Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 2°C

Tragédiák miatt jelentették fel a Magyar Közút Kht.-t

Szeged - Demeter Sándor feljelentette a Magyar Közút Kht.-t, mivel szerinte elmulasztották még tavaly december 23-án jégmentesíteni az algyői hidat, s ez is közrejátszott abban, hogy hárman meghaltak, amikor két autó összeütközött a csúszós úton.
Hárman haltak meg abban a közúti balesetben, amely tavaly decemberben történt az algyői hídon. A csúszós úttesten egy Lada frontálisan ütközött egy kisteherautóval.

Demeter Sándor több éven keresztül dolgozott a Tisza Volánnál mint baleseti helyszínelő. A középkorú férfi meggyőződése, hogy a tragédia nem csupán a két sofőr esetleges figyelmetlenségéből, illetve a személyautóról hiányzó téli gumik miatt következett be, hanem azért is, mert az út kezelője nem jégmentesítette az aszfaltot.

– Rendelet írja elő, hogy az időjárási előrejelzéseket figyelembe véve, még a jegesedést megelőzően fel kell szórni az érintett útszakaszt. Ha ezt a kezelő, vagyis a Magyar Közút Kht. megtette volna, nem történt volna haláleset – vélte Demeter Sándor.

A volt baleseti helyszínelő nem fejeket akar, hanem azt szeretné elérni, hogy az algyői hídon ne legyen több baleset azért, mert nem jégmentesítik az utat. A férfi büntetőfeljelentést tett a kht. ellen.

Hét éve szörnyű baleset történt az algyői hídon, amelyben hárman vesztették életüket.
Fotó: Karnok Csaba

A megyei rendőr-főkapitányság a kht. ellen indított nyomozást azzal az indokkal szüntette meg, hogy nem történt bűncselekmény. Demeter Sándor ezt követően panaszt emelt a Szegedi Városi Ügyészségen is, ahol ugyancsak nem érte el a célját, mert elutasították.

Az ügyészség szerint a híd mindkét oldalára a „Csúszós úttest" táblát és a „Veszély 1000 méter hosszú útszakaszon áll fenn" kiegészítő táblát a baleset előtt jóval korábban kitették. Ezenkívül megállapították, hogy a tragédia előtt a szórókocsik elkezdték a híd jégmentesítését. A balesetért pedig kizárólag a személyautó vezetőjét terheli felelősség, aki elhunyt, így a rendőrség jogosan zárta le az ügyet.

Demeter Sándor nem ért egyet a hatósággal, s továbbra is kitart amellett, hogy nagy részben a jeges út miatt haltak meg tavaly decemberben a fiatalok az algyői hídon. Hozzátette, ha újabb halálos baleset történik az algyői hídon, ismét büntetőfeljelentést tesz.

Az ügyben kíváncsiak lettünk volna a Magyar Közút Kht. illetékeseinek véleményére is, akik azonban megkeresésünkre csak annyit válaszoltak: nem kívánnak nyilatkozni.

Halálos balesetek az algyői hídon

2000. december 2-án hajnalban egy nagy sebességgel Vásárhely felől érkező Opel Omega megcsúszott az algyői híd közepén, átsodródott a menetirány szerinti bal oldalra, ahol frontálisan ütközött egy IFA teherautóval. A személyautóban négyen utaztak, közülük egy élte túl az iszonyatos tragédiát.

2005. február 16-án egy BMW és egy Alfa Romeo ütközött frontálisan az algyői hídon. A balesetben az utóbbi kocsi sofőrje szörnyet halt.

2006. december 23-án hajnalban egy Lada megcsúszott az algyői hídon, aminek következtében frontálisan ütközött egy kisteherautóval. A személyautóban ülő négy fiatalból három elhunyt, egyikük pedig súlyosan megsérült.

Olvasóink írták

  • 14. ifj. Nagy Gábor 2007. december 06. 22:06
    „Sokcsillag!”
  • 13. NTK 2007. december 06. 13:11
    „Egy kis pontosítás és kiegészítés a cikkhez:

    2000. dec. 2: Az Opel személygépkocsi közel 180 km/h-ás sebességgel hajtott a lefagyott hídra. Kiütötte az IFA első és hátsó hídját, "átbújt" a pótkocsi alatt és felborította azt. A baleset oka egyértelműen gyorshajtás.

    2005. febr. 16.: A baleset nem a hídon történt, hanem a híd vásárhelyi oldalán ahol a 2x2 sáv kezdődik. A balesetet okozó BMW a forgalomtól elzárt területen előzött és az azon lévő olvadt havon csúszott meg. A baleset oka: gyorshajtás és szabálytalan előzés.

    2006. dec. 23.: A fiatalok autója közel 100 km/h-ás sebességgel hajtott fel a hídra és csúszott meg. A baleset oka gyorshajtás.

    Ha rajtam múlna én fekvőrendőröket tennék a hídon több helyre is. Valószínűleg többet érne mint a senki által figyelembe nem vett 60-as tábla.

    A gyorshajtások mellett azonban valóban érdemes megnézni, hogy a Közútkezelőnek mennyi a felelőssége:

    Anno 2000. decemberében bebizonyosodott, hogy a hajnali baleset előtt nem sikosságmentesítették a hidat.
    Tegnap reggel hatkor a 47-esen az Anno vendéglő után már egy személygépkocsi pihent a feje tetején az árokban. A sószóró éppen akkor haladt Szeged felé. Látszódott, hogy ez első szórás a lederesedett úton. Kb. két hete már volt egy baleset a hídon, akkor ketten "csak" súlyosan sérültek meg.

    Nézzük a gépjárművezetők felelősségét:

    Ugyancsak reggel 6-kor a 47-esen, nem mertem 40-50-nél gyorsabban menni. Ennek ellenére voltak olyan "bátrak" akik 80-90-nel előztek a 2x1 sávos szakaszon. Ugyancsak nagy a média felelőssége mert gyakran azt a hamis látszatot kelti, hogy a téligumi valamiféle "csodaszer". Holott nem. A tükörjégre fagyott úttesten szinte mindegy, hogy milyen gumival megyünk. Tapadása szinte egyiknek sincs.

    Úgy vélem teljes igazság nincs, mind a gépjárművezetők, mind a közútkezelő táján rendet kéne tenni.”
  • 12. ifj. Nagy Gábor 2007. december 05. 20:38
    „Annyi kocsibejáró egész Magyarországon nincs, amennyi az utakra kéne... :-/”
  • 11. sevenof9 2007. december 05. 14:17
    „Gabor! Ugye hallottad mar F Sanyit errol anekdotazni? Emulzio-bontasi tormelek,stb...

    Az aszfalt minosege olyan-amilyen. Valoszinu,hogy kellenek Ujszegedre is az aszfaltozott udvarok es kocsifeljarok,igy a kozutra mar nem jut,csak a hulladek.

    Mas. En meg egyszer sem lattam,hogy a katyut gyemantvagoval +30-40 cm-re a szeletol szabalyos teglalap alakban korbevagtak volna.
    Ugyanis. A katyu szele tele van mikrorepedesekkel,amit a kovetkezo eso-hole-fagy kombo elkezd porlasztani es nem lesz,ami tartsa a tomest. Ugy nez ki a kozutepitok nem osmerik a fizikat.”
  • 10. ifj. Nagy Gábor 2007. december 05. 11:48
    „pepe (1.):
    "Szégyen, mikor látom, hogy miként "javítják az utat" Toltozzák-foltozzák.Ez nem javítás!Eddig senki sem mutatta meg nekik hogyan csinálják ezt nyugaton?"

    Inkább azt kéne megmutatni, hogy hogyan csinálják meg úgy, mint nyugaton, csak éppen fele- vagy negyedannyi pénzből. Vagy ha ez nem megy, akkor adni rá annyit, amennyiből lehet.

    Vagy komolyan azt hiszed, hogy jókedvből gányolnak?”
  • 9. zsoltee716 2007. december 05. 11:46
    „El Nyomottka

    Hát azért Bács Kiskun megyei kicsi 5-ös se semmi.
    Ezen az utszakaszon tábla erdőt láthatunk 60-as táblákkal meg ehhez hasonlókal.

    Stones az lehet!! Akkor borítsanak rá 1-2cm vastag homokot(kvarchomokot)

    Majd kiderül még milyen balesetek lesznek mikor elérkezik a fagy.
    Kinek a hibája lesz. A jéggel még a téli gumi se tud mit kezdeni emberek.Még jó hogy van szalag korlát!!”
  • 8. andas 2007. december 05. 10:28
    „sztem tehetnének ki egy 30as táblát a hídhoz...(nem voltam még arra), a kép alapján szűk egy picit a híd és arra fele sok a baleset...”
  • 7. ditti 2007. december 05. 09:34
    „Az a legnagyobb probléma, hogy az autós úton-útfélen megbüntetik mert nem tartja be a szabályokat! Az viszont érdekes, hogy a Közútkezelőt senki nem bünteti semmiért. Lásd utak sózása és említésre érdemes még a nyári parlagfűírtás. Az embereket fenyegetik milliós büntetésekkel, az utak széle pedig az egész országban burjánzik a parlagfűtől.
    Miért ez a megkülönböztetés?”
  • 6. Lala 2007. december 05. 09:16
    „nem csak az algyői hidat nem szokták sózni de emlékeim szerint a szőregről kivezető emelkedőt sem volt hogy a kamionok ott vesztegeltek mert nem bírtak felkaptatni az emelkedőre egyszóval jogos a feljelentés mivel a közút kezelő nem végezte el a rá kiszabott feladatot
    fejlettebb demokráciában ilyen esetben a károsultaknak adnak igazat a bíróságok és hihetetlen kártérítést fizetnek a sérülteknek vagy hozzátartozóiknak”
  • 5. Bagira 2007. december 05. 09:00
    „A 3.hozzászólonak.Tél van,tehát az utak csúszhatnak,sőt még
    havazás is lehet.A közlekedési kultúra hiányát nem fogja semmiféle
    sózás helyettesiteni.Ha valaki nem veszi észre,hogy az út csúszásveszélyes,akkor ne vezessen.Melyik bagázsra gondol.Ilyen felfogással eléggé megfogyatkoznánk.Egyéként ha mindenki adózna
    /igaz alacsonyabb adóval/talán erre is jutna pénz.”
  • 4. mz/x 2007. december 05. 08:54
    „Nagy sebességel, téli gumi nélkül...
    Ha köd van és esik, jelentsük fel a felhőt, ha sötét van akkor a napot!”
  • 3. El Nyomottka 2007. december 05. 08:42
    „A rendőrség és az ügyészség karon foghatja egymást és elmehet a jó büdös francba! Végre valaki veszi a fáradságot és jól valagba rúgná a szarházi közútkezelőt, de az összefonódások nem engedik... Pedig mindenki látja a közútkezelő hitvány munkáit, és jól ismeri a hozzáállását!

    Ha Pestről a régi 5-ösön jövök haza, tábla nélkül is tudom, hogy beértem Csongrád megyébe, mert elkezdődnek a nyomvályúk... A többi megyében már nincsenek ilyen fos utak, csak nálunk!

    Ezek a szerencsétlenek valamelyik vasárnap betömtek egy kátyút a belvárosi hídon, de hétfőn délután már nyoma sem volt a taknyolásuknak, és azon a helyen ugyanakkora kráter volt, mintha nem csináltak volna semmit!

    MI KELL AHHOZ, HOGY EZ A SZARHÁZI BAGÁZS ELTAKARODJON AZ ORSZÁGUNKBÓL?”
  • 2. stones 2007. december 05. 08:33
    „nem vagyok hivatal párti, de ismert tény, hogy
    a hidakon a környezetvédelem (és a híd korrózióvédelme) miatt nincs sózás!!!”
  • 1. pepe 2007. december 05. 07:49
    „Valóban többet kellene törődni az utak minőségével és biztonságával.A közútkezelő is egy sóhivatal ebben az országban, mint sok más állami cég.Csak úgy vannak..Szégyen, mikor látom, hogy miként "javítják az utat" Toltozzák-foltozzák.Ez nem javítás!Eddig senki sem mutatta meg nekik hogyan csinálják ezt nyugaton?A rendőrség meg könnyen van, hozott egy gumiszabályt, amit mindenre rá lehet húzni,hogy "nem az útviszonyoknak megfelelően vezette a gépjárművét"Az utak életveszélyes állapotáról meg síri csend.., senki nem vizsgálja egy halálos baleset után, hogy nem-e esetleg egy 30 cm-es "hegy"miatt rohant-e fának az a szerencsétlen..Borzalom..”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hiller István az oktatási reformokról

Szeged - A felsőoktatási részhozzájárulás a tárca progresszív intézkedéseinek sorába tartozik, a… Tovább olvasom