Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Veszélyes közlekedés: a Tesco parkoló mindent visz

Arra kértük olvasóinkat a Facebookon, hogy írják meg nekünk: véleményük szerint hol található a legveszélyes útkereszteződés Szegeden. Lábak a féken, íme a lista, hol ne várjunk elsőbbséget!
Felhívásunkra sok-sok hozzászólás érkezett, abban szinte mindenki egyetértett, hogy bizony egyáltalán nem veszélytelen a közlekedés városunkban. Olvasóink legkevésbé a Tesco parkolóban érzik magukat bizonságban az autójukat vezetve vagy a kerékpárjuk nyergében. Pungor Kriszta tömören, ám annál velősebben fogalmazta meg az elsőbbség elmaradásának miértjét: a jobbkézszabály nem mindenkinek megy.

Megadjam vagy ne adjam? Azon tűnődtem.
Megadjam vagy ne adjam? Azon tűnődtem.

Buza Norbert a Makkoserdő sort említi, szintén a jobbkézszabály miatt. Seres Tibor is egyetért Norbival, hozzátéve, hogy szerinte a bicikliseknek fogalmuk sincs - ehelyütt kicsit szabadabban fogalmaz - a kerékpárút használatáról. Rita szerint mindig ott a veszély, ahol ő kerekezik. Rosemary Mallard túllép a kereszteződések problematikáján és a Dugonics téri körforgalom zebráit említi meg, minden nap arra jár. Szalainé Hajni is gyalogátkelőket említ: a Szőregi út temető előtti és utáni zebráját.

Az "Igazság hangja" is elmondta véleményét, érdemes odafigyelni rá: a Rókusi körúton, a nagy körforgalomnál, a bölcsőde előtti lámpás gyalogátkelőnél rendszeresen átmennek a piroson az autósok, szinte minden lámpaváltásnál - írja. És végül hadd jegyezzük le Fazekas Tünde véleményét: nem a kereszteződés veszélyes, hanem a szegedi autósok - tisztelet a kevés kivételnek.

Olvasóink írták

40 hozzászólás
12
  • 40. macs 2013. szeptember 27. 14:33
    „Most voltam a budaörsi bevásárlóközpont parkolójában, ami a szegedi Tescó parkolónál minimum kétszer nagyobb. Minden bejáratnál hatalmas tábla van, amin a következő olvasható: "a parkoló területén a jobb kéz szabály van érvényben". És láss, csodát működik. :-)”
  • 39. qrumpli 2013. szeptember 27. 09:22
    „36. szilvásbukta 2013.09.26. 11:04

    A szívemből szolottál Effendi!!”
  • 38. kispacni 2013. szeptember 26. 14:25
    „29

    Majdnem igazad van. Az Egyesült Királyságban sem jobb, sem balkéz szabály nincs, mert nincs egyenrangú kereszteződés. Minden utat fő és alsórendű útként szabályoznak. A STOP táblát kötelezően folytonos vonal egészíti ki az alsórendű úton, az Elsőbbségadás táblát (macisajt) pedig szaggatott vonal egészíti ki.

    Körforgalomban, ha más egyéb jelzés nincs, akkor valóban jobbkéz-szabály van, vagyis ezt helyesen írtad le.

    Vonatkozó szabályok
    Highway code (https://www.gov.uk/highway-code/contents)

    Utakra, kereszteződésekre vonatkozó rész:

    Road junctions:

    https://www.gov.uk/using-the-road-159-to-203/road-junctions-170-to-183

    Körforgalmak:

    https://www.gov.uk/using-the-road-159-to-203/roundabouts-184-to-190”
  • 37. pepa 2013. szeptember 26. 11:37
    „A magyar KRESZ szerint: a jobbról érkezőnek elsőbbsége van! Ez az alapszabály. A kivételek külön jelzik, pl.:jelző táblák, alacsonyabb rendű útról magasabb rendűre hajtás, stb. Tehát, ahol tábla, vagy egyéb szabály nem jelzi mindig elsőbbséget kell adni a jobbtól érkezőknek. Korábban szinte minden útkereszteződést tábláztak, de Bp-n általános volt a jobb-kéz szabály szerinti közlekedés.”
  • 36. szilvásbukta 2013. szeptember 26. 11:04
    „Aki a Szegeden az összes körforgalom kihajtójához zebrát tervezett, meg aki öböl nélküli buszmegállót (Bakay Nándor utca), annak a "jómunkásembernek" minden nap Istenhez célzott imába foglalom a nevét. <moderálva>”
  • 35. aas 2013. szeptember 26. 10:41
    „Azt is le lehet írni hogy az autósnak meg lila gőze hány kerékpárosnak van jogsija és tapasztalata vezetésből. Lehet hogy az ítélkező úrnál kicsit több. Ugyanis a kresz nem mondja ki hogy éppen a Makkoserdő sori kerékpárutat akkor is köteles használni a kerékpáros ha az nem arra vezet amerre az ő útja. Ugyanis a Pacsirta utca fele nem lehet szabályosan elkanyarodni. Az átjárónál a lakópark kukái vannak és magas padka, + az autósok zöme 30 helyett 60-al veszi be a kanyart. Tehát mielőtt ítélkezünk gondolkodjunk.”
  • 34. lukrecia 2013. szeptember 26. 10:35
    „Szvsz a Moravarosi Tescoban valoban elkelne a felsobb es alsobb rendu ut fogalma. Egy bevasarlocentrumnal a konnyebb ki be hajtas miatt is, a fo be-ki vezeto utnak meg kellene adni a "rangot" Itt szerintem nem kellene sporolni a tablakkal, hiszen egy allandoan forgalmas teruletrol van szo.”
  • 33. állatbarát3 2013. szeptember 26. 09:43
    „Fazekas Tünde
    Veszélyesek a szegedi autósok?
    A többi közlekedőkkel mi a helyzet?
    Gondolkodj már reálisan és csak aztán nyilatkozz, vagy inkább maradj csendben.”
  • 32. Linka11 2013. szeptember 26. 09:43
    „Én már több mint negyven éve vezetek,hivatásos jogsival ! Ezért folyamatosan benne voltam a magyarországi közlekedés átalakulásában.- Szóval - szerintem a jobb kéz szabály, az egy mankó szabály. Nem feltétlenül a legjobb és legbiztonságosabb a mostani gyakorlat miszerint, szinte mindenütt a fő utak kivételével ezzel találkozunk. Ha még bele számolnák az illetékesek az itteni vezetési "kultúrát",egyből rá jöhetnének, hogy védet útvonal szisztéma sokkal biztonságosabb.- Persze meg magyarázni mindent meglehet pró és kontra irányból is. De talán mégis az egyértelműségre
    kellene törekedni.-Még akkor is, ha az is elég egyértelmű hogy a jobbról jövőnek van elsőbbsége. Én a hetvenes évek elején vizsgáztam először KRESZ-ből,és annyira egyértelműek voltak a szabályok,hogy elsőre megjegyezte az ember különösebb biflázás nélkül is. Azóta nézőponti kérdést csináltak az amúgy egyértelmű szabályokból is. A veszélyes közlekedést a résztvevők és a jogalkotók együtt művelik és sokszor a rendőrség sem törekszik az igazi jobbításra.”
  • 31. Dr.Tonyk 2013. szeptember 26. 08:42
    „30. Na, ki is ma itt az ügyeletes "humorharold"???? ....”
  • 30. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2013. szeptember 26. 08:00
    „Irigylem a tesscos közlekedés miatt problémázókat, biztos nagy gondot jelent szombat délelőtt kiállni a kocsival a garázsból, lemosni az 1 hét alatt összegyűlt port, picit tölteni az akksin és azon elmélkedni, vajon betartják-e a jobbkézszabályt a teccsónál.
    Engem sokkal jobban zavar az autópályát nem használó, túlsúlyos kamionok által felszántott 2 számjegyű utak állapota.
    Ha a lomisokra egy villanás alatt tudtak egy törvényt kitalálni, legalább a tranzitforgalmat miből tartana már rákényszeríteni az autópályára, ami már lassan csak dísznek van...”
  • 29. THK 2013. szeptember 26. 07:31
    „18. atomboy,
    ilyen vad hülyeséget ne terjessz légyszíves!
    Sehol nincsen "balkézszabály"...

    Természetesen jobbkézszabály van az angoloknál is, teljesen igaza van csutaknak: az ottani közlekedésben ez sokkal logikusabb, biztonságosabb. A körforgalomról már nem is beszélve: mivel ott a sávok fonódása miatt az óramutató járásával egyező az irány, aki már benn halad, az a becsatlakozó útról érkező számára jobbról érkezik, ez pedig tábla nélkül is automatikusan szabályozza az elsőbbséget!
    Ott ezért nincsenek is ehhez táblák, míg nálunk minden csatlakozó út végére ki kell tenni a macisajtot, különben a körforgalomba beérkezőnek lenne elsőbbsége... (népszerű tévhit, h a KRESZ szerint elsőbbsége lenne a benn haladónak: nem, nincs ilyesmi! Csak a kihelyezett táblák miatt)”
  • 28. exdeus 2013. szeptember 26. 07:13
    „Kedves 23, igen, pontosan arról a kereszteződésről van szó.
    Kedves 26, ha minden igaz, sehol, de az is nagyész volt, aki kitalálta az ilyen kereszteződéseket, pl. a Kossuth L. - Teréz (Damjanich) kereszteződése esetében.”
  • 27. _csutak_ 2013. szeptember 26. 06:50
    „@atomboy:
    Te barátom csak írsz vagy gondolkozni is szoktál?
    Jártál mát Angliában?
    Mert szerintem nem, de írod a fura kérdéseidet :(”
  • 26. qrumpli 2013. szeptember 26. 03:21
    „Telezőldnél mióta van a balra nagy ívben kanyarodónak elsőbbsége?
    A gyalogátkelőhely nem egyenlő a bicikli átkelőhellyel
    Egyébbként az autósnak a tábla épp élire fordítva látszik.”
  • 25. GER 2013. szeptember 26. 00:38
    „Segítek miért jobbkéz szabály, és miért nem bal (legalábbis szerintem):
    Ha ilyen kereszteződésbe érsz, akkor ugye a jobbról érkezőnek adsz elsőbbséget (remélem). Az ő szemszögéből nézve, te balról érkezel, és pont a bal oldalról érkező járműveket nehezebb észrevenni, a jobb oldalról érkezőt könnyebb (legalábbis a beláthatóság miatt, mivel kisebb szögből is látod)
    Ezért gyorsabb és biztonságosabb (feltételezve azt, hogy minden vezető ismeri, és betartja a szabályt). Tehát abszolút logikus a jobbkézszabály.”
  • 24. CsImre 2013. szeptember 25. 22:35
    „Még a végén kiderül, hogy az autósok nem ismerik, és nem tudják alkalmazni a jobbkéz-szabályt? A rókusi körforgalomnál rendszeresen átmennek a piroson? Nem kéne kötelező KRESZ vizsga az autósoknak? Jah, az van nekik. Akkor mi legyen?”
  • 23. nelek 2013. szeptember 25. 22:09
    „"21. kipe_akit_észnélkül_tiltottak_le 2013.09.25. 21:18
    17. exdeus
    Így oké, de kéretik érthetőbben leírni, mert ez nem derült ki."

    Ez lehet?
    http://goo.gl/maps/TCijG”
  • 22. atomboy 2013. szeptember 25. 21:23
    „20. tacsi
    KRESZ-bol idezem:
    h)377 Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út.

    Mondom, hogy nincs.”
  • 21. kipe_akit_észnélkül_tiltottak_le 2013. szeptember 25. 21:18
    „17. exdeus
    Így oké, de kéretik érthetőbben leírni, mert ez nem derült ki.”
40 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Partfalügy: tűzzel játszanak a Tiszán

Veszélybe került Szegeden a belvárosi partfal-rekonstrukció, amelyre 1,5 milliárd forint uniós támogatást nyert a város. Tovább olvasom