Délmagyar logó

2018. 01. 22. hétfő - Vince, Artúr -3°C | 3°C Még több cikk.

Vágányt szabályoz a 31 tonnás gép

Szeged - Olvasóink hívták fel a figyelmet, hogy a 4-es villamosvonal építésén – a Szentesi Vasútépítő Kft. tehervagonjai után – újabb érdekesség bukkant fel.
Mintha mozdonyt kereszteztek volna holdjáróval, olyan ez a sínjáró monstrum. Csanádi Zoltán, a szegedi tömegközlekedési nagyprojektet lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projekt igazgatója bemutatta: alászintező gép a becsületes neve. A 18 méter hosszú, 31 tonnás mamutot hétfőre virradóra egy tréler szállította Szegedre, hogy a tarjáni végállomás és a Deák-gimnázium között talpfákra lefektetett síneket szabályozza. Egy óra alatt a szerkezet 250–350 méternyi vágányt képes milliméter pontossággal beállítani és rögzíteni.

Vágányt szabályoz a 31 tonnás gép. Fotó: Karnok Csaba
Vágányt szabályoz a 31 tonnás gép.
Fotó: Karnok Csaba

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. sifka 2011. június 02. 17:10
    „Az a Holland az Belga! :D:D:D
    Azt, hogy te még nem láttál ilyen gépeket idehaza az meg a te hiányosságod nem pedig az építő cégeké! Akik, ráadásul pont az európai legnagyobb vállaltokhoz tartoznak!”
  • 30. dühös 2011. június 01. 15:30
    „Lassan letelik a két hét és a Rókusi-Körtöltés kereszteződést ennyi időre zárták le aszfaltozás miatt...”
  • 29. joy 2011. június 01. 15:17
    „Minden esetre, a 2-esen nem halad rendesen a meló.
    A 2,5 km-nyi szakaszon jó, ha 2 tucat melós-főnök tíblábolt a sínek között.
    A tartozékokkal senki sem foglalkozik, noha a megállókat, a környezetet már rég rendbe kellett volna tenni!
    A tecsó víztorony felőli megállója és a "Rókusi iskoli" is megépítheő lenne mindenféle pálya elkészülte nélkül is.

    Mire várnak az építők, talán olyan esős időre, mint a tegnap esti, hogy legyen ürügy a további halogatásra a tél beálltáig -mert akkor evidens, hogy nem lehet füvesíteni?
    Azt a sz.rrakodást, amit ott művelnek!
    Elképesztő!

    Külhuni ismerősöm rákérdezett:
    - Hogy áll a 2-es vonal?
    Köszöni szépen, jól, tartja magát mint egy éve. És a tietek nem csúszott?
    - De, vagy 3 hónapot. De kész, és megfizették a csúszás árát. Nálatok fizetnek?
    Nálunk fizetni valamilyen bal@szágért? Jó, ha lésőbb nem derül ki, ellopták a jobb minőségű cementet a betonaljból, és 1-2 éven belül nem kezd el töredezni, mint a Kossuthon!”
  • 28. cleanx 2011. június 01. 12:55
    „http://vastagbor.blog.hu/2011/05/23/autopalyaepites_helyett_vasutfelujitas_a_tuti_biznisz

    mondjuk eddig is jó biznisz volt..”
  • 27. tahoszegedi 2011. június 01. 12:35
    „Vasúti rekonstrukció holland mintára.

    Van mire gyúrnia a hazai vasútépítő cégeknek :D:D:D

    http://www.youtube.com/watch?v=qFE8nmKpmXY”
  • 26. ifj. Nagy Gábor 2011. június 01. 12:00
    „23. Beroesz

    Háááát, én tegnap láttam egy olyan részt, ami kifejezetten kibontottnak tűnt.”
  • 25. ferdzso 2011. június 01. 11:33
    „A sínkoronába kapaszkodva emeli azt a kívánt szintre, és rezgőlapátjaival tömöríti maga, (a BETONALJAK, nem TALPFÁK) alá a zúzott követ. A vasúton, min. két évente hasonló, (még komolyabb teljesítményű) végez vágány szintezést, szabályozást. Érdemes lenne más vonalakon is végig "küldeni", de félő, hogy a régi aljakból feltépné. a gyengén rögzített síneket.A Vadasparktól, a Fonógyári út felé, különösen ráférne a javítás, a "hullámvasútra", ami, "valahogy elmaradt", a 3-as felújítása során. Ott, csupán a megállókat és az ívet újították fel, és a belső szakaszokon, (a II.-es kórház előtt) is csak gyengébb, kisebb gép dolgozott.(A Szalámigyár felé, a 4-esen, nem is volt ilyen gép.)”
  • 24. Alsóváros 2011. június 01. 10:34
    „Keresztkérdés:

    Van valakinek információja arról, hogy a Rókusi krt - Körtöltés u. kereszteződést megnyitják-e pénteken, ahogy ígérték? Közelről még nem néztem meg, hogy haladnak, de távolról nézve, a tempó a "szokásos", kb. 2x lassabbnak tűnik az ígértnél. (Ne legyen igazam.)”
  • 23. Beroesz 2011. június 01. 10:30
    „12. jozko 2011.05.31. 15:11

    Nem volt egyetlen rész sem kibontva. ezeket eleve kihagyták. Van 10 méteres és 30 centis kihagyás is. Nem tudom minek.”
  • 22. ifj. Nagy Gábor 2011. június 01. 09:59
    „12. jozko
    "Az épülő "hullámvasutat" -vagy fantázianevén 2-es villamosvonalat- pedig éppen visszabontják!
    A Vértó körüli szintkülönbségeket és irányváltásokat valahogy nem sikerült a merev betonágyba feketetett síneknél
    "összehozni" .
    Hosszú időn keresztül csak a semmibe lógtak a le nem zárt vágányvégek, most az összehegesztés után gebasz van."

    Én tegnap egy olyan szakaszt láttam úgy 10 méteren kibontva, amelyik egy hosszabban elkészült és betonozott rész közepén volt, de nem néztem végig az egész végállomást.”
  • 21. klj_54 2011. június 01. 09:03
    „Az "új gépről" meg csak annyit, hogy amikor 1977-ben az Út-Vasút nevű véghez hurcoltam melósokat, már ilyen gépet használtak!
    Lézer vezérlés és egyéb finomságok ezzel a nagy monstrummal.”
  • 20. Wacky 2011. május 31. 22:13
    „10. ifj. Nagy Gábor 2011.05.31. 13:49

    köszi :))”
  • 19. bánki 2011. május 31. 22:12
    „Hát Én is beton talpfának hívom, le is szoktak szúrni a ,,széles sávú" vasutas haverjaim.

    A képen látható teodolit meg aztán műemlék kategória !”
  • 18. antikos 2011. május 31. 22:10
    „No akkor nyomás a kettes vonalára!!!”
  • 17. kissrol 2011. május 31. 18:25
    „Talpfa. Talán vasbeton keresztalj. A gépet végigvihetnék a 4-es önálló szakaszán, hamár az nem lesz felújítva egy aláverés felszabályozás ráférne.”
  • 16. bánki 2011. május 31. 18:07
    „MARK-VI /AG-871/ vágányszabályozó gép ( szakzsargonban - aláverő )

    MARK angol gépgyár pl. harckocsik.”
  • 15. matkovic 2011. május 31. 17:40
    „húú,de érdekösss!!”
  • 14. falusi01 2011. május 31. 17:22
    „a kapufát is kapufának hívjuk pedig............”
  • 13. Mike3 2011. május 31. 16:18
    „12: tök mindegy, a lényeg, hogy sok fát gyilkoljanak le. készül az újabb mészárlás, most épp a régi híd újszegedi hídfőjénél”
  • 12. jozko 2011. május 31. 15:11
    „Hol van már a régi szép krampácsolás....

    Az épülő "hullámvasutat" -vagy fantázianevén 2-es villamosvonalat- pedig éppen visszabontják!
    A Vértó körüli szintkülönbségeket és irányváltásokat valahogy nem sikerült a merev betonágyba feketetett síneknél
    "összehozni" .
    Hosszú időn keresztül csak a semmibe lógtak a le nem zárt vágányvégek, most az összehegesztés után gebasz van.
    Még szerencse, hogy nem a használatba vétel után.
    Szerintem túllőttek a célon -ezen a szakaszon.
    Talán a "talpfás" változat alkalmasabb lett volna ide.
    Az biztos, hogy mindenképpen olcsóbb.
    Gondolom, vannak itt, akik jobban értenek hozzá...”
31 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csevap és sült paprika

Szeged - Akinek kedve támad egy kis nyári grillezésre, de nem szeretne otthon a szénnel bajlódni, a… Tovább olvasom