Délmagyar logó

2017. 02. 28. kedd - Elemér 5°C | 17°C Még több cikk.

MSZP: mégsem lesz vonalbezárás

Szentes - Mégsem állítja le a közlekedést a GKM a Szentes–Kiskunfélegyháza vonalon, és haladékot kapott az Újszeged–Mezőhegyes közötti vasúti közlekedés is. Ezt Csongrád megyei szocialista képviselők, polgármesterek jelentették be tegnap délelőtt, miután újra tárgyaltak a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium vezetőivel.
A GKM egyelőre nem erősítette meg a hírt, a csongrádi ellenzék pedig ma este megtartja tervezett tüntetését a vonalért.

Tegnap délelőtt ismét tárgyaltak a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium képviselőivel a megszüntetésre ítélt vasúti vonalak mentén levő települések országgyűlési képviselői, polgármesterei. Lapunkkal Bedő Tamás csongrádi és Szirbik Imre szentesi polgármester közölte a hírt: a szaktárca illetékesei elfogadták érveiket, és megszületett a megegyezés, a minisztérium az érintett vasútvonalak megszüntetéséről átmenetileg letesz.

A tárgyaláson résztvevő Kákosy Csaba kabinetfőnök és Felsmann Balázs szakállamtitkár a két szomszédvár polgármestere szerint megértette az érveiket; a Szentes és Kiskunfélegyháza közötti vasút az egyetlen összekötő vonal Csongrád és a főváros között, a kónyaszékiek számára pedig nincs más kapcsolat a külvilággal. A Szentes–Orosháza közötti szakasz esetében Szirbik hangsúlyozta, akkor lesz nyugodt, ha december 9-én is végiggördül a vasútállomáson a járat. Ezt követően viszont alaposan át kell gondolni a regionális működtetés lehetőségét.

Egyelőre marad a zöld jelzés. Fotó: Miskolczi Róbert

Az utóbbi években visszatérő módon újra és újra felmerül ezeknek a vasúti vonalaknak a megszüntetése, elsősorban az alacsony utasforgalom miatt. A civil kezdeményezések a megszüntetés ellen, a munkahelyek megvédésének érdekében szerveződtek az elmúlt napokban is Csongrád megyében. A szocialisták úgy vélik, a tüntetés helyett a tárgyalás eredményesebb lehetett ebben a helyzetben, tegnap az MSZP csongrádi szervezete is eljuttatott lapunkhoz egy közleményt, amely arról szólt, támogatják Bedőt a tárgyalásokon. Garai István kiskunfélegyházi MSZP-s képviselő szerint a tárgyalás sikerében szerepet játszott az a tény, hogy a tárca képviselői érdemi koncepcióval nem tudtak előállni, amikor a vasúti közlekedést helyettesítő utazási lehetőségekről faggatták őket. Szentes és Csongrád polgármestere hozzátette: országgyűlési határozat elfogadását kezdeményezik a témában. A tárcával úgy egyeztek meg, fejlesztésben gondolkodnak a térség önkormányzatainak vezetőivel együtt, és figyelembe veszik az utazók igényeit.

Gyertyafényes demonstráció

Gyertyafényes tüntetést szervez az Összefogás Csongrádért Egyesület, a Fidesz, a KDNP és a kisgazdapárt a csongrádi vasúti közlekedésért ma délután öttől este hétig a vasútállomáson. A rendezvényen felszólalnak a térség polgármesterei és képviselői, a részt vevők zeneszóval fogadják a 17 óra 50 perckor érkező vonatot. Lapunk érdeklődésére a szervezők elmondták: a hírek bizonytalanok, ezért mindenképp megtartják a demonstrációt.

A vasúti vonalak megmaradásával kapcsolatban a két képviselő úgy nyilatkozott: az biztos. Természetesen a szerettünk volna tájékoztatást kérni a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól, a tárca sajtóosztályától azonban lapzártánkig nem érkezett erről megerősítés.

Buzás: Mások tüntetnek, mi tárgyalunk

Az országgyűlés ülése közben tájékoztatta lapunkat Buzás Péter makói polgármester arról, hogy az Újszeged–Mezőhegyes vonal ügyében is sikerült kompromisszumot kötni a minisztériummal. Nem zárják le a vonalat, viszont meghirdetik üzemeltetésre, és a tárca tovább tárgyal az érintett önkormányzatokkal a jövőről. Buzás szerint van miről beszélni: a vasútállomások felújításától a parkolók kialakításáig, a csatlakozó buszközlekedés megszervezéséig sok mindenben segíthetnek a helyhatóságok. Kiemelte: hozzájárult a tárgyalás sikeréhez csanádpalotai kollégája, Kovács Sándor és Kozma József, a megyei közgyűlés MSZP-frakciójának vezetője is. – Mások tüntetnek, mi tárgyalunk: ez a különbség – mondta Buzás.

Olvasóink írták

  • 1. joy 2007. november 20. 11:30
    „Jó lenne összefogás az Újszeged-Mezőhegyes Régióvasút üzemeltetése érdekében!

    Az se lenne rossz, ha a DéMOn-DM cikksorozatban tárná elénk /olvasói/, hyogyan is működne, működhetne ez a Régióvasút?
    Kié a pálya, infrastruktúra, a mozdonyok, szerelvények, mennyi állami- EUs hozzájárulás szerezhető a följavításhoz, üzemben tartáshoz?

    Szeged meg a vonal integrálásával pályázhatna a REGIO-TRAM kialakításához-rendszerbe kapcsoláshoz /déli kombi híd/. A meglevő pálya fölhasználásával, hurkok építésével be lehet vezetni a nagyobb települések központjába a vasutat, akkor sokkal többen utaznának rajta.

    Akkor talán nem csupán álom maradna a Temesvár-Szeged-Szabadka... vasút.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Száműzik a bliccelőket Szentesen

Szentes - A húszforintos parkolójegyért sem tolongtak tegnap a szentesi városközpontban, ahol ezért… Tovább olvasom