Délmagyar logó

2018. 01. 20. szombat - Fábián, Sebestyén -2°C | 6°C Még több cikk.

Tető, pad hiányzik a megállókból

Szeged - A troli- és villamosmegállók komfortja attól is függ, elfér-e a peronon a pad és a fedett váró. A felújított vonalak mellől is ezeket hiányolják olvasóink.
Naponta bosszankodnak olvasóink, hogy a villamos- és trolimegállókban nincs hová leülni, illetve a fedett váró hiányában eláznak vagy éppen égeti őket a nap. A felújított 3-as és 4-es vonalról is egymást érik a panaszok, kérések szerkesztőségünkben. A 3F-es villamos Fonógyári úti megállóiból hiányolják az idősebbek a tetőt. Az 1-es, a 3-as és a 4-es járatok forgalmas Anna-kúti és legújabb, Glattfelder téri csomópontjába pedig ülőalkalmatosságokat szeretnének. A tömegközlekedési nagyprojektben érintett megállókról a lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatóját, Csanádi Zoltánt kérdeztük.

A Dugonics téri megállókban sem lehet leülni. Túl keskeny a peron, nem fér el a pad. Fotó: Schmidt Andrea
A Dugonics téri megállókban sem lehet leülni. Túl keskeny a peron, nem fér el a pad.
Fotó: Schmidt Andrea

Fonógyári úti bicikliút

A Fonógyári úti villamosmegállónál megszakad a bicikliút. Azt jelzi egy tábla, hogy megszűnt, de azt nem, hogy hol menjünk tovább – mondja olvasónk. A Szeged Pólus szakembere elmondta: az út és a peron szélessége előírás szerint adott, ezért nem volt más megoldás, meg kellett szüntetni a peron előtt a kerékpársávot. A KRESZ szerint a peronnál le kell szállni a nyeregből és át kell tolni a peron másik végére a biciklit, majd ott vissza lehet rá ülni.

– A Glattfelder téri csomópontban most végzi az utolsó simításokat a kivitelező. A padok is hamarosan visszakerülnek a megállókba. Az Anna-kútnál és a Dugonics téren technikai akadálya van a padok kihelyezésének; az utak és járdák szélessége miatt csak ilyen keskeny peronokat lehetett építeni, ahol nem fér el pad. A Fonógyári úti megállókban van pad, de a gyér utasforgalom nem indokolja fedett váró építését – mondta a szakember.

Arra a felvetésre, hogy hamutartókat látni, holott a megállókban tilos a dohányzás, a projektigazgató azt válaszolta: a cigarettával odaérkező utasoknak tették ki, hogy ne a földre kelljen dobniuk a csikket. Külön felirattal, táblával pedig azért nem jelzik a dohányzás tilalmát, mert a jogszabály egységesen érvényes, tehát minden megállóra egyaránt vonatkozik a tiltás.

A 101 villamosmegállót üzemeltető SZKT igazgatója, Tóth István Tibor elmondta: a régebbi megállóknál a használat során jelentkező igényekről az önkormányzat és az SZKT lehetőségeihez mérten döntenek, és mindig lehet módosítani, ha a vonatkozó előírásoknak nem mond ellent.

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. Morpheus_RexXx 2011. augusztus 28. 11:51
    „De a Dugonics téri megállóban is a fák azért elférnek... érdekes, hogy pont egy 35cm-es ükő felület nem...

    Ezek a megállók mindenhol a látszatra épültek, nem az utasoknak. Örüljünk, hogy nem gépfegyveresek terelnek vagonokba... 1xűen szégyen ez az egész építkezés és 1értelműen a pénzek lehúzásáért fogtak bele. A túlélésért stb... tesznek rá. hogy mi az igénye az utasoknak, és tesznek a kényelemre is és az ésszerűségre. Csak follyon a lóvé a zsebbe... cserébe vetítenek ezt-azt, de abban sincs sok köszönet... a peronok lehettek volna szélesebbek, elfértek volna. És a padok is 1ből. Még én is különben megterveztem volna kevesebbért is. A 3-as vonalának tervezése (gondolom ez alapján építik) is még esztétikailag is elég gáz, mintha egy frissen közepes átlaggal végzett tervezőmérnök gyakorolt volna. Elég sok pénzért...”
  • 38. Morpheus_RexXx 2011. augusztus 28. 11:36
    „Ezek a megállók mindenhol a látszatra épültek, nem az utasoknak. Örüljünk, hogy nem gépfegyveresek terelnek vagonokba... 1xűen szégyen ez az egész építkezés és 1értelműen a pénzek lehúzásáért fogtak bele. A túlélésért stb... tesznek rá. hogy mi az igénye az utasoknak, és tesznek a kényelemre is és az ésszerűségre. Csak follyon a lóvé a zsebbe... cserébe vetítenek ezt-azt, de abban sincs sok köszönet... a peronok lehettek volna szélesebbek, elfértek volna. És a padok is 1ből. Még én is különben megterveztem volna kevesebbért is. A 3-as vonalának tervezése (gondolom ez alapján építik) is még esztétikailag is elég gáz, mintha egy frissen közepes átlaggal végzett tervezőmérnök gyakorolt volna. Elég sok pénzért...”
  • 37. atiss1976 2011. augusztus 25. 07:08
    „Felháborító és megdöbbentő solgok ezek... az új novotelnél lévő megállóban sincs több árnyék, mint ahol állítólag nem fér el semmi... Hogy is van ez? Elképesztő... Gratula a tervezőnek és kivitelezőnek egyaránt... De a legjobb a Rózsa utca és József A. sgt. közös busz és villamos megálló. Tessék elképzelni! Beáll a csuklós busz... A1. és 2. ajzónál lehet leszállni... A 3. ajtónál leszálló "koppan" a megállón, mivel kb. 20 cm-re van a szegély szélétől, a 4. ajtón leszálló "átesik" a korláton, mert 20 cm-re a szegély szélétől korlátok vannk. Ha több busz áll be a megállóba, akkor hasonló jelenetek játszódnak le.... :D XXI. század vagy haladunk vissza XVII. század...”
  • 36. varadipal 2011. augusztus 24. 16:40
    „Amíg a villamost várod, csomagot a földre! Nagyi meg guggoljon! Gratula a designernek a tápászkodó rácshoz. Ezt meg lehetett volna három önállóan álló ülőkével is oldani, és így erre sem fekhetett volna le senki, ha ez volt a főcél.
    Ha az, hogy addíg is leülhessen egy fáradt utas, akkor nagy bakot lőtt jó pénzért valami okostojás. Az átlátszó, tűző napot átengedő árnyékoló tetőről már nem is szólok egy szót sem.De legalább egységesen sz.r mind.”
  • 35. Együgyű 2011. augusztus 24. 12:50
    „Tető, pad hiányzik a megállókból
    Mért nem szólnak be a városházára Barta Sándor. jobbi kos képviselőnek. Kimenne és megoldaná önkezével a problémát. Szolgál és véd Szegeden. Ja, csak szolgál a lakosság érdekében.
    Vagy csak hablatyol és most nem?
    Esetleg most nem csinál semmit? Bocs pénzt vesz fel. A probléma nem jutott el hozzá!”
  • 34. macs 2011. augusztus 23. 23:01
    „27. Agáta,
    igazad van, hogy sokan nem vesznek arról tudomást, hogy a megállókban nem lehet dohányozni. Bár igazából nem értem mi az értelme ennek a tilalomnak, max. hogy sok a csikk. A szemetesre pedig szükség van, részben mert van aki odadobhatja - a nem megállóban elszívott cigi - csikjét, illetve egyéb szemetet.
    A fákat pedig viseldd el, ha megnőnek, a megállóra is vetnek majd árnyékot. :-)”
  • 33. ifj. Nagy Gábor 2011. augusztus 23. 22:23
    „31. SP
    " ""3F-es villamos Fonógyári úti megállóiból hiányolják az idősebbek a tetőt.
    ...a gyér utasforgalom nem indokolja fedett váró építését - mondta a szakember. "" ???????????

    "A szakemberecske mellé beszél! Hát ez elég gyér "szakvélemény". "

    Ha szakmai döntés született volna, a Fonógyári úton villamosmegálló sem lenne, kezdjük ezzel...”
  • 32. SP 2011. augusztus 23. 21:54
    „Ahol nincs pad a fedett helyen,
    ott hasznos lehet egy fenéktámasztó is, a fáradt deréknak, lábnak. Ez egy bordás ívelt hullámos felület, mint egy lapított torz pad az oldalfalnak támasztva.

    Ráülni, feküdni nem lehet. Nem hajléktalan barát.”
  • 31. SP 2011. augusztus 23. 21:43
    „""3F-es villamos Fonógyári úti megállóiból hiányolják az idősebbek a tetőt.
    ...a gyér utasforgalom nem indokolja fedett váró építését - mondta a szakember. "" ???????????

    Azt gondolám,
    hogy az utasok száma a tető felület nagyságát határozza meg és nem azt, hogy legyen védett, vagy ne legyen védett a megálló.

    A szakemberecske mellé beszél! Hát ez elég gyér "szakvélemény".

    Gyér utas megázhat , főleg ha idősebb????

    Az igény tehát jogos, szakemerke.
    Természetesen oda is kell fedett megálló, gyér mennyiségre méretezett tetőfelülettel!!!!!!!!”
  • 30. oreg47 2011. augusztus 23. 17:41
    „De jó nektek, 1000 és 1 helyen sáros megálló van (ha egyáltalán van; tető pad, semmi. Elkényelmesedtetek...
    Na meg ahol naponta két pár járat vam, pedig lenne utas?”
  • 29. vmagdi 2011. augusztus 23. 17:20
    „a felso-tiaszapar Szechenyi gimihez kozeli buszmegallo tortene
    Szep volt, ket paddal, le lehett ulni, esotol vedett
    Aztan elloptak az egyik padot (valahol a kornyekben lattam is), aztan eloszor osszegraffitiztek a plexiket, aztan kivertek az egyik plexit, nemreg kivertek a masik plexit, a megmaradt padra meg nem lehet leulni, mert hanyas van korulotte. Nem tamogatom ezt a buszmegallos projektet, tessek allni!!!!!, raadasul a gyalog, biciglivel, autoval kozlekedok is fizetik ezt a kotyavetyet. Egyszeruen nem erdemeljuk meg a normalis dolgokat, nem nottunk meg fel, a szemetet, a csikket eldobjak, minden tonkremegy, ami nem azt ellopjak... majd tiz ev mulva lehet pad”
  • 28. Agáta 2011. augusztus 23. 17:02
    „CID-nek: Rosszul tudod, a megállókban tilos a dohányzás, nemcsak a fedett váróban. Sajnos a bagósok sokszor a szemem láttára dobják a csikket a földre, még csak rá sem taposnak, hogy elaludjon, hadd füstöljön tovább. Gondolom, bagós vagy, így potenciális tüdő-gége, vagy szájrákos. Elgondolkodtál már ezen? Sőt, a legújabb kutatási eredmények szerint a génállományt károsítja a dohányzás, ezért ha valaki hajlamos valamilyen betegségre, sokkal nagyobb valószínűséggel jelenik az meg (Sclerosis Multiplex, Alzheimer kór, Rheumatoid Arthritis stb.) úgy 4O éves kor felett.”
  • 27. Agáta 2011. augusztus 23. 16:50
    „Tévesen gondolja Csanádi Zoltán, hogy az egységes rendelet elég. A dohányosok nem tudnak a tilalomról. Ha csikktartó van kint, azt hiszik, azért, mert lehet dohányozni. Azt is teszik. Többször írtam már e fórumon, hogy Bp.-en a megállókban magyar-és angol nyelvű tábla tájékoztat a dohányzás tiltásáról (megtenné egy felfestett áthúzott cigaretta is). A környezetfelügyelők pedig soha nem büntetik a dohányosokat, pedig kellene. A keskeny járdaszigetek pedig az említett megállókban annyira nem alkalmasak funkciójuk betöltésére, hogy le-és felszálláskor az emberek nem férnek el egymástól, sok esetben lökdösődés alakul ki. A képen látható "fedett" megálló egy vicc, nem véd semmitől, sem a esőtől, sem a széltől, sem a naptól. Szeretem a fákat, de az ilyen keskeny helyre még azt is telepíteni nagyfokú dilettantizmusra vall, még azok is akadályt jelentenek az utasok számára. Mint látható, árnyékot az autósoknak ad csak.”
  • 26. palika9 2011. augusztus 23. 14:48
    „Engem az érdekelne, hogy 2011 augusztus 22-én 14 óra 23 perc körül az Anna-kút felől a Glattfelder térre érkező 204-es rendszámú 4-es villamos miért nem állt meg a Glattfelder téren, amikor kb. 5-en vártunk rá (nem akkor értünk oda, vagy rohantunk utána) és jól láthatóan utasokat szállított. Az előtte közvetlenül haladó, szintén nem megálló 3-as villamos viszont legalább üres volt. Lehetséges válaszok: 1. Nem volt leszálló utas, a Glattfelder tér csak feltételes megálló (ez ugyan a táblákból nem derül ki), tehát az utasoknak jelezniük kell (lásd Egyesült Királyság), vagy legalább sorompót kell kitenniük a villamos elé. 2. A vezető gyakorlatlan volt és nem tudta, hogy ott megálló van. 3. A vezetőnek is melege volt. 4. Azt gondolta, hogy trolit, vagy buszt, vagy repülőt, esetleg tengeralattjárót várunk a megállóban. 5. Azt gondolta a vezető, hogy csak napozunk ott állva, felöltözve, táskákkal. 6. A vezető azt gondolta, hogy követnie kell a 3-as villamost. 7. Az gondolta, hogyha nagyon hőbörögnek, akkor majd azt mondja, hogy megállt, nem is igaz az egész, amit az agylágyult utasok kitalálnak.
    Sok mindent láttam már, de utasokat szállító villamost nem megállni még nem, úgy látszik a szép, új pályán nem csak a pad, de a megálló is elveszett.”
  • 25. unknown 2011. augusztus 23. 13:11
    „19. dBrown 2011.08.23. 10:51

    Az egyszerűség kedvéért helyezz felülről egy írólap szegélyét a várótól indulva a korlát felső csöveire. Aztán nézd meg a testes srác alatti cső jól látható irányváltozását, a papírlap éléhez viszonyított bezárt hajlásszögét.”
  • 24. Ferrer 2011. augusztus 23. 13:00
    „Annak kell örülni, ami van. Végül is, hiányozhatna az egész megálló is! :)”
  • 23. CID 2011. augusztus 23. 12:06
    „Kedves DM-es munkatárs, lehet már valaki megemlítette, de nem a peronon nem lehet dohányozni, hanem a fedett váróban, másrészt, tényleg, hova rakja a dohányos a csikket, ha odaér a megállóba ? Ez egy annyira kicsinyes..<moderálva>”
  • 22. mattil 2011. augusztus 23. 11:35
    „"A KRESZ szerint a peronnál le kell szállni a nyeregből és át kell tolni a peron másik végére a biciklit, majd ott vissza lehet rá ülni."
    Majd véget ér a peron és egy nagy sártengeren kerestül kell eljutni a zebráig, hogy átmehessünk az egykori téglagyár elé a másik biccikliútra.
    Csak két sor járdalap kellene..”
  • 21. jay_és_néma_bob 2011. augusztus 23. 11:24
    „mi van, én fél órát vártam a Mars téren a nyár elején, dél után 2kor, mégsem sírtam
    sok rinyagép...”
  • 20. traktordj26@gmail.com 2011. augusztus 23. 11:17
    „Minek pad meg fedett váró... 1 hetet nem adnék rá, hogy valaki(k) "véletlen" kitörjék az üveget, eltörjék a padokat, összefirkáljanak mindent stb stb...”
39 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hullámvasúton a krumpliár

Az út szélén 35 forint egy kiló krumpli, a piacokon 40–70, a zöldségeseknél 60–80, az áruházakban, csomagolva körülbelül 100 forintba kerül a szegény ember kenyere. Tovább olvasom