Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 08. 29. péntek - Beatrix, Erna

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Városszerte késő buszok

Városszerte késő buszok

Szeged - Autóbusz- és villamosjáratot teszteltünk a nap különböző szakaszaiban. A tíz évvel ezelőtti forgalomra alakított buszos menetidő ma már túl szoros, rendszeres a késés, ráadásul a nagy forgalom mellett az építkezések miatt is változtatni kell a menetidőkön. A 83-as autóbuszt és a 4-es villamost teszteltük a nap különböző szakaszaiban, végállomásaik között.

Kiss Gábor Gergely - 2007.11.30. 04:00
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
A menetidő a legritkább esetben egyezik meg a menet idejével. Ezt a következtetést vontuk le, amikor a 83-as autóbuszt és a 4-es villamost teszteltük a nap különböző szakaszaiban, végállomásaik között. Előbbi hivatalos menetideje a menetrend szerint huszonnyolc, utóbbié huszonnégy perc.

Ötvennel a harmincasban

Az autóbusznak a legkisebb forgalommal délelőtt kellett megküzdenie. A sofőr is „vén rókának" tűnt szakmájában: másodpercre pontosan, huszonnyolc perc alatt teljesítette a távot. Mivel a vezetőfülke közelében ültünk, láttuk: az alsóvárosi Csonka és Szécsi utcai 30-as övezetben is ötvennel haladt, több helyen pedig a hatvanat is elérte a jármű sebessége. Vagyis a pontosságot csak szabálytalanság árán lehet elérni.

A percek futnak, a buszok vesztegelnek Szeged bedugult utcáin. Fotó: Segsvári Csaba

A reggeli csúcsban buszunk több mint négy, kora délután hét és fél perc késést szedett össze. Reggel az úttesten pirosban áthaladó gyalogosok, a szabálytalanul sávot váltó autók, és egy szirénázó mentő tartotta fel a vezetőt. Délután pedig a sok fel- és leszálló egyetemista miatt csúszott a menetidő.

A késő délutáni 83-asnak a forgalommal gyűlt meg a baja: az SZTK-tól a Centrumig, illetve az egész Rókusi körúton a temérdek autó miatt csak lépésben tudott haladni. Ezzel a járattal egy teljes fordulót tettünk meg: a menetrendhez képest tizenkét perces csúszást sikerült összeszednie. Négy percet Makkosházról a Vadkerti térig, nyolcat pedig visszafelé.

Készenlét és GPS

– Átlagos helyzetre alakította ki a Tisza Volán a járatok menetrendjét. A 83-asét nagyjából egy évtizede. Azóta megváltoztak a forgalmi viszonyok – beszélt Draskóczy István. A Tisza Volán helyi közlekedésért felelős divízióigazgatója elmondta, minden járművük menetidejét GPS-en keresztül követik. A tapasztalat: csúcsidőn kívül buszaik tudják tartani a menetidőt. – Az utas a késést elviseli, a sietséget nem – mondta a tapasztalatokról. Meg arról, hogy fel vannak készülve: ha látják, hogy egy járművük, például a 83-as nem tud idejében Makkosházra érkezni, mindig készenlétben áll a vonalon egy másik autóbuszuk. Akkor minden marad majd a régiben?

Szegeden mostanság sokat lassult a tempó, egyetlen hónap alatt ezerötszázszor késtek a buszok.
Fotó: Segesvári Csaba

– Az önkormányzattal egyeztetve márciusban minden járatunknál egy átfogó utasszámlálást végzünk majd. Ennek részeként a menetrendeket is módosítani fogjuk – mondta a divízióigazgató. A Tisza Volán és az SZKT munkáját – így járataiknak menetidejét is – év elejétől a Szegedi Környezetgazdálkodási Non-profit Kft. felügyeli.

Ezerötszáz járat késett

– Szúrópróbaszerűen ellenőrizzük a járatok menetidejét – magyarázta Bálint Ákos. A kft. közlekedésszervezési igazgatóhelyettese a szankciókról is szólt: csak akkor szabnak ki büntetést, ha a késés a vezető miatt történt. – Az elmúlt hónapban a Tisza Volán járataiból 1200 közlekedett a menetrendtől eltérően. Ha a trolikat és villamosokat is beleszámoljuk: ez a szám másfél ezer. Nem a vezetők hibájából késnek – mondta a megdöbbentő adatokról Bálint.


– Hamarosan épül az Árkád a nagykörúton, a buszport a Kálvária sugárúton, valamint az elektromos nagyprojekt építkezései kezdődnek a Kossuth Lajos sugárút–Makkosház között. Tarthatatlan lesz az ezeken a vonalakon haladó járművek menetideje, így ezt addigra át kell alakítanunk – mondta a közlekedésszervezési igazgatóhelyettes.

A 4-es villamosnál mért kisebb csúszásokra – köszönhetően ezen járművek zártpályás útvonalának – annyit mondott: a két-három perces késés még megfelel az elvárásoknak.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

12 következő >> végére >>> 12 hozzászólás
Moderálásra küldöm 12. muki 2007.12.01. 23:54

KATT-NAK ÜZENEM : ÖN NEM SIET HAZA A CSALÁDJÁHOZ, NEM TÁN FASÍRTBA VANNAK.

Moderálásra küldöm 11. admin 2007.12.01. 16:43

Minden reklamáló hülyének üzenem!!!
Próbáljatok egyszer buszt vezetni úgy hogy jó legyen az utasnak a főnöknek és a gps-nek is! És még csak ezután foglalkozzatok a sok mazsolával meg a szabálytalan gyalogosokkal! Na ennyit !
Mindezt potom 89 ropiért! És csak azért mert ez a hivatásod!!!!!!

Moderálásra küldöm 10. blossom 2007.12.01. 00:25

tudom nem ide jon de ,evente megyek magyarorszagra,es a ferihegyrol kijove beulok a kocsiba es ERZEM OTTHON VAGYOK mert hat olyan az ut hogy az elviselhetettlen.es nem az idojaras hanem a "gyors becsuletes munka" eredmenye.de az biztos szegedi es a magyar utak az hegylanccal vetekszik mar hat a katyukrol meg ne is szoljak.

Moderálásra küldöm 9. Mil 2007.11.30. 18:48

Valószínű azért mennek laqssan, mert qrva szarok az utak. A nagykörút pl. valami iszonyat milyen szar. Még 200-as Ikarusszal se érdemes döngetni ilyen utakon, nemhogy alacsonypadlóssal..
A másik ok, amiért lassan mennek, hogy napközben nem akarnak sietni, hamarabb odaérni a megállókba. Mert ha csúcsidőn kívül 50-nel dönget, akkor idő előtt odaér mindenhova, akkor meg az lenne a baj. Csúcsidőben meg a nagy forgalom miatt nem érdemes száguldozni.

Moderálásra küldöm 8. szeke 2007.11.30. 17:57

Fórum:
[url]http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/varosszerte_keso_buszok/2039468/[/url]

Moderálásra küldöm 7. katt 2007.11.30. 15:59

az utolsó buszokkal kapcsolatban Tücsöknek igaza van, gyakran hamarabb indulnak... a sofőr siet haza.
az új Volvo buszokkal pedig nem szeretek utazni, mert úgy vigyáznak rájuk, mint a hímes tojásra.... rettentő lassan cammognak....jobban örülök, ha a régi buszokra kell felszállnom... azokat nem kell "kímélni", így gyorsabban is közlekednek
:)

Moderálásra küldöm 6. mandy 2007.11.30. 14:03

ja;) de nézd a jó oldalát: áttérsz egy egészségesebb életmódra:P ... feszesebb fenék, comb; kisebb sörhas: tiszta haszon... és még a bérlet ára is megmarad.

Moderálásra küldöm 5. El Nyomottka 2007.11.30. 12:41

A legtöbb buszos akkor is harminccal döcög, ha tök üresek az utak! Aztán csodálkoznak, hogy egyik autós sem engedi ki őket a buszmegállóból? Én eddig mindig a KRESZ szerint vezettem és készségesen kiengedtem őket, de mostanában már inkább rálépek a gázra, nehogy 30-cal kelljen a fél városon keresztül cammognom...

Nem tudom mi az oka ennek a túlzott szarakodásnak, de a legújabb Volvo buszok sem mennek gyorsabban! Talán anyagilag érdekeltté tették a sofőröket és kapnak (urambocsá: lopnak? jujjj! dehogy! ebben az országban senki nem lop!) valamit a megspórolt üzemanyagból???

Mellesleg meg röhej, hogy -a szar utak és az agresszív járművezetők ellenére is- bringával lehet a leggyorsabban közlekedni!

Moderálásra küldöm 4. NTK 2007.11.30. 12:30

Egyetértek az előző hozzászólás második részével.

Nem tudom, hogy honnan vette Daraskóczi úr ezt a megállapítását. Bődületes nagy hülyeséget mondott.

Kíváncsi lennék, hogy ki az aki a több ezer forintos havi bérlet mellett elviseli, hogy késik a busz. Sajnos nem csak a forgalom játszik ebben közre, hanem a sofőrök lassúsága is. Már tíz évvel ezelőtt sem volt elég 5-10 perc arra, hogy két vonal metszésénél az egyik buszról át lehessen szállni a másikra. Rendszerint az első busz a lassúság miatt annyi késést szedett össze, hogy a második busz elérése lehetetlenné vált. Pedig nem kellett átmenni az út túloldalára. Javasolnám a busz tényleges indulási idejét összevetni menetrendi indulási idővel. A GPS órája nagyon alkalmas erre. Ezután pedig a késve induló sofőröket fenéken billenteni.

Moderálásra küldöm 3. joy 2007.11.30. 10:35

Konkrézumokat írjatok, ez így csak hablaty!
Pályaszám, időpont, menetirány, helyszín, esemény.
Gyanítom, olyan mértékű volt a randalírozás, tujarongálás, hogy az már nem tolerálható.

A hivatalos menetrendben NINCS 20:00-kor induló 4-es.

Van viszont egy mondat a cikkben:
"- Az utas a késést elviseli, a sietséget nem -"
TÉVEDÉS!
Nem viseli el, csak beletörődik abba, hogy pénzéért le se sz.ják azok, akiknek feladata a SZOLGÁLTATÁS, és nem a kiszolgáltatás!


12 hozzászólás12 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...