Délmagyar logó

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 4°C | 20°C Még több cikk.

Parkolópályán a biciklitárolók

Szeged - Hét fedett B+R biciklitárolót adtak át tavaly ősszel Szegeden. A város külső területein elhelyezett építményeket kevesen használják.
– Újabb jó ötlet valósult meg rosszul. Pár száz méterrel közelebb kellett volna hozni. Újszeged helyett valahova ide, az étterem elé – mondta egy férfi Szőreg elején, a Kamaratöltés utca sarkán. Épp egy villanyoszlophoz zárta kerékpárját néhány másik mellé. Innen busszal indult tovább dolgozni Szeged irányába. Szerinte a tavaly ősszel átadott új kerékpártárolók, amelyek a B+R alapú közlekedést segítenék, rossz helyre kerültek. – Az újszegedi legalábbis mindenképp – tette hozzá.

Parkolópályán a biciklitárolók. Fotó: Frank Yvette (galéria)

A tárolók lényege az lenne, hogy a város kerékpáros infrastruktúráját kösse össze a közösségi közlekedéssel. A hasonló tárolókat a tömegközlekedési vonalak végállomásain, főként a városszéli kerületekben helyezik el a világ számos más városában is. A B+R (bike and ride) jelentése annyi, hogy biciklizz és utazz. Azaz, a kerékpáros tegye biciklijét egy tárolóba, majd szálljon fel a tömegközlekedési járművek valamelyikére, ha úgy érzi, két keréken nem biztonságos a belváros.

Az újszegedi trolibusz-végállomásnál kialakított tárolóban mindössze öt kétkerekűt láttunk – hely viszont több mint 40-nek van.

Tavaly ősszel hét végállomáson adtak át hasonló biciklitárolót, az Indóház térivel együtt így nyolc üzemel Szegeden. 72 millió forintból épült a hét állomás, a 30 milliárdos összköltségű elektromos tömegközlekedés fejlesztésének részeként. A Szabadkai úton, a vadasparknál, a Vértói úton, Makkosházon, a Lugas utcában, az Etelka sornál, az említett újszegedi gyermekkórháznál és Tarján villamos-végállomásnál hozták létre őket. Tarjánban hat kerékpárt találtunk, pedig több biciklis szerint ez a leginkább kihasznált hely.

A legtöbb drótszamárra a Szabadkai úti bringaállomáson bukkantunk, a kora délutáni órákban hetet számoltunk össze. – A közelben dolgozom, a munkahelyem előtt nincs tároló, ezért használom – mondta egy biciklista.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. Mox 2013. május 02. 19:58
    „Nem oda rakták őket ahol szükség lenne rá és ki lenne használva,hanem oda ahol sok ember látja.(de nem használja)Így látja a legtöbb ember,hogy fejlődik a város.Igaz,hogy ott nem használják őket de legalább ilyenünk is van... Aki mondjuk Béke telepről biciklizik be a városba, az pár perc alatt beér Rókusra és ott már nem fog megállni,hogy tömegközlekedjen, ugyanígy Baktói kiskertekből 2-3 percre van Makkosháza biciklivel.De pl. Szikiről ,Subasáról 10 km még Szeged,így ott szinte mindenki lerakná a bringát a szép és jó tárolókba és buszra szállna... De ott nyilván kevesebben látták volna, hogy milyen szép biciklitárolói vannak a városnak vagy nem tudom... Engem nem zavar,hogy oda rakták őket ahova mert amúgy jó dolog, de talán kellett volna oda is rakni ahol igazán szükség is lett volna rá...”
  • 27. buhamama 2013. május 01. 08:38
    „VÉRTÓNÁL CSAK 1-2 BICIKLI SZOKOTT LENI.EZÉRT KÁRVOLT ENNYIT RÁKÖLTENI.”
  • 26. SP 2013. április 30. 13:18
    „Sziki buszforduló
    a nagyokosoknak persze eszébe sem jutott. Na oda pedig nagyon kellene kerékpártároló.

    Ez is példa arra,
    hogy ahová nem kell valami, nincs rá igény, mégis sokat költenek rá.
    Dugó téri csupagörbe lámpás autóst büntető negyedre, a közlekedési rendetlenségre is igaz.

    Itt a nyári
    a meleg és az árnyék-szék is kevés a városban.

    Egy kis józan
    paraszti ész is vegyülhetne végre a nagy városépítő logikába. Elvtársmesterrel ez élen.”
  • 25. M.Aurelius 2013. április 30. 10:21
    „Hintaló környéki oszlopok, karók is tele vannak leláncolt biciklikkel, ide kellett volna az újszegedi tárolót építeni.
    A környéken lakók innen indulnak a városba és nem a gyerekkórháztól.
    Meg kell nézni, hogy egy-egy frenfektáltabb megálló környékén mennyi kerékpár van, és ezt kellene figyelembe venni.”
  • 24. kisrono 2013. április 30. 00:13
    „Pont ezt akartam én is írni...reggel Subasánál a buszmegálló mellett vagy 30 bringa fedetlenül van...az újszegedi kerékpártárolót(ami egy sofőrismerősöm szerint a kilátásban teljesen korlátozza őket,mert napfényben visszacsillog és vakít) ki kellene oda telepíteni!”
  • 23. Mox 2013. április 29. 21:26
    „Rakták volna mondjuk az egyiket a 7F-es végállomásához Sziksósfürdőn ahol minden nap 20-30 bicikli áll a buszvégállomáson.Ott biztos ki lett volna használva...”
  • 22. K.T. 2013. április 29. 21:09
    „A tolvajt kiáltók figyelmébe: Már szegeden is működnek - www.tolvajkergetok.hu
    :)”
  • 21. NP1 2013. április 29. 16:40
    „14. zorba5 2013.04.29. 10:42
    "Teljesen értelmetlen volt megépíteni, mint az Agórát." - gondolom egy focipályának jobban örültél volna!”
  • 20. zoolii 2013. április 29. 12:06
    „Amíg a gatyámat odafizetem a tömegközlekedésre, addig inkább eltekerek oda, ahova kell.”
  • 19. Mike3 2013. április 29. 11:52
    „6: Mi? Hogy még üzemeltetési költség is legyen meg egy unatkozó biztonsági őr, miközben a kerékpárból az államnak bevétele nincs, csak kiadás? Majd ha az autómat/motoromat kamera vigyázza a parkolóhelyen, beszélhetünk erről is...”
  • 18. Mike3 2013. április 29. 11:50
    „zseniális ötlet volt, már az elején is látszott. a kerékpáros pihenőkkel fogjuk egy napon emlegetni őket”
  • 17. kormoska 2013. április 29. 11:35
    „Inkább szelektív(vagy süllyesztett tárolós)hulladékszigeteket kellett volna építeni,annak több hasznát vennénk!”
  • 16. Alsóváros 2013. április 29. 11:22
    „Várható volt, hogy ez lesz. Aki már bringára ül, az elmegy vele a céljáig. 100-ból 99 biztosan. Sok ész nem kell, hogy ezt végig lehessen gondolni.”
  • 15. Commander-V2 2013. április 29. 11:21
    „14: egyáltalán már jártál az Agórában? Az egyik legmenőbb dolog Szegeden az utóbbi két évben, modern, nagyon sok programot csinálnak és teljesen feleslegessé teszi az Ifjúsági Házat.”
  • 14. zorba5 2013. április 29. 10:42
    „Teljesen értelmetlen volt megépíteni, mint az Agórát.
    Inkább a belvárosban kellne bringatároló sok-sok, de nincs miért nem oda tettek?????????”
  • 13. Torontál 2013. április 29. 10:39
    „Ki az a lüke aki bebiciklizik Mihálytelekről vagy Szőregről és arra a kis távolságra jegyet vesz.
    Ez szerintem előre látható volt,de tudjuk jó közlekedési szakembereknek híján van a város vezetés.
    Kerékpár tárolók még mindig kellenének a Belváros több pontjára.”
  • 12. dendri 2013. április 29. 10:03
    „Amíg a rendőrség nem foglalkozik a biciklitolvajokkal, addig senki sem fogja ott hagyni a tárolóban a kerékpárját 7-8 órára. Ez egy tuti hely, reggel lerakják a sok bicajt, onnantól a tolvajnak van 8 biztos órája, hogy kivárja a megfelelő időpontot, aztán 20-30mp kell hogy távozzon a zsákmánnyal. Utána a fene se foglalkozik vele.”
  • 11. szegedivagyok 2013. április 29. 09:27
    „Szerintem bontsák el az összes közutat is Szegeden.Ilyen még úgysem volt, ez talán megfelelő lesz a birka népségnek.”
  • 10. gilberto 2013. április 29. 09:07
    „Megis miert csodalkoznak? Nem kell meglepödni, az emberek azert nem hülyek, hogy teszem azt bejön Szöregröl Ujszegedig a trolivegallomashoz, majd ott lerakja a kerot, es 300-ert tovabbutazik. Vagy azt hittek, hogy ez tenyleg igy lesz?”
  • 9. Vandorr 2013. április 29. 09:07
    „Boncsákle!”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy hónapja zárva a rakpart

Szombat este Szegednél II. fokú készültségi szint (750 centi) alá süllyedt a Tisza vízszintje. Noha a folyó lassan apad, az I. fok elérése (650 centi) a hét közepéig nem várható. Tovább olvasom