Délmagyar logó

2017. 05. 27. szombat - Hella 14°C | 24°C Még több cikk.

Több szegedi csomópontban is átalakítják a jelzőlámpák programozását

Több szegedi csomópontban is átalakítják pénteken a jelzőlámpák programozását, a fejlesztés célja a tömegközlekedési járművek menetidejének csökkentése.
A Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. kommunikációs főmunkatársa, Nemes Szilvia közölte, a beavatkozásnak köszönhetően javulni fog a csomópontok összehangolása, egyes kanyarodó irányok is a zöldhullámhoz kapcsolódhatnak, illetve a főirány többszöri szabad jelzése csökkenti majd a várakozási időt. A hagyományos jelzőlámpáknál a villamosok, autóbuszok és a trolibuszok rendszeresen kiesnek a zöldhullámból, mivel a megállók miatt nem tudnak a közúti forgalommal egy ütemben haladni.

A tömegközlekedési járatok perceket töltenek a piros lámpák előtti várakozással, amely a menetidő 20-35 százalékát is eléri. A jelzőlámpák átprogramozásának köszönhetően akár néhány másodperces eseti zöldidő módosítással is jelentős időnyereségre tehetnek szert a tömegközlekedési járművek az egyes csomópontokban anélkül, hogy az összehangolást megtörnék vagy a többi közlekedőt hátráltatnák - tudatta a szakember.

A jelzőlámpák átprogramozása a város 21 csomópontjában történik meg. A változások néhány helyen már péntektől érzékelhetőek lesznek, de a teljes, a tömegközlekedést előnyben részesítő rendszer várhatóan ez év végén indul el, miután a járműveket fedélzeti berendezésekkel látják el, és kiépítik a kommunikációs kapcsolatokat - közölte Nemes Szilvia.

A lámpák átprogramozása a csaknem 30 milliárd forintos összköltségű szegedi tömegközlekedés-fejlesztési projekt része. A villamos- és trolibuszvonalak fejlesztését és járművek beszerzését is magában foglaló program egyik elemeként egy 391 millió forintos összköltségvetésű részprojektben fejlesztik a tömegközlekedéshez kapcsolódó informatikai rendszereket: többek között korszerűsítik a Szegedi Közlekedési Társaság diszpécserközpontját, valamint a megállókban és a járműveken utastájékoztató kijelzőket szerelnek fel.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. X_Y 2013. szeptember 21. 10:18
    „Ezzel próbálkoztak a Nagy Faluban is: a vége az lett hogy még a villamosok is álltak a dugóban.”
  • 26. mazso. 2013. szeptember 20. 13:01
    „belaba igazad van! ennyit megérne a biztonságuk, én ott babakocsival is alig tudok átmenni..ráadásul eső után a zebránál térdig érő víz áll az úton, előfordult már, hogy az autós megfürdette a babakocsiban a gyerekemet, meg engem, meg a nagyokat...oda valamit ki kellene találni, mert egyszer egy gyereknek nagyon nagy baja lesz ott..utána meg már hiába kapkodnak, ha megtörténik a baj!”
  • 25. Horthyszobor 2013. szeptember 20. 10:44
    „Emberek!!! Most jövök rá! Az új trafik miatt lesz ez. A piros 3 kilót ér!!! Azért ez durva...”
  • 24. Horthyszobor 2013. szeptember 20. 10:41
    „Már így is el van rontva sok lámpa a városban. A belvárosi híd újszegedi lábánál berakták az érzékelőt. A busz nem megy rá, nem is jön, de állandóan szabad jelzést ad neki. Nem értem miért van ennyire rosszul beállítva az a lámpa. A Bérkert és a Temesvári kereszteződésről nem beszélve, ahol, ha nem áll be az autós a lámpáig, nem ad zöld jelzést. Úgy kell sokszor kiszállni és szólni az elsőnek álljon már előrébb. Most persze nem működik, a lezárás miatt.”
  • 23. waterbear 2013. szeptember 20. 10:14
    „7. Kerekes 2013.09.19. 19:36

    Igzad lehet, de ha egy majom félrehangol egy zongorát, nem igen hívják többé, keresnek olyat, aki ért hozzá ;-)”
  • 22. papsajt 2013. szeptember 20. 10:04
    „5. ifj. Nagy Gábor valószínűleg én értettem félre.
    Viszot ez esetben a zöldhullámot nem 50-re kell hangolni,hanem 65-70km/h-ra. Így hamarabb váltana a lámpa, és az 50nel érkezők elől elindulnának a lámpánál várakozó "rákanyarodottak".”
  • 21. belaba 2013. szeptember 20. 09:37
    „13. mazso. 2013.09.20. 07:22
    Azt a zebrát sajnos lehetetlen hülyék ellen biztosítani, nagyon rossz helyen van.
    Azért gondolj bele, ha ott lámpa lenne, pont a cikkben szereplő cél csorbulna, a busz reggelente hosszú perceket töltene a sorban, a mögötte kígyózó az autósorról már nem is beszélve.
    Szerintem a Mátyás téren, mindkét irányban kialakított buszöböl és az iskola előtt lévő nyomógombos gyalogátkelő lenne a legkevésbé rossz megoldás.
    Pénzbe kerülne, a gyerekeknek 100 méterrel többet kellene gyalogolni, de ez nem lehet probléma, ha a biztonságukról van szó.”
  • 20. Mil 2013. szeptember 20. 09:14
    „12. Bond 2013.09.20. 06:44

    Gondolom, a rövid ciklusidők miatt. Sajna pár éve ez van mindenhol szinte, valami balf@x közelekdészervező geek-nek, akinek valszeg nincs jogsija se, ez a heppje, mert olvasta a tankönyvben, hogy így a legnagyobb minden irányból az áteresztőképesség. Igen, valszeg van ahol ez jó. De könyörgöm: mindehol?? Bakker 100 méterre vagyok a rohadt zöldtöl, ami akkor váltott át, és nem tudok átmenni rajta.. Inkább induljon el 2-3x az autó, kamion, busz, hadd füstöljön.. Röhej. Idióták.”
  • 19. KamuNeni 2013. szeptember 20. 09:09
    „A cel miert nem a legszennyezes csokkentese?”
  • 18. Mil 2013. szeptember 20. 09:08
    „Jé, nekem ez már évekkel ezelőtt eszembe jutott :) Sok helyen 1.2 rohadt sec-en múlik, hogy a troli, busz átérjen a zöldön, ne váltson rá a lámpa. De autós szemmel is vannak érdekesen működő lámpák..”
  • 17. Igrek 2013. szeptember 20. 09:04
    „" A hagyományos jelzőlámpáknál a villamosok, autóbuszok és a trolibuszok rendszeresen kiesnek a zöldhullámból, mivel a megállók miatt nem tudnak a közúti forgalommal egy ütemben haladni. "

    A közúti forgalommal ezentúl sem fognak tudni egy ütemben haladni, mivel a megállókban meg kell állniuk. Idáig legalább nyugodtan megvárták a fel- és leszállást a járművezetők, nem kellett kapkodniuk, mivel a következő lámpánál úgyis pirosat kaptak. A tömegközlekedési járműveknek egyébként van menetrendje, az abban kiírt időket kell tartaniuk, fölösleges szegedi távolságok mellett gyorsítani.
    Sokkal fontosabb lenne inkább a zöldhullámok javítása, hogy a forgalom többi résztvevője ne ácsorogjon a kereszteződésekben, ne kerüljön dugóba és ne szennyezze indokolatlanul a levegőt.”
  • 16. TUTI 2013. szeptember 20. 08:58
    „A Kossuthon körforgóban a SZVSE pálya sarkán az Izabella felöl
    jobbra kanyarodva a gyalosog zöldje - persze gyalogos nélkul -
    állandóan bestoppolja az autósok zöldjét, feleslegesen állnak ott
    az autok kb 2 percet, persze gyalogos csak a legritkább esetben...

    A zöldek es józan ész nevében kérdezem, nem lehetne ezt NORMALISAN??? :)”
  • 15. KiBB 2013. szeptember 20. 08:44
    „Remélem ez nem úgy sikerül mint Budapesten... De sajnos félek tőle hogy igen... :-(”
  • 14. Dr.Tonyk 2013. szeptember 20. 08:05
    „Megnézhetnék végre a Csongrádin a Diófánál lévő lámpák programozását. A gyalogosoknak még villog a (5.) zöld, de az autósoknak is már zöld van. Illetve célszerű lenne a József Attila és Retek u. sarkánál a Rózsa u. felé közlekedők lámpáit is megnéznék, mert a balra kanyarodókat rég engedi a lámpa, a József Attilláról a Retek utcára jobbra kanyarodóknak piros, de a Retekről a Rózsa fel haladóknak is piros van. A zöld pedig 3-4 másodperc. Ott nem kicsi dugó szokott lenni.”
  • 13. mazso. 2013. szeptember 20. 07:22
    „Esetleg a Dobó utcai általános iskolához nem lehetne lámpát rakni?? Az a sárgán villogó izé elég gyenge, senki sem lassít, és örül az ember, ha átér a zebrán úgy, hogy ne üssék el a gyerekkel..és ugye ott az ovi és az iskola szemben egymással, rengeteg kisgyerek megy át az úton....addig, míg egy gyereket nem ütnek el, nem lesz ott rendes lámpa, csak a sárga villogó?????”
  • 12. Bond 2013. szeptember 20. 06:44
    „Az autósokkal is törődhetnének, illetve a Csongrádi sgt lakóival, akik egy évtizede nyelik az extra kipufogógázt, mert háromszor kell megállni befelé menet. A megállás-gyorsítás sokkal jobban szennyezi a környezetet mint az egyenletes haladás.”
  • 11. csiperke73 2013. szeptember 20. 03:54
    „Újszeged belvárosi híd lába ,na ott hangolgassá míg iskolapéldán el nem csúszol megint, szánalmas....”
  • 10. dipe 2013. szeptember 19. 22:53
    „Ennek giga dugók lesznek a vége. Azért ne essünk át a ló túlsó oldalára.”
  • 9. Rézgróf 2013. szeptember 19. 21:35
    „Épp ideje volt, ha a Csongrádi sugárútnál harmadik vagy a Mars téren már pirosat kapsz.”
  • 8. öreganyó 2013. szeptember 19. 21:20
    „A Tisza l.krt-i átkelőhely a Rendelőintézetnél ahogy írták kriminális. Már párszor áthangolták, de mindig
    sikertelenül. Állítom a város legrövidebb idejű zöld jelzése van. Ott ahol, sok lassan közlekedő beteg, és idős
    közlekedik. Számos esetben rájuk dudálnak, ordítanak, néha még keresetlen szavakat is. Ugyebár a kanyarodók
    zöld jelzése is rövid. Még szerencse, hogy szakemberek csinálták, azonban kevés hozzáértéssel. Akárcsak
    a Dégáz számlák kimunkálását is magasan képzett informatikusok csinálták. Ott is van akkora gubanc. Csak
    éppen 3 számlát küldtek ki, válogasson az illető melyiket fizeti be. Több ezres nagyság rendben ment ki
    olyan csekk amelyiken a nyomtatás a perforációra esett, a postán pedig nem fogadják el.”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elsőbbség? Pedig kötelező! Buszbaleset a Védőnőképzőnél

Óriási a torlódás Újszegeden, a Temesvári körúton, ahol a Védőnőképzőnél két személygépkocsi és egy… Tovább olvasom