Délmagyar logó

2016. 09. 28. szerda - Vencel 9°C | 22°C

Újra jár az 1-es villamos

Szeged - Újra jár az 1-es villamos Szegeden. Az első jármű menetrend szerint, nem sokkal 4 óra után indult el: taps és dudaszó fogadta a Rókusi végállomáson.
Az eredeti határidőhöz képest több hónapos csúszással, de vasárnap hajnaltól újra járnak a villamosok Szeged legforgalmasabb, 1-es számú villamosvonalán.

Az első jármű menetrend szerinti, röviddel 4 óra után indulását fiatalok egy csoportja tapssal és dudaszóval fogadta a Rókusi pályaudvarnál található végállomáson.

A szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztését felügyelő mérnöki cég a próbajárat és a szombati műszaki bejárás során késznek és alkalmasnak találta a felújított villamospályát a menetrendszerinti forgalom elindítására – tájékoztatta az uniós támogatással megvalósuló, közel 30 milliárd forintos összköltségvetésű beruházást irányító Szeged Pólus Kft. kommunikációs főmunkatársa, Nemes Szilvia az MTI-t.

Újraindult a villamosközlekedés Szegeden az 1-es vonalon Fotó: Garai Szakács László


Még van egy kis híja

Kipróbáltuk mi is az 1-est, amely a felújított szakaszokon csak úgy suhant. Bár a Kossuth Lajos sugárúton egy kicsit mintha hangosabban röpült volna, mint a Boldogasszonyon. Nem árt tudni, hogy Rókuson picit megváltozott a vonal: a Szeged pályaudvar felől a Rókusi vasútállomásnál továbbra is csak feltételes megállóhely van, azaz a villamos csak akkor áll meg, ha jelzünk. A hivatalos végállomás pedig végleg átkerült a Szeged Plazához, ott eddig csak leszállóhely volt. Új, kulturáltabb pihenőhelyet kaptak a villamosvezetők is. Igaz itt is és az új első megállóban, a Rókusi vasútállomáson is még javában tart a munka. Mindkét helyen még pótolni kell a díszköveket, a vasútállomásnál még hiányzik a fedett váró és a szeméthalmokat is el kell tüntetni (lásd friss galériánkat). Szintén várni kell még arra, hogy a Tarjáni hurokforduló kiürüljön. Információink szerint a régi Bengálik biztos, hogy továbbra is ott alszanak, neki ugyanis egyelőre meggyűlik a bajuk a rókusi körforgalommal – leugranak a sínekről az ívben. A 4-esen szolgáló Tatrák pedig egyelőre nem férnek el a remízben, így hely híján ők is Tarjánban alszanak még esténként. Biztosak vagyunk abban, hogy ez utóbbi probléma hamarosan megoldódik, és abban is, hogy az előbbire is kitalálnak valamit az SZKT-nál.

A villamosvonal 1-es és 2-es szakaszát érintő munkálatok előreláthatólag csak a hónap végére fejeződnek be, így a Kossuth Lajos sugárúti és a Boldogasszony sugárúti villamospálya, valamint a Rókusi csomópont még munkaterület, a forgalmat az utóbbi területen még elterelik.

A villamosvonal rekonstrukció első és második ütemének 2009. november 15-re, illetve 2009. december 3-ra kellett volna befejeződnie. A csúszás oka többek között a tervekkel nem egyező közműhelyzet volt, emiatt a kivitelezés lassan haladt, a beköszöntő hideg pedig tovább akadályozta a beruházást, a késés azonban részben a kivitelezőnek is felróható.

A 94 napos csúszásból – a műszaki ellenőr szerint - húsz nap indokolható a hideg idővel, ezért az önkormányzat 740 millió forint kötbérigényt jelentett be. A kivitelező a kötbér követelését jogcímében és mértékében is vitatva elutasította, ezért az önkormányzat – a szegedi közgyűlés pénteken egyhangúlag meghozott döntése alapján – peres útra tereli az ügyet

Szombaton írtuk

Ismét jár az 1-es villamos vasárnap üzemkezdettől - a járműre az eredeti, megszokott villamosmegállókban lehet fel- és leszállni.

A Tisza Lajos körúton a Szentháromság utcai és Boldogasszony sugárúti csomópontokban ismét működnek a jelzőlámpák.

Szombaton a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projektet felügyelő mérnök cég a próbajárat és a szombati műszaki bejárás során késznek és alkalmasnak találta a felújított villamospályát a menetrendszerinti villamosforgalom elindítására.

A villamospótló buszok utolsó munkanapja

A Kossuth Lajos sugárúti és a Boldogasszony sugárúti villamospálya, valamint a Kossuth Lajos sugárút Rókusi csomópontja hivatalosan még munkaterület. A Rókusi csomópont környékén a forgalom számára a terelési útvonalak még mindig érvényesek, ezért figyelmesen közlekedjenek!

Olvasóink írták

144 hozzászólás
  • 144. ifj. Nagy Gábor 2010. május 10. 13:19
    „143. savos 2010.05.10. 12:44
    "Most még a villamosvezetőket kellene elküldeni egy IQ-csiszoló tréningre. Van köztük egy böszme nagy állat, amelyik a v é g á l l o m á s o n is csak akkor nyitja ki az ajtót, ha megnyomtad a gombot. Megvesszük a drága jegyet és még mi nyomogassuk le- és felszálláskor a gombokat is. Ne próbálják magyarázni sem a fűtéssel, sem a hűtéssel, ugyanis egyik sem működik most a villamosokban. "

    Kétségtelenül sokkal jobbak voltak az ajtó nélküli villamosok, mert ott az utasnak ilyen gondja nem volt. ;-)

    Amúgy szerintem az utasok átlagos IQ-ját látva, szerintem az a biztos, ha ilyenkor is használják az egyedi ajtónyitást, mert különben télire sokan elfelejtenék és anyáznának, hogy "mé´ nem nyittya ki előttem az ajtót".

    Azért jó lenne, ha már ez lenne a legnagyobb bajunk a villamosközlekedésben, hogy egyediznek-e a végállomáson vagy sem...”
  • 143. savos 2010. május 10. 12:44
    „Most még a villamosvezetőket kellene elküldeni egy IQ-csiszoló tréningre. Van köztük egy böszme nagy <moderálva>, amelyik a v é g á l l o m á s o n is csak akkor nyitja ki az ajtót, ha megnyomtad a gombot. Megvesszük a drága jegyet és még mi nyomogassuk le- és felszálláskor a gombokat is. Ne próbálják magyarázni sem a fűtéssel, sem a hűtéssel, ugyanis egyik sem működik most a villamosokban. Legközelebb már az utasnak kell a villamost is vezetni?

    Nem ártott volna tájékoztatni a rugalmasságáról egyébként híres MÁV-ot sem, mert a Szeged környéki állomásokon IC-re várakozó utasokat még vasárnap este is a villamospótló buszokkal ijesztgette a hangosbemondó.”
  • 142. ifj. Nagy Gábor 2010. május 10. 08:54
    „135. Zsoltee0716 2010.05.09. 22:26
    "Erre meg annyit az elektromos közlekedés is szennyezi a levegőt."

    Erre meg annyit, hogy a Szeged területén közlekedő villamosnak/trolinak nincs kipufogója. Ja és melyik busz termel fékezéskor gázolajat? ;-)”
  • 141. dasza 2010. május 10. 08:49
    „Nem ártott volna szólni valami fotós kollegának...”
  • 140. joy 2010. május 10. 08:48
    „135!
    Látom, nagy szakértője vagyol a dolognak!
    A diesel mi a ..., hogyan adja át energiáját a közlekedőknek?

    Az elektomos jármű hun a búsban szennyez?
    Még a hőerőművek legtöbbje is szennyezésmentes, mert szabványok írják elő még a teljes füstgáz-tisztítást is.
    A robbanómotoros járművek közvetlenül a városokban, legfőként a belvárosokban mocskolják a levegőt, koncentrált helyen! Magyarországon az elektromos energia töredékét produkálják foszilis tüzelőanyaggal működő erőművek, míg a robbanómotoros járgányok 100%-ban mind azt égeti el!
    És a legszörnyűbb pontosan abban a magasságban, ahol a jövö nemzedéka növexik a babakocsikban!
    Már meglátszik a tiniken a kipufogógázok okozta agykárosodás!”
  • 139. joy 2010. május 10. 08:37
    „112!
    Merre van az a "Somogyi út"?”
  • 138. csanyiv 2010. május 10. 08:35
    „Zsoltee: most még dízelüzeműek, de szerinted miért épül(t) a troli felsővezetékrendszer a Szillérin, vagy a Tisza Lajoson és a Markovics/Vitéz utcán? És ezért fognak új trolibuszokat is beszerezni hamarosan.
    A tenderkiírásnál én úgy emlékszem, hogy a kötbérnek volt valami felső korlátja, talán a beruházási költség 7%-a, ha jól emlékszem. Gondolom ez szakaszonként külön-külön értendő.”
  • 137. joy 2010. május 10. 08:29
    „85!
    Milyen lé fogytt el?”
  • 136. Zsoltee0716 2010. május 09. 22:34
    „118. hozzászólás k.elvis 2010.05.09. 21:00

    Nekik kártyájuk van. Egy kártyával mehet egy kisérő vagy valami ilyesmi. Bővebben SZMJV-től.”
  • 135. Zsoltee0716 2010. május 09. 22:26
    „Joy!

    "Lesz 8-as, 10-es trotli, 2-es tuja, és jelentősen csökken a belvárost, és gyönyörű platánjait, parkjait, lakóit, azaz bennünket SZEGEDIeket mérgező, pusztító benzingőzös dögök bűze, mocska!"

    Itt nem tudom mire gondoltál, de a buszok azok dízel üzeműek.

    Erre meg annyit az elektromos közlekedés is szennyezi a levegőt. Ja de inkább a szomszéd tehene dögöljön meg elv.”
  • 134. ifj. Nagy Gábor 2010. május 09. 22:22
    „Azé´ ez se semmi szöveg:

    "Nem árt tudni, hogy Rókuson picit megváltozott a vonal: a Szeged pályaudvar felől a Rókusi vasútállomásnál továbbra is csak feltételes megállóhely van"

    Vagyis: "megváltozott (...) továbbra is"

    nagy változás... :-D”
  • 133. török 2010. május 09. 22:01
    „131. nem, mert egész télen ordibálnának, hogy élhetetlen a természet, tavasszal meg fikáznák a rügyeket, hogy késtek. :)”
  • 132. ifj. Nagy Gábor 2010. május 09. 22:00
    „130. hozzászólás török 2010.05.09. 21:55
    "127. de a két szakasz elvileg hivatalosan is két szakasz, tehát hogy moshatják össze a két kötbért?"

    Papíron nyilván nem moshatják össze. De szerinted reális az, hogy az egyiken kb. három hónapból két és fél indokolatlan csúszás, a másikon meg ötből egyetlen nap se??

    "bár nem mondom, a 740 millió is sok. csak ezzel is az a baj, hogy a kötbér miatt nem a konzorcium tagjai szívnak, hanem az al-alvállalkozók, akik nem lesznek kifizetve, nem?"

    Gondolom... amúgy erre azt mondta nekem valaki amikor már ekkorára duzzad a kötbér, akkor már inkább a beruházónak van oka az idegeskedésre, mint a vállalkozónak...”
  • 131. ifj. Nagy Gábor 2010. május 09. 21:56
    „128. hozzászólás török 2010.05.09. 21:53
    "126. fú, most nem tudod, mit vállaltál. mindjárt jönnek a piranha fideszesek, és agyonkommunistáznak. :D tapasztalatból tudom, ezek paranoiásak. :)"

    Szerintem ismeri már őket. :-) :-(

    Itt mindenki kommunista, aki bármilyen történést jónak tart. Nem szoktam kedvelni a "költözzön tanyára" jellegű beszólásokat, de ezeknek tényleg az kéne, ott nem zavarná őket semmilyen fejlesztés, talán nagyobb harmóniában tudnának élni a körülöttük lévő világgal.”
  • 130. török 2010. május 09. 21:55
    „127. de a két szakasz elvileg hivatalosan is két szakasz, tehát hogy moshatják össze a két kötbért? bár nem mondom, a 740 millió is sok. csak ezzel is az a baj, hogy a kötbér miatt nem a konzorcium tagjai szívnak, hanem az al-alvállalkozók, akik nem lesznek kifizetve, nem?”
  • 129. ifj. Nagy Gábor 2010. május 09. 21:54
    „120. hozzászólás TCsabi 2010.05.09. 21:04
    "Ja és mit jelent az hogy "a bengáli a körforgalomban leugrik a sínről"?"

    Ez elvileg hülyeség.

    Egy bengálit már bevittek a remízbe és az információk szerint nem siklott ki.”
  • 128. török 2010. május 09. 21:53
    „126. fú, most nem tudod, mit vállaltál. mindjárt jönnek a piranha fideszesek, és agyonkommunistáznak. :D tapasztalatból tudom, ezek paranoiásak. :)”
  • 127. ifj. Nagy Gábor 2010. május 09. 21:51
    „107. hozzászólás Gerard 2010.05.09. 20:22
    "üdv..sztem 2009.dec.09- 2010.05.09.-ig nem 94 nap van..vagyh.aannyi? pasheg...hanem 180nap..."

    Ha megnézed a szegedvaros.hu oldalon a letölthető jelentést, akkor a kötbért kizárólag a Boldogasszony sgt-i oldalra vetették ki, a Kossuth Lajos sgt-nál minden csúszást indokoltnak tekintettek, ami számomra is kissé meredeken hangzik, de hát ez van - végülis mindkét részt ugyanaz a konzorcium csinálja, talán nem akarták őket "duplán" kötbérezni.”
  • 126. csanyiv 2010. május 09. 21:43
    „A vicc az a szegedi Fidesz munkája volt az elmúlt két ciklusban.
    Az tényleg egy rossz vicc. És ezt nem örömmel jelentem ki.
    Legfeljebb az emberi emlékezet rövidségére építhetnek...”
  • 125. ifj. Nagy Gábor 2010. május 09. 21:41
    „114. hozzászólás Szemif 2010.05.09. 20:45
    "36. Nem vagyok netközelben egy napot, és máris kiderül, hogy tudok hazudni rendesen, most őszintén a 21-esben hol hazudtam? Még Ifj. Nagy Gábor se kötött bele, pedig ő nálam jobban ért a tömegközlekedéshez....."

    Ebben azért nem mindig vagyok biztos :) de abban sajnos igen, hogy ebben a cikkben sajnos sikerült elérni a <moderálva> kommentfelületének színvonalát... :-( Ez pedig az a szint, amikor már én se látom értelmét az egyes baromságok egyenkénti cáfolatának.

    A 36-osat nyilván neked sem kell bemutatni, régebben még legalább színlelte a vitát, ma már csak beír és a válaszokkal nem foglalkozik (mondjuk lehet, hogy jobb is ez így :) ). Ha legközelebb megjelenik valami tömköz cikk, gyorsan az elejére be kellene írni, hogy "mindjárt megjelenik itt Ellenzéki nick, és beír egy akkora bullshitet, aminek az ellenkezője sem igaz". :-)))))))”
144 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hamis iratokat, körözött férfit és drogot fogtak Röszkén

Hamis közokiratot, körözött személyt, és kábítószert találtak szombaton a szegedi határrendészek a… Tovább olvasom