Délmagyar logó

2017. 05. 01. hétfő - Fülöp, Jakab 5°C | 20°C Még több cikk.

Balesetveszélyes kátyúk

Szentes - Kritikussá vált az egymást érő – néhol több mint 10 centiméter mély – kátyúk miatt a közlekedés a 45-ös főút Hódmezővásárhely és Barattyos közötti, 2,5 kilométeres szakaszán. Az utat folyamatosan javítja a közútkezelő, de az elöregedett szakaszt teljesen fel kellene újítani.
Egymást érik a kisebb-nagyobb kátyúk a 45-ös főút Hódmezővásárhely és Barattyos közötti szakaszán. Emiatt katasztrofális állapotban van a mintegy 2,5 kilométeres útszakasz. A néhol 10-15 centiméteres kátyúkat kikerülni sem nagyon lehet. 50 kilométeres sebességkorlátozó táblát helyeztek ki a balesetveszélyes szakasz előtt.

Az már más kérdés, hogy az autósok egy része – nem törődve ezzel – 80-90 kilométeres sebességgel is belehajt a kátyúkba.

A hideg, csapadékos időjárás, a szélsőséges hőmérsékletek miatt a víz belefagyott az aszfalt repedéseibe, szétfeszítette azokat. A balesetveszélyes szakaszok előtt több helyen sebességkorlátozó táblát helyeztek ki, míg a javítást el tudják végezni – tájékoztatott a Magyar Közútkezelő Nonprofit Zrt. szóvivője, Pécsi Norbert. Arra is felhívta a figyelmet: nem kint felejtett KRESZ-tábláról van szó, csak lassabban lehet biztonságosan közlekedni. Hódmezővásárhely és Barattyos között január közepétől kellene 50-nel hajtani.

Jobb híján a sebességet korlátozzák. Fotó: Karnok Csaba
Jobb híján a sebességet korlátozzák.
Fotó: Karnok Csaba

Bár az üzemmérnökség kétnaponta ellenőrzi a kritikus útszakaszt, a burkolat repedezett, teherbírása gyenge, ezért a lokális javítások után újabb és újabb hibák keletkeznek. Az útszakaszt teljesen fel kellene újítani. Az állami úthálózat kezelésének költségvetési forrásaival gazdálkodó Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ kérésére az idei nagy felületű burkolatjavítások jegyzékét elkészítették. Ebben szerepel a 45-ös főút Vásárhely és Barattyos közötti szakasza is. A támogatott szakaszokról azonban még nem született döntés. A sebességkorlátozás a javításig érvényben marad.

A téli üzemeltetési, karbantartási, azaz kátyúzási munkákat folyamatosan elvégzik. Az idén összesen mintegy 38 millió forintot költöttek a régióban, az üzemmérnökség területén kátyúzásra.

Kritikus utak

A megyében összesen 1357 kilométer közút tartozik a Magyar Közútkezelő Nonprofit Zrt. felügyelete alá. Kritikus szakaszok az Algyő–Maroslele és a Derekegyház–Mindszent szakaszon, a kistőkei, a csanádpalotai bekötőútnál találhatók. Ugyanakkor a közútkezelő statisztikája szerint a Dél-alföldi Regionális Főmérnökség területén van az országban a legkevesebb kátyú, mintegy 5900.

Olvasóink írták

  • 19. Diaz 2010. február 18. 18:58
    „Már inkább azt kéne számolgatni, hogy hol lehet normálisan közlekedni. Tény, hogy borzalmasak az utak, azért egy Baks - Csanytelek túrát is megnéznék, vajon csak azon a szakaszon mennyi van...”
  • 18. Jan_Szentes 2010. február 08. 08:28
    „Ha jól emlékszem pár éve ezt a szakaszt aszfaltozták újra, amihez nem nyúltak hozzá ott most sincs ennyi kátyú. Ennyit a magyar útépítési minőségről. A mi utcánkat teljes aszfaltozás után 1 héttel már bontották, mert megsüllyedt az aknafedők 80%-a, de legalább van mit csinálni, ilyenkor úgy is csak a fákat ritkítják az út szélén, mert ugye kell az olcsó tüzelő a dolgozóknak, nekik is fűteni kell valamivel. Gondolom a kivágott fák árából 1 kátyút sem lehet betömni!!!!”
  • 17. vulpesvulpes 2010. február 04. 17:02
    „Ha valaki ismeri szzarvas felé a cserebökényi bekötőutat! Na azon az úton vinném végig a politikusokat és megnézném mennyi maradna az gépjárművekből! Ott már a traktor is elakad!!!!!!”
  • 16. nsada75 2010. február 03. 19:47
    „De ezt miért nem a hódmezővásárhelyi fülhöz írták? Ja negatívan hatna a város vezetésre, értem.”
  • 15. dallas73 2010. február 02. 15:51
    „A Derekegyház - Mindszent az milyen út? Talán a Mihási útról van szó, a 45-ös és Mindszent közt?”
  • 14. greghouse 2010. február 02. 13:38
    „Legolcsóbb és leggyorsabb megoldás az lenne,ha felmarnák az érintett útszakaszt.Csak aztán nehogy "úgy maradjon",mint Gátér és Kkfélegyháza között,immáron 2 éve!:(”
  • 13. Marcsikaa 2010. február 01. 20:22
    „Én még emlékszem azokra a táblákra "Ez az út az ön pénzén épült". Ma már csak a "radar controll" feliratokat olvasom. Legalább a régi táblával a lyukakat betömhetnék, volt belőle jó pár.”
  • 12. GAgyi 2010. február 01. 16:54
    „Rendszeresen járok arra, elég régóta. Az az útszakasz már tavaly nyáron kezdett foltosodni. Ősszel megelőzhették volna a bajt. De ez van.

    Egyébként meg a csongrádi utak tényleg kiválóak a békési, jnksz-i utakhoz képest....Persze ez bennünket egyáltalán nem nyugtat meg.”
  • 11. franzvon 2010. február 01. 16:50
    „Egy napja húztam el ott, katasztrófa...
    És ez a szakasz a legfiatalabb szakasza a 45-ösnek...
    Jó sok cuccot kilophattak belőle néhány éve...Karácsonykor még csak egy egy centis lyuk volt a szakaszon.
    Vásárhely-Dakar rali.”
  • 10. töröggszultán 2010. február 01. 16:30
    „Viszonozni is lehet a dolgot a közútkezelőnek. Odavinni egy halom féltengelyhibás autót és 100-an tanúskodnának naponta, hogy pont itt pont most tört el. De mondjuk itt se várjunk összetartást úgy mint máshol. Jártam arra tényleg borzasztóak a gödrök még teherautóval is. Reggel a plaza előtt voltam motorral,hát arra többet nem megyek csak harckocsival míg kész nem lesz. /2011??/”
  • 9. méltatlankodó 2010. február 01. 16:29
    „4. Huba
    A múltkor beszélt a rádióban egy hölgyemény a GKI-ból és elmondta, hogy az üzemanyagok árában már nincs "útadó" hanem átkeresztelték jövedéki adóvá, így az állam arra költi, amire csak akarja, ne kell utakat javítani belőle. Ez a szomorú helyzet.”
  • 8. Sajtoskifli 2010. február 01. 16:21
    „Szentes!
    Ne ...., miért itt mi van? Egyszerűbb lenne levinni a sebességhatárokat 30ra, beszedni a táblákat, eladni a befolyt összegből pedig ciánkapszulát venni, ingyen osztanák a parlament előtt.”
  • 7. keletaru 2010. február 01. 15:54
    „Hát persze mert a " Magyar Pumának " készült ! Ismerjük " REFORM " Pesten még mindig azt hiszik erre szekerekkel járnak az emberek, csak "ők" használnak "autót" . Üdv Kuci”
  • 6. Huba 2010. február 01. 15:15
    „Kedves hozzászólók!
    Azt árulja már el nekem valaki, hogy az üzemanyag árába beleépített ( nem kevés ) útadonkat hova a büdös francba költik el! No és van még a súlyadó, amit már teljesítmény adónak kereszteltek át, azzal mi a helyzet?Vérlázíto, hogy milyen h.lyének nézik a magyart!
    Szebb Jövőt!”
  • 5. igazságkereső 2010. február 01. 15:04
    „Kedves Török Anita! Szegeden ugyan ilyen kátyúk vannak, arról is szíveskedjen képeket feltenni szöveges kísérettel erre az oldalra,hátha végre felébred a Közútkezelő Kht.Évkl óta ez van, egymás után mennek tönkre az autók futóművei! Teljes közömbösség uralja a Közútkezelő Kht-t!!”
  • 4. insideman 2010. február 01. 14:06
    „38 millio kátyuzásra?! ugyan már.. mutyiország-magyarország 2010”
  • 3. utazó81 2010. február 01. 12:52
    „A multheti buszbaleset miatt a Szentes-Orosháza közötti utat Szentes -Lapistó-Nagymágocs-Orosháza útvonalon tettük meg.Talán a megye egyik legrosszabb útja, főleg a Szentes-Nagymágocs közötti szakasz.”
  • 2. pillecukor 2010. február 01. 12:27
    „én két órája gurultam arra, és elképesztő. de az is, ahogy száguldoznak rajta.”
  • 1. mcep 2010. február 01. 12:15
    „Szombaton jártam arra. Tényleg katasztrofális.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

100 milliós hitel a helyi gazdaságnak

Szentes - Idén 100 millió forintot fordíthat a szentesi önkormányzat a helyi gazdaság élénkítésére… Tovább olvasom