Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 11. 24. hétfő - Emma

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Több lesz a fizetős parkoló

Több lesz a fizetős parkoló

Öt év alatt a kétharmadára csappant a fizetős parkolók száma Szegeden. A 2008-ashoz képest a tavalyi bevétel 100 millióval kevesebb volt. Most 26 várakozóhelyet von be a város a rendszerbe.

Dombai Tünde - 2013.02.15. 14:33
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
26 parkolóhelyet von be a fizetőparkolási rendszerbe az önkormányzat, ha a február 22-i közgyűlés rábólint a javaslatra. A sárga zónába kerül át a Tisza Lajos körútról a klinika bejáratához vezető Pécsi utcában 19 hely. Ezeket a parkolókat eddig egyetemi engedéllyel lehetett használni. A Glattfelder téren, a Novotel előtt, a régi buszmegálló helyén lesz még 7 parkoló, ott jelenleg megállni tilos, ez alól kivétel a városnéző kisbusz.
 Az előterjesztésben az is szerepel, hogy az utóbbi egy évben – a Dugonics és az Árpád tér környékének átépítése miatt – összesen 106 fizető-parkolóhely szűnt meg. Nem lehet autót letenni a Dugonics tér BÁV és nagyáruház közötti részén, illetve a Somogyi utcai felén, az Árpád téren, de megszűnik a parkolás az Eötvös, a Toldy és az Apáthy utcában is. Az egyetem rektori hivatala mellett lesz ugyan 8 parkolóhely, meg egy mozgáskorlátozott-parkoló, de azokat az uniós támogatás miatt csak öt év múlva lehet fizetőssé tenni.

Hamarosan parkolóhelyek épülhetnek a régi  buszmegálló helyén a Glattfelder téren. Fotó: Frank Yvette
Hamarosan parkolóhelyek épülhetnek a régi buszmegálló helyén a Glattfelder téren.
Fotó: Frank Yvette

– Az újabb fizetős helyekkel a város minimálisat farag a bevételkiesésből. Ugyanis a parkolás bevétele a városhoz kerül, az önkormányzat azt fordítja a tömegközlekedés finanszírozására – tisztázta a körülményeket a parkolási üzletágat működtető Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója. Tóth István Tibor hozzátette: a város területén lévő rakodóhelyeket és fenntartott parkolókat át kell nézni, és a fölöslegeseket be kell vonni a fizetős rendszerbe. Ilyen a város számára lefoglalt Fekete Sas és Kiss Ernő utcai parkoló. Önző az önkormányzat hozzáállása a cégvezető szerint, mert nincs messze az Arany János utcai parkolóház, ott le lehetne tenni a gépkocsikat, és átsétálni. Egy jól kihasznált belvárosi parkolóhely évente nagyjából 500 ezer forint bevételt termel a városnak. Ez azt jelenti, hogy a Dugonics és az Árpád téri 106 várakozóhellyel évente 53 millió forintot veszt az önkormányzat, a városháza környéki 34 fenntartott hellyel további 17 milliót. Az új parkolók a sárga zónában lesznek, ezek nagyjából évi 300 ezer forintot hoznak.

Jelenleg 2055 hely működik a fizetős rendszerben. Ehhez képest a csúcsidőszakban, vagyis az ezredforduló előtt a felével több, összesen 3000 parkolóhelyet működtetett az SZKT. A legtöbb nettó bevételt, 930 millió forintot 2008-ban hozta az üzletág, amikor a törvénymódosítások lehetővé tették a büntetések behajtását. Akkor a költségek levonása után 497 millió forint maradt meg. 2012-ben a nettó árbevétel jóval kevesebb, 834 millió forint volt, ebből a költségek levonása után 371 millió maradt meg. Ezt az összeget a város visszaadta az SZKT-nak a troli- és villamosvonalak üzemeltetésére.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

12 következő >> végére >>> 11 hozzászólás
Moderálásra küldöm 11. janoszeged 2013.02.17. 17:29

Azt nem gondolja komolyan a cikk írója, hogy nagyságos vezetőink gyalog menjenek a parkolóháztól a Városházáig?

Moderálásra küldöm 10. tol 2013.02.17. 11:41

akkor köszönt be a civilizáció Szegedre, mikor a Széchenyi tér alatt végig garázs lesz.

Moderálásra küldöm 9. lukrecia 2013.02.16. 11:24

A cikk szerint a város levágta az aranyat tojó tyukocskát ! Az a tyúkocska fel sem lett nevelve Kedves Eleonora.
Az önkormányzat nagy nagy gazdasági ráérzéssel vágja önmaga alatt a fát.
Menjünk kronológiai sorrendben: 1) Ikv-s bérlemények drasztikus emelése. 2) parkolási dijak drasztikus emelése. 3) beindul az junijós térkő, és kőcici biznic 4) az autósok kiszorítása a belvárosból 5) az új pláza felépítése, párhuzamban a Gutenberg u térkövezéssel 6) A belvárost kényszerűen elkerülik az autósok 7) csökken az IKV bérlemények forgalma , elmarad a bevétel ----------miközben az SZKV is bevétel csökkenésről adhat számot: a nagyméretű tuják a gazdaságosság miatt egyre ritkábban járnak
8 ) csökken a a parkolási társaság bevétele is
Zónán belül bent maradtak a bankok, és az üres belvárosi IKV bérlemények NA ÉS AZ ÖNKORMÁNYZAT !!!! .Nagy körúton kívül prosperál az élet Persze termelő beruházások nélkül---Így szeretlek Szeged

Moderálásra küldöm 8. DobóI 2013.02.16. 10:12

Soha korábban nem látott botkai fejlesztés..

Moderálásra küldöm 7. ado 2013.02.15. 20:56

Városőrültjeink inkább azt szavaznák meg,hogy az összes belvárosi szolgáltatok,bankok+ klinikák előtt tegyék szabaddá a szinte mindennapos ügyintézéseinkhez az ingyenes parkolást, kicsit segítve minket autosokat, érezve a szabad demokráciát és humanizmust.Nem ettől lenne szegényebb Szeged.Mikor éljük már ezt meg? Mindenre volna megoldás nem csak a pénz lenyúlni és a városnéző busz szabad parkolását megoldani,mert nem ez a fontos az embereknek!!!!....

Moderálásra küldöm 6. Beroesz 2013.02.15. 20:05

Tisztelt urak, sokkal több fizetős hely tűnt el a belvárosból 2010 késő őszén, amikor az új jobbos többség teljesen szabad prédának nyilvánította a rakpartot.

Most meg azon sírnak hogy kevés a hely és a bevétel, gyorsan minden helyre parkolót álmodnak, ami eddig mentes volt a motorizált agresszoroktól.

Tessék szépen visszatenni a rakpartot a fizetős zónába!

Moderálásra küldöm 5. Nagyonbéna 2013.02.15. 19:33

Uniós támogatásból fejlesztett kötött pályás tömegközlekedés nagyon jól hangzik. Az is, hogy az teljes troli és villamos hálózat felújításra került. Szépek is az új villamosok.
Na de épült pár 100 méter új villamosvonal milliárdokból. Troli kanyarog a belvárosi szűk utcákban, ahol rengeteg parkolót felszámolta e miatt. További parkolók lettek megszüntetve a támogatás feltétele képen. Erről olvashattunk korábban több alkalommal is.
Most meg hüp-hüp kevés a parkoló, kevés a bevétel. Akkor ezt senki nem kalkulálta? Most a Dugó téren és az Árpád téren is megszűnik egy rakás parkoló. Ezek mind zöld zónásak, nagyobb bevétellel.
Most akkor mi lesz? Javaslom beléptető kapuk felszerelését a város határába minden bevezető útra. Fizetni távozáskor. A szegediek természetesen felajánlhatják zálogba még bankmentes ingatlanjaikat. Ja, aki busszal jár az megszívta, mert az is fizet parkoló fejlesztés ürügyén, mert ükunokájának biztos lesz autója.

Moderálásra küldöm 4. a84esbusz 2013.02.15. 18:39

Tapasztalatból mondom hogy ez a legrosszabb megoldás itt. Nemegyszer volt hogy villamos vagy busz elromlott a zárt pályás megállóhelyen. Utasítás szerint ilyenkor a buszok a régi megállott kellett használniok. Gratulálok a dilettáns ötlethez!

Moderálásra küldöm 3. helsinkirokker 2013.02.15. 17:21

Felháborítónak tartom, hogy ellehetetlenítik a parkolást. A II. kórház környékén is megszünt egy csomó parkólóhely, azzal mi lesz naccságos városi atyafiak? Mondja már megvalaki, miért jó ha nem lehet parkolni? Hülyének nézik az autósokat, pedig szerintem ugyanannyi adót fizetnek, mint a tömegközlekedők.

Moderálásra küldöm 2. eleonóra 2013.02.15. 16:34

A cikk szerint a város levágta az aranyat tojó tyukocskát ! A sok parkoló megszüntetéssel ugyebár csökkent Szeged bevétele az autósok élete, meg nehezebbé vált.Hajrá sétáló belváros ......


11 hozzászólás12 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...