Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Reklámadó: még a szórólapok miatt is vallani kell

Szeged - A reklámadótörvény jóval nagyobb kört érinthet, mint elsőre gondolnánk: nemcsak az újságoknak, tévéknek, online ˝felületeknek˝ kell matekozniuk, hanem például a szórólapokon hirdetőknek is.
 Módosított törvény

Július 4-én az országgyűlés elfogadta a reklámadótörvény módosításait. Ennek értelmében az újságokban, a közösségi médiában, a kereső oldalakon elhelyezett hirdetések adókötelezettsége havi 2,5 milliós költés felett átszáll a megrendelőre, ha az adófizetésre kötelezett cég nem nyilatkozik arról, hogy befizeti az adót. De az is szerepel a törvényben, hogy az úgynevezett saját célú reklám, azaz az önreklám is adóköteles – évi 500 millió forinton felül.

– A reklámadótörvény értelmezésében még vannak bizonytalanságok: a szövege többszöri átolvasás után sem ad választ egy csomó kérdésre, például arra, hogy milyen költségtételeket kell figyelembe venni – hívta fel a figyelmet a részletekre Pataki Andrea, a Kisosz megyei titkára.

A törvény ugyanis minden, a jogszabályi kötelezettségen túlmenő tájékoztatási, marketing- vagy értékesítési tevékenységet saját célú reklámnak tekint, amelynek költségei után a cégeknek adót kell fizetniük. Amennyiben ezek éves összege eléri az 500 millió forintot.

– A kis- és középvállalkozások ugyan nem költenek 500 milliót reklámra – elvben nem érintettek a fizetésben –, de a törvény értelmében nekik is bevallást kell készíteniük – folytatta Pataki Andrea.

Illusztráció. Fotó: Schmidt Andrea
Illusztráció. Fotó: Schmidt Andrea

 Söralátét

– Még nem hallottam róla, hogy mindenkit érint a reklámadó, aki költ az ismertségére, pedig szinte naponta járok a könyvelőmhöz – mondta Jenei Imre egyéni vállalkozó, egy Kárász utcai üzlet tulajdonosa. – Úgy tűnik, ez az intézkedés is része a „söralátétnek", tovább „csökkenhet" az adminisztráció. Nálunk előfordul, hogy évekkel ezelőtti szórólapokat használunk fel egy-egy utcai rendezvényen: ezekkel hogyan számoljunk el újra?

– Egyelőre nem tudni, vajon a honlap domain regisztrációja és éves fenntartási költsége beleszámít-e a kiadásokba. Vagy ha valaki egy ingyenes hírlevélküldő rendszerrel dolgozik, maga készíti a hírlevelét, akkor a kapcsolódó ráfordítást figyelembe kell-e vennie? Egy logózott reklámtáskánál, poháralátétnél szét kell-e választani az anyagköltséget, és csak a tervezés-nyomás költségével kell-e számolni a reklámadónál? Egy szórólapnál se tiszta, mit vegyenek figyelembe: csak a tervezést, a kivitelezést, a nyomdaköltséget, a termékdíjat, vagy a terjesztő munkabérét is.

A Kisosz azt javasolja, hogy mindenki vezesse a költségeit. Hiába nem érik el az évi 500 milliós plafont, de ha kapnak egy NAV-ellenőrzést, be kell mutatniuk a papírokat. Ráadásul augusztus 21-éig fel kell mérniük, hogy pontosan milyen tevékenység, azoknak mekkora része tartozik a törvény hatálya alá, az előző – már leadózott – adóév alapján kiszámolt első előleg bevallását és befizetését is teljesíteni kell.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ki felel?

Felelősséget másra hárítani csak pontosan, szépen szabad. Tovább olvasom