Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Újra tüntetnek a Szeviép alvállalkozói

Szeged - A Szeviép Zrt.-től mintegy 3 milliárd forintot követelő alvállalkozók ma újra kiállnak a 47-es útra és a munkaterületre a járműveikkel. Tegnap délután 4-ig várták az M43 konzorcium másik 2 tagjától a nyilatkozatot az alvállalkozói követelések megvásárlásáról – hiába.
Mintegy 10 teherautó már tegnap eltorlaszolta az M43-as töltésére felvezető utakat, valamint a 47-es főút szélső fél sávját. Azok az alvállalkozók folytatták demonstrációjukat, akik múlt héten csütörtökön kezdtek el tüntetni kifizetetlen számláik miatt. Az április vége óta fizetésképtelenség miatt csődvédelem alatt álló Szeviép Zrt. mintegy 3 milliárd forinttal tartozik nekik.

Ma folytatódik a forgalomlassító tüntetés: 10 és 14 óra között megint a 47-esre és a munkaterületre állnak ki a pórul járt vállalkozók. Olyan hírek is felröppentek, hogy hozzáfognak a töltés bontásához.
Megkérdeztük Temesvári Zoltán ügyvédet, a közel 20 alvállalkozó képviselőjét, tényleg bontanak-e a dühös emberek. Azt a választ kaptuk: „akinek munkaterülete van, az munkát fog végezni".

Temesvári Zoltán tegnap délután 4-ig várt a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. válaszára, a NIF pedig a Tisza M43 konzorciumot vezető spanyol Sedesa és a Hídépítő Zrt. közlésére, hogy átvállalják-e – megvásárolják-e – a konzorciumi felelősségvállalás keretében az alvállalkozók követeléseit. A konzorcium 2 tagja a hétfői tárgyaláson egyezett bele a tegnapi határidőbe.

A NIF Zrt. 17 órakor közleményt adott ki, amelyben leírták: a konzorcium tagjai nem nyilatkoztak az alvállalkozói követelések megvásárlásáról. Fazakas Orsolya kommunikációs vezető kifejtette: a beruházó a konzorciummal áll szerződéses jogviszonyban, tehát közvetlen befolyást nem tud gyakorolni az alvállalkozói kifizetésekre. De felelősnek érzi magát a helyzetért, s akár fel is bonthatja a kivitelezői szerződéseket. A társaság elnök-vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el.

Az alvállalkozók képviselője szerint a Szeviép Zrt. konzorciumi tagként a másik 2 konzorciumi tag cégnek is alvállalkozója volt, ezért ügyfelei „az alvállalkozó alvállalkozói", s ha a Sedesa azt állítja, fizetett az alvállalkozónak, akkor valójában a Szeviépnek fizetett. Erre a helyzetre a NIF közleménye is utal, mert a következő áll benne: „a fővállalkozó esetenként a fővállalkozói szerződéstől eltérő alvállalkozói tevékenységet folytatott, ezért kerültek veszélybe a kifizetések".

Az átadás határideje továbbra is augusztus 31.

A NIF Zrt. tudomására jutott, hogy egyes hírekben az M43 Szeged–Makó közötti szakasz átadásának csúszása szerepel, ezért szükségesnek látja megerősíteni, hogy a kivitelezés véghatárideje továbbra is 2010. augusztus 31. A NIF-hez a Tisza M43 konzorciumtól határidő módosítási igény hivatalosan nem érkezett, de a beruházás mérnökének, a Metróber Kft.-nek jelentettek be erre vonatkozó igényt. Ezt a beruházás mérnökének ki kell vizsgálnia, majd javaslatot tesz a NIF-nek: a határidő május 19. Ha a követelés megalapozatlan, a NIF kötbért szab majd ki a kivitelezéssel csúszó vállalkozóra.

Olvasóink írták

  • 1. napfenyfurdo_mutyi 2010. május 13. 12:05
    „HAJRA :)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Juhász Gyula örökbe fogadta a Stefániát

Szeged - Országosan egyedülálló programot hirdetett meg szerdán a Szegedi Környezetgazdálkodási… Tovább olvasom