Gábor hozzátette, hogy az akut problémákat persze rögtön orvosolják, és bejelentésünknek is utánajárnak, ha a repedés javításra szorul, akkor az úgynevezett téli eljárással, a hevederezéssel korrigálják a hibát.”
  • 90. seawasp 2010. február 19. 11:57
    „90.
    Szia Szusi! :-D
    Már 22. éve nem élek otthon, és csak az emlékekből élek! Bocsi, és köszönet a kijavításért! :-D”
  • 89. Szusi 2010. február 19. 11:54
    „89. seawasp 2010.02.19. 11:47
    Ennél rövidebb villamos nincs tudtommal Szegeden. Ez nem csuklós volt hanem sima. Lehet ez volt a baj. ;-)”
  • 88. seawasp 2010. február 19. 11:47
    „Szerintem, a vezető nem figyelt, és elnézte a pót létét!

    Emlékszem, amikor megjelentek Szegeden az orosz trolik, nem volt olyan nap, hogy ne cibálták volna le a felső vezetéket! Mi buszosok, csak röhögtünk az eseteken, és volt olyan eset, hogy az Attila utcában a Jégkunyhó előtt tépte le a vezetéket, és mi tolattunk vissza a csuklóssal - már aki tudott tolatni -, a Guttenberg(?) irányába! Majd, miután megszokták a "tyúkbelet", aztán nem akartak a buszos stílusban, szabadon száguldozni! :-D

    Esetleg, nem volt gyakorlata a "hernyós" villamoshoz, - ez lehet a mentsége! -, mert előzőleg egy "kölök" - rövidebb villamost - vezetett!”
  • 87. NTK 2010. február 19. 10:44
    „Igazatok van! Viszont a végeredmény sajnos ugyanaz. Kisiklás.”
  • 86. Carlo 2010. február 19. 10:11
    „ez kuv@ jó
    :)”
  • 85. mattil 2010. február 19. 08:33
    „A villamosvezetőt és a fotóst támogatta a Tisza Volán. (13-as és 14-es kép) :-)”
  • 84. joy 2010. február 19. 07:53
    „Ehhez igen komoly ügyesség kellett!
    :o)”
  • 83. klj_54 2010. február 18. 23:39
    „Itt soha senki nem tévedett még a munkájában?”
  • 82. man 2010. február 18. 22:51
    „79: Az nem aláváltás volt, hanem tolatás közben történt váltófelvágás. Emiatt száguldott rá a rossz vágányra, és siklott ki a később érkező gyorsvonat.”
  • 81. ifj. Nagy Gábor 2010. február 18. 22:50
    „79. hozzászólás NTK 2010.02.18. 21:21
    "Szajolt is ilyen hiba okozta: a forgóvázak közötti aláváltás..."

    Ezzel duplán nem értek egyet: ez itt nem aláváltásnak tűnik, hanem rugós váltóról nem lehaladás utáni visszafogásnak (a végeredmény valóban olyan, mintha aláváltottak volna, ez igaz), Szajolban viszont tolatás közben felvágták a váltót és ott a bajt az okozta, hogy így kitérőben állt a váltó, amire az egyenesben megengedett sebességgel hajtott rá a vonat és emiatt kisiklott.”
  • 80. FIexsnake 2010. február 18. 21:38
    „a 2-es is ki fog siklani ? :P”
  • 79. FIexsnake 2010. február 18. 21:31
    „911-es járat,nevében a végzete . az átok hat .”
  • 78. NTK 2010. február 18. 21:21
    „Szajolt is ilyen hiba okozta: a forgóvázak közötti aláváltás...”
  • 77. Szücsiii 2010. február 18. 20:33
    „Ha nem érinti az oszlopot, még 6000 pontos driftelés is lehetett volna belőle...”
  • 76. Zsoltee0716 2010. február 18. 20:25
    „Mi van ha tovább ment volna így? Ki síklik vagy eltörik a forgóváz?”
  • 75. ataqam 2010. február 18. 18:37
    „73,Botkára gondolsz?”
  • 74. ataqam 2010. február 18. 18:37
    „csak metrot kéne épiteni,ott nincs ennyi baleset,föleg a 4-es metronál :DD:”
93 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fidesz: felesleges a lámpás körforgalom

Szeged - Juhász István igazságügyi közlekedési szakértő is részt vett a Fidesz csütörtöki… Tovább olvasom