Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Átalakítják a belvárost Szentesen

Szentes - Jövő héten megkezdődik Szentes főutcájának átalakítása: két körforgalom, új járda és bicikliút épül a Kossuth utcán, amelyet nyáron egy hétre teljesen lezárnak. Kevesebb lesz a parkolóhely, de több zebrán lehet majd átkelni.
2010 végén rá sem lehet majd ismerni a szentesi Kossuth utcára: az önkormányzat négy megnyert pályázat összevonásával teljesen átalakítja a várost kelet–nyugati irányban átszelő közlekedési folyosót. A beruházás összköltsége meghaladja a 400 millió forintot. Ennek mintegy harmadát kell önerőként biztosítania Szentesnek.

A fejlesztés egyik végpontja a Széchenyi liget bejáratánál a Kurca-híd lesz, amit szélesítenek, hogy egy biciklisávot alakítsanak ki rajta, a másik pedig az Ipartelepi úti körforgalom – ott fog az új kerékpárút csatlakozni a korábban megépült szakaszokhoz. A bicikliút egyébként a Kossuth térig a Kossuth utca déli oldalán fut majd, onnantól az északi oldalon folytatódik, egészen a Rákóczi utcai csomópontig, ahol visszatér a déli oldalra.

Körforgalom épül a Klauzál utcai kereszteződésben is. Az utca jobb oldalán látható parkolók helyén bicikliút fut majd. A szerző felvétele
Körforgalom épül a Klauzál utcai kereszteződésben is. Az utca jobb oldalán látható parkolók helyén bicikliút fut majd. A szerző felvétele

A Kossuth két legforgalmasabb kereszteződésében, az Ady Endre és a Klauzál utcánál is mobil körforgalom épül, terelősziget segíti majd a forgalmat a Mátyás király és a József Attila utcai csomópontnál. Az Ady Endre és a Horváth Mihály, valamint a Bocskai és a Klauzál utca közötti szakaszon, az északi oldalon közel 50 parkolóhely szűnik meg. Négy új gyalogátkelőhelyet alakítanak ki: zebrát festenek fel a posta elé, az evangélikus templomhoz, a Mátyás király utca torkolatánál és a városi könyvtárnál. Díszburkolatot kap a főutca a Petőfi Szállótól a Horváth Mihály utcáig.

Ami az ütemtervet illeti: a város csütörtökön adja át a munkaterületet a kivitelezőknek. Először a bíróság és a posta környékén fogják felbontani a járdákat, hogy a szükséges közműfelújításokat és átépítéseket elvégezhessék. Jövő héten a Rákóczi utca és az Ipartelepi út közötti kerékpárútszakasz kivitelezése is elkezdődik. Ha ezzel elkészültek, folytatják a munkát a Bocskai utcáig. Március elején a Kurca-híd bővítése is elindul. A munkák miatt az év során szakaszos forgalomkorlátozásra kell számítani a Kossuth utcán. Az aszfaltozás előtt lesz majd egy hét, amikor teljesen megtiltják a közlekedést a csatornafedlapok beépítése miatt a Kossuth utcán.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. catroot 2010. február 17. 22:28
    „20.

    Ha a mostani Kossuth tér betondzsungel, akkor mi volt azelőtt?

    Ja, "rohadt multik, takarodnának ki innen, akkor sokkal jobb lenne nekünk", nem? Azért nem fekete-fehér ám a világ...”
  • 27. jtozso 2010. február 17. 09:46
    „Power!
    A rosszindulatod helyett tájékozódhatnál bővebben pátriádban is.
    Bizony van itt pénz,csak te nem tudod,hogy mire és honnan!
    A szentesi városközpont felújításán kívül sok városban megtörténik a felújítás,független attól,hogy a polgármester melyik párt tagja,és még glória sem kerül a fejükre.
    Néz körül:pld. a kisteleki városközpont is felújításra kerül,több mint 820 millió forintba kerül,és képzeld a polgármester Nagy Sándor nem az MSZP-t,hanem a FIDESZ-t erősíti.”
  • 26. atomboy 2010. február 17. 07:58
    „Beszamolo: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100216/szentes-egy-biciklis-kultura-vegnapjai”
  • 25. z927 2010. február 16. 07:16
    „Hát... volna egy két javítani való, az tuti. De én inkább a Mátyás király utcához raknék körforgalmat, nem pedig a Klauzálhoz, mivel ott elég szűk lesz a hely (bár most sem épp egy 6 sávos autópálya). Zebra? Minek? Ráadásul 4!? A gyalogosok többsége, most sem használja ki! Ott van tőle kb. 5-10 méterre, de azért kamikázézik egyet és rohangál keresztül az úton, merthogy "nagyon siet". Az 100%, hogy káosz lesz a városban és ráadásul nem is kicsi!”
  • 24. niemand 2010. február 13. 14:49
    „A legegyszerűbb valamit bejelenteni, ez lesz és kész. Vezetőinknek tetszik ez a helyzet, de remélem .......”
  • 23. westwood 2010. február 13. 11:32
    „gáci de jó, lehetne minden évben választás.”
  • 22. Power 2010. február 12. 11:52
    „Már látom a glóriát Szirbik és Móra feje felett.
    Van itt pénz!!!!”
  • 21. kuplung 2010. február 12. 10:34
    „helyesírás rlz :D”
  • 20. pecásolvasó 2010. február 11. 19:08
    „A kerékpáros egy csodálatos különc .... az istenek.Hoztak új KRESZ szabályokat a kerékpáros védelmében, Városokat alakítanak át milliárdokért védelmükben , pedig csak a szabályok be tartására kellene őket kötelezni!! Meglehet ismerni az állandó kerékpározót és az eseti motorost vagy autóst ki néha ül kerékpára ,a közlekedés szabályait ők jobban be tartják! Azontúl arról volt szó hogy több mobil körforgalom nem épül, a bíróság előttit is állandóra építik! hivatkozást vélek felismerni a zöld terület növelése terén ! Akkor miért akarják a Fényírda elötti teret azzal a förtelmes űvegépitményel elvenni? Mi lesz az üzletekkel a kereskedökkel? A polgár mester a PENI meg épülésekor azt mondta memlessz több multi a városban ! Így is el lehet lehetetleniteni a kiskereskedöket! Nem mondanám hogy ellene vagyok a változásnak ,de a kossut utca is olyan lehetetlen lesz mint a Kossut tér, Vakító beton dzsungel ,Napsütésben lehetetlen a téren meg maradni !! Ez nem fejlődés , hanem a polgárok ki zárása a természetes életböl!”
  • 19. Jan_Szentes 2010. február 11. 07:03
    „Hogy jön ide a vasút? Mondjuk kellően gazdag ország vagyunk ahhoz hogy 3-4 ember kedvéért száguldjanak a vonatok közel 1,5 órán keresztül egészen Orosházáig. Fussa az adófizetők pénzéből....”
  • 18. kuplung 2010. február 10. 14:22
    „Gábor

    köszi az infokat. Írtam előbb is, h ilyet olvastam vhol, de nem vagyok jártas a közlekedési szabályozásokban. Viszont most már én is belátom, h egy külön bringás sáv egyszerűbb és biztonságosabb. Lehet ezeket az észrevételeket érdemes lenne eljuttatni a város főépítészéhez. Bár ha már így adták le a terveket a pályázatban akkor sajnos valószínű, h így is fog megvalósulni.”
  • 17. ifj. Nagy Gábor 2010. február 10. 11:45
    „A linkelt pályázati útmutatóból:

    "Gyakori, 300 m-nél sűrűbb útkereszteződések és útcsatlakozások esetén különösen javasolt a kerékpáros forgalom kétoldali, menetirány szerinti vezetése. A menetirány szerinti forgalmi rendben működő kerékpárforgalmi létesítmények (egyirányú kerékpárút, kerékpársáv) azért célszerűek, mert a helyi adottságoknak megfelelően könnyen csatlakoztathatók egymáshoz."

    Na, ez itt elmaradt. Egy vonalat láttak két végponttal, nem városi utcákat, melyek mindegyikében közlekednek kerékpárosok.

    A balesetveszély meglesz, hiszen a túloldali kerékpárútról az úticélhoz vagy a lecsatlakozó utcához tartó biciklisek különféle váratlan helyeken és módokon keresztezik majd az utat.”
  • 16. ifj. Nagy Gábor 2010. február 10. 11:33
    „kuplung!

    Az EU nem preferál sem külön kerékpárutat, sem úttesten vezetett kerékpársávot. Nézzétek meg az alábbi pályázati útmutatót. A 31. oldaltól 8 oldalon át részletezi, hogy a különböző forgalomnagyságok és egyéb feltételek esetén hogyan kell kiválasztani a különböző megoldások közül az adott helyzetre a legmegfelelőbbet.

    http://www.nfu.hu/download/17312/DAOP%203.1.2.B_P%C3%A1ly%C3%A1zati_%C3%BAtmutat%C3%B3.doc

    A szentesinfo rajza szerint gyalog- és kerékpárút fog épülni. Rendkívül kíváncsi vagyok, hogy a fenti linken olvasható kritériumok alapján ez megindokolható-e.

    Ennél csak arra vagyok kíváncsibb, hogy a tervező miként képzelte a Mátyás király utca felől érkező kerékpárosok szabályos, kényelmes, biztonságos eljutását az úttest túloldalán, a zöldsáv mögött futó kerékpárútra.

    Mert a rajz alapján ez egyszerűen eszébe se jutott. A projekt a főutca "kerékpárútja". Az, hogy valaki a csatlakozó utcák felől is jön kerékpárral, nyilván teljességgel elképzelhetetlen és valószínűtlen...”
  • 15. csillagpor 2010. február 10. 08:35
    „Ez tényleg hihetetlen, ami Szentesen van. Előbb az üvegcsoda ház, utána szétkapják a főutcát - tessék mondani hol van a főépítész??? Hol vannak a társhatóságok - pl műemlékvédelem, akik hozzájárultak ahhoz, hogy a város a teljes káosz képét mutassa majd?? "Kedves Városvezetők"! Először jobb lenne, ha a Petőfi szállóra koncentrálnának és ha majd elkészül (mert ugye egyszer elkészül??) akkor fejlesztenék úgy a környezetét, ami a városképi építészeti elemeket megtartja. Addig meg tessenek a város más elmaradt részeire koncentráljanak!!! Belegondolt valaki abban, hogy a sok-sok körforgalom kiépítésével hogy néz majd ki a főutca - vagy az autósok mindenekelőtt??”
  • 14. E! 2010. február 09. 18:10
    „OMG. Orosháza utána most Szentest is sikerül hazavágni? Ugyan minek? Ahogyan Orosháza vonatkozó utcáiban is, Szentesen is tök szélesek az érintett utak - és eddig kényelmesen elfért egymás mellett minden közlekedő.
    (gy.k.: 8 évig tekertem minden nap Orosháza útjain napi 7 km-t ergo ismerem, mint a tenyeremet - Szentesen pedig elég gyakran tekertem már át)”
  • 13. kuplung 2010. február 09. 17:28
    „CsImre

    Ebből a szempontból még nem gondoltam a bicikliútra. Logikus érvelés. Ott a pont :P”
  • 12. CsImre 2010. február 09. 17:14
    „2. Köszönöm, így megvan.”
  • 11. CsImre 2010. február 09. 17:12
    „3. Kedves kuplung!

    A kerékpár jármű. A járművek közlekedésére pedig ott a közút. A szentesi Kossuth utcán már van kerékpárút, csak autók is közlekednek rajta. Ez az alapállás.

    Azzal, hogy a biciklizőket kiveszik a forgalomból, és ráterelik egy külön infrastruktúrára, azt a hamis képzetet keltik mind a biciklizőkben, mind a többi járművezetőben, hogy hurrá, kész a biztonság. Közben a legtöbb baleset addig is a kereszteződésekben történt, és a bicikliút a kereszteződéstől nem véd (csak ha alagút van minden utcánál, de akkor meg hogyan kanyarodik a cangás) A kereszteződ forgalom nem számít a biciklisekre, a biciklis nem irányhelyesen, az utca megfelelő oldalán érkezik. Természetellenes rend jön létre, sérül a látni, látszani elv, ami nagyon balesetveszélyes.

    A járda a gyalogosoké, miért kell rávezetni sokkal nagyobb sebességgel közlekedő, más menetdinamikai jellemzőkkel bíró járműveket a felületükre, miközben ott van mellette a járművek közlekedésére szolgáló közút? Miért lesz jobb a biciklisnek össze-vissza keresztezni az utat, amikor most egyszerűen végig mehetett rajta?

    Szegeden az Oskola utcán már tervezgetik, hogy megszüntetik a kerékpárutat, mert bizonyossá vált, hogy rossz koncepció alapján készült, sok volt a baleset, és azért borult ki a bili, mert a Délmagyarország megírt ezek közül néhányat.

    Van mód rá, hogy a bicikliseknek felületet adjanak, jól láthatóan, biztonságosan. Olcsó is. Csak az szebben hangzik, hogy a biciklisek külön utat kapnak. De ez olyan, mint mikor az indiánok rezervátumot kapnak, vagy valamilyen kisebbség gettóba kerül. Nevében szuperjó, de valójában a szegregáció konfliktusokat eredményez, és egyáltalán nem vezet jó irányba. Ez amúgy teljesen világos tud lenni, közelünkben épület egy bicikliút, amit állítólag nagyon vártak az emberek, aztán történni kezdtek a balesetek a két végénél, az öregek morgolódnak, mert nem tudnak róla kanyarodni, ráparkolnak az autók, távolabb esik a közvilágítástól, stb.

    A szeparálás tehát rossz, elavult, és veszélyes megoldás. Szegény Szentes, komolyan. Ha az ember biciklisbarát alföldi városkát akar látni, lassan Zentára kell mennie!”
  • 10. kuplung 2010. február 09. 17:00
    „sagan, atomboy

    Nem vagyok közlekedési mérnök sem EU jogban mélyen járatos, de úgy tudom mivel nagyrészt EU pályázatból megy a finanszírozás, ezért az EU standrajei szerint kell építeni, ami pedig a külön kerékpárutas megoldást preferálja. Mondom mégegyszer nem vagyok sem szakember sem teljesen tájékozott ebben a témában, de vhol ilyesmit olvastam.
    Lizbettel viszont egyetértek abban, hogy a nyugdíjasok kerékpáron, ha az autókkal egy térbe vannak eresztve ön és közveszélyesek sajnos. Nekik szerintem előnyösebb (és ezáltal mindenki másnak :P) ha külön út van bringásoknak”
  • 9. sagan 2010. február 09. 16:45
    „8. hozzászólás lizbet 2010.02.09. 15:47

    Autóval közlekedsz?”
28 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Napházvita Szentesen: máshol jobban festene

Máshol szívesebben látnák a szentesiek a napháznak keresztelt üvegpalotát, mint ahová tervezője megálmodta: legtöbben a Somogyi Béla utcai plázatelekre szavaztak. Tovább olvasom