Délmagyar logó

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -11°C | 0°C Még több cikk.

Nyomoz a rendőrség az árpádhalmi ügyben

Árpádhalom - Lágyékon rúgta diákját egy tanítónő címmel számoltunk be az árpádhalmi iskolában történtekről múlt szombaton. Lapunknak az érintett fiú édesanyja azt mondta: a rendőrkapitányságon kért segítséget, de ott azt mondták, ne tegyen feljelentést.
Az üggyel kapcsolatban megkereste lapunkat a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője, Tuczakov Szilvána, aki a következőket tudatta szerkesztőségünkkel: „Az asszony 2010. szeptember 12-én valóban megjelent a Szentesi Rendőrkapitányságon, hogy feljelentést tegyen. Az ügyeletes mintegy negyedórányi várakozásra kérte a nőt, mivel épp egy másik feljelentés felvétele volt folyamatban. Az asszony ekkor közölte, hogy annyit nem tud várni, hanem másnap jön be ismét, hogy megtegye feljelentését. Szeptember 14-én visszament a Szentesi Rendőrkapitányságra, és közölte, hogy az iskolában a pedagógus ellen fegyelmi eljárás indult, amelynek során elismerte cselekményét. Ezek után úgy nyilatkozott, hogy megnyugodott, további eljárást nem kíván az ügyben. Arról nem volt szó, hogy az ügyeletes lebeszélte volna az anyát a feljelentés megtételéről, így ezen megjelent állítás nem fedi a valóságot."

Az ügyben a Szentesi Rendőrkapitányság védekezésre képtelen személy ellen elkövetett könnyű testi sértés bűntett gyanúja miatt nyomozást rendelt el.

Olvasóink írták

77 hozzászólás
  • 77. novaklaszlo56 2010. október 04. 22:50
    „A 76. hsz. utolsó mondata aktuálisan a baksi tragédiára vonatkozna, de sajnos lassan mindennap leírható lesz, anélkül, hogy anakronizmusnak, vagy akár csak túlzásnak számítana. Nem is szólva arról, hogy a kölyköket nem csak fizikailag lehet elveszíteni - és ez már az itteni tudósításhoz szorosan illeszkedő megjegyzés.”
  • 76. novaklaszlo56 2010. október 04. 22:41
    „Üdv, Kedves Vigasztaló, Nyugalomra Intő Őrangyal, Henriette.m! :)

    Köszönöm az együtt érző, nyugtató szavaidat!
    Azt is mondod, hogy a kölykök a társadalom leendő hasznos tagjai... Igen. De ne vedd rossz néven, ha azt mondom, hogy egy érdekcsoportokra tagolt, de azokon belül is szélsőségesen individualista, agymásra acsarkodó haramiákból álló (és ezt nem a magyar társadalomról mondom, hiszen ez ránk nézve egyáltalán nem igaz, és súlyosan sértő is lenne ? :)) embercsoport társadalmának a kölykök csak és kizárólag akkor lehetnek, a banda által elismerten hasznos tagjai, ha ők maguk is teljesen beilleszkednek..., de hova is? Egy TÁRSadalom akkor lehet esélyes egy elfogadható életre, ha ezt hajlandó is biztosítani a maga számára, ha az alapértékeiben egységes, következetes, ha hű önmagához, és felismeri, hogy csak együttes erőfeszítésekkel képes fenntartani önmagát. Vagyis, ha tény leg TÁRSADALOMMÁ fejleszti önmagát. Mi jelenleg - és gyorsuló iramban - éppen az ellenkező irányba haladunk: minden energiánk egymás ellökdösésére, kiszorítására megy el, vagyis megsemmisítjük a saját jövőnket. Mindegy, hogy minek hívjuk ezt (mi most errefelé "demokráciának"), az eredmény nem kétséges. És már kezd jól körvonalazódni is. És mi a köz reakciója a ködös, riasztó sejtelemre? Félelem, szorongás, és ennek megfelelően a szélsőséges, önpusztító agresszió mindent felemésztő fokozása (pl. a szabálysértési törvények, a Btk. szigorítása, a börtönférőhelyek gyors bővítése, a bűnbakok képzése és fokozódó üldözése - idegenek, cigányok, melegek... -, szóval lassan mindent elborít a ... akármi...

    Pesszimista vagyok. Szerintem csak a kőkemény tényekről beszélek, amelyeket persze elhazudunk, ámítjuk magunkat holmi demokratikus(nak látszó) választásokkal, harc, fogcsikorgatás..., de nem akarom ismételni önmagamat. Viszont még mindig optimista vagyok. Ha nem az lennék, nem csikorognék itt most sem, meg máskor sem. :) És látom azt is, hogy nem is vagyok egészen egyedül! ;)

    Kár, hogy ismét egy szépreményű kis emberkével kevesebbért tehetjük ezt. :(”
  • 75. henriette.m 2010. október 04. 21:45
    „Kedves Novaklaszlo56!

    Üdvözöllek és örülök lecsillapodott sóhajaidnak! :-))) Tudom, olvasom szinte naponta, milyen keményen harcolsz a "jövöért", hiszen a gyerekek a jövönk. Értük élünk, harcolunk, belölük próbálunk a legjobb tudásunk szerint becsületes, a társadalom számára értékes embereket faragni. Szóval tartsunk össze továbbra is, néha fékezzük le egymást, ha a másik kikel magából, illetve vigasztaljuk, ha szomorúak vagyunk!

    Szép estét kivánok!!!

    Henriette”
  • 74. novaklaszlo56 2010. október 04. 20:24
    „Szia, Henriette.m!
    Azt jól látod, hogy a szívemet, meg a lelkemet olvadt állapotban tartják ezek a vakarcsok: rajongok értük, és bármire kész is lennék/vagyok az általam felfogható, valódi érdekükben. Ez egyben azt is jelenti, hogy - amellett, hogy szétharapom értük a világot - cseppet sem vagyok elnéző velük szemben akkor, ha ezzel bármi módon sérteném az érdekeiket. Lévén ez a helyzet gyakori és jellemző, a helyzet éppenséggel az, hogy következetesen és kőkeményen megkövetelem és kihajtom belőlük mindazt, amire megítélésem szerint egyénenként és csoportosan képesek egymásért és önmagukért. Persze, a "kihajtom" nem jelent fasiszta módszereket, hanem az általuk elérhető célok korrekt és pontos megjelölését, segítséget (ez néha, szükségképpen a korlátozás szigora is lehet), bátorítást, biztató mosolyt, reális, és az önértékelést fejlesztő, velük közösen és rendszeresen elvégzett értékelést..., és még rengeteg más dolgot jelent. Az értük érzett tiszteletem, szeretetem és rajongásom így hát nem végeredmény, hanem energiaforrás, üzemanyag, amely meghajtja a "gépezetet". Az eredmény ők maguk: a sikereik, a boldogulásuk, és a kudarcaik is, meg az a képességük, ahogyan a kudarcaikon úrrá tudnak lenni. Merthogy ezt is meg kell tanulniuk, és segítség nélkül ez sem megy. A sorsukra hagyva csak elvadult, agresszív ösztönlények lesznek. A kijelentő módot azért alkalmaztam ("lesznek"), mert sajnos mifelénk egyre inkább ez a valóság. A jelenlegi helyzetet és a körvonalazódó tendenciákat elnézve, ez is marad jó ideig még, sajnos, ha ugyan nem romlik tovább...

    Igen, néha felhúzom magam, vagy inkább úgy mondanám: hagyom, hogy feltörjenek belőlem a sóhajok. :)”
  • 73. henriette.m 2010. október 04. 12:56
    „70. hozzászólás novaklaszlo56 2010.10.02. 00:29

    A "kis csávó" a barátom! Így beszélj róla! Nem érdekel, hogy alkalmas-e sorkatonai szolgálatra, de jelenleg ez ezeregy ok miatt egyébként sem aktuális. A tét számomra egészen más: az, hogy alkalmas lesz-e a "kis csávó" a "normális" emberi életre, vagy idejekorán végképp eltűnik a süllyesztőben - sok más "kis csávóval" együtt! Másképpen: semmi kedvem elveszíteni őt, őket! Mert ök a jövőnk, a fenébe is! Mit nem lehet már ezen érteni! Az én türelmemnek is van határa!!!
    Aki nem tud segíteni a "kis csávóknak" csak rombolni, ártani tud, az takarodjon a közelükből!!! Most!!!

    Vótszerencsém!

    Szia Kedves Novaklaszlo56! Rettenetesen felhúztad magad, ilyet még sosem olvastam Töled! Remélem, azóta megnyugodtál, én segitek az ilyen "kis csávók"-nak, de nem vagyok annyira elnézö velük szemben, mint Te. De az én hozzáállásomat már ismered, hiszen mi "régi, jó ismerösök" vagyunk, söt megkockáztatnám, hogy a BARÁTOMNAK tartalak!
    Irtam Neked a kis Jancsika cikkéhez is, remélem, elolvastad és majd irsz, ha idöd lesz. Addig is szép délutánt!
    Üdv
    Henriette”
  • 72. ???????! 2010. október 04. 12:48
    „Igaz, hogy most csak 3 elsős van, de a jövö tanévben több, mint 10 lenne Árpádhalmon, ha mindenkit ide iratnának! De valyon megteszik-e ezek után a Szülők??????
    Kedves TÖRPAPA! A "maflással", fenékrecsapással, nekem, mint szülőnek semmi problémám nem lenne, ettől még nem lesz baja a gyereknek! De egy gyerekbe BELERÚGNI?????”
  • 71. novaklaszlo56 2010. október 02. 01:15
    „... tizenegy, tizenkettő, tizenhárom.
    Kicsit higgadtabban még egy segítő gondolattal megpróbálkozom az önmaguk döbbenetes sötétségéhez szokottak, és a fénytől irtózók számára: ha a "kis csávó" biztonságban érzi magát, és érzi, hogy szeretik támogatják, segítenek neki minden problémája megoldásában, biztatják, erős, határozott de mégis gyengéd kezek vezetik őt (=szeretettel és felelősséggel nevelik őt), akkor, a vele született ösztöneinél fogva minden erejével meg akar felelni még olyan elvárásoknak is, amelyeket talán meg sem fogalmaztak vele szemben: az adottságai maximumán teljesít. De ami még ennél is lényegesebb: büszke lesz arra, hogy olyan miliőben nő fel, amelyre felnézhet, amely támogatója és igaz barátja, jóban, rosszban, azaz: SZERETNI és SZOLGÁLNI fogja azt: hazájának tekinti az országát, és otthonának a társadalmat, amely mindenben támogatja őt, és minden erejével, önként viszonozza azt. Ha nem ez történik a "kis csávóval", akkor másképp fog viszonyulni a mikro- és makromiliőjéhez. Hogy hogyan, azt folytasd te magad, olvasó, ha Szilléri a neved, ha nem! (Gondolj az egyre agresszívebb kölykökre, a börtönépítési programra, és általában a társadalmunk egyre siralmasabb állapotára, és ha van elég kurázsid hozzá, próbáld az okokat is meglátni emögött!)
    A "kis csávók" tiszta lappal indulnak, és lényegében olyanná lesznek, amilyenné formáljuk őket. A "selejtet" is magunknak termeljük, csak a "kis csávók" élő emberi lények, ezért egyszerűen NINCS JOGUNK "leselejtezni őket! "Kis csávók" (gyerekek) esetében meg aztán pláne szóba se jöhet ilyesmi. Ha mégis ezt tesszük, akkor ÖNMAGUNKAT MINŐSÍTJÜK.
    Ha ez sem világos, akkor már semmit sem tehetek érted. Érted?!”
  • 70. novaklaszlo56 2010. október 02. 00:29
    „A "kis csávó" a barátom! Így beszélj róla! Nem érdekel, hogy alkalmas-e sorkatonai szolgálatra, de jelenleg ez ezeregy ok miatt egyébként sem aktuális. A tét számomra egészen más: az, hogy alkalmas lesz-e a "kis csávó" a "normális" emberi életre, vagy idejekorán végképp eltűnik a süllyesztőben - sok más "kis csávóval" együtt! Másképpen: semmi kedvem elveszíteni őt, őket! Mert ök a jövőnk, a fenébe is! Mit nem lehet már ezen érteni! Az én türelmemnek is van határa!!!
    Aki nem tud segíteni a "kis csávóknak" csak rombolni, ártani tud, az takarodjon a közelükből!!! Most!!!

    Vótszerencsém!”
  • 69. Hmmm... 2010. október 01. 18:52
    „Kedves "novaklaszlo56"! Sokszor gondolok en is a borsora es a falra, de nehany talan a kitarto csapodasstol megis csak megtapad!
    A 68-as hozzaszolas utan szamomra meg edekesebb a kep. Gyakorlatilag 6 gyerek 1 pedagogus. Akar hiszik, akar nem, ez egy jo allapotnak mondhato, hiszen lenyegesen tobb figyelmet tud forditani a nevelo egy-egy gyermekre. Ovodakban is ez az idealis, amit sajnos nagyon keves intezmenyben tudnak biztositani.
    A targy feltetelek nem feltetlenul jelentik az oktatas es neveles minosegenek javulasat vagy romlasat. Termeszetesen ezzel nem azt akarom mondani,hogy az itt oktato pedagogusoknak arany eletuk van.
    Altalanos iskolaskent egy perem keruleti intezmenybe jartam. Az Igazgato bacsi /akkor igy hivtuk/es a nevelo testulet nagyon celtudatos es kemeny munkaval ,valamint a szulok bevonasaval elerte azt, hogy a banyaszcsaladok gyermekei orszagos tanulmanyi es sport versenyeken rendszerint az elsok kozott voltak. A varosban elsok kozott inditottak iskolai angol tagozatos osztalyokat /kozel 40 eve/, akikkel a legjobb eredmenyeket ertek el.Nem volt tornatermunk, a folyoson es az udvaron voltak a torna orak, megis elen jartak a sportolok. Lasd a magyar focit, az inseges idokben vilaghiru volt! Miert? A hit, a kitartas, a kozos cel es az egyuttmukodes, ami sikerre vitte azt a CSAPATOT.”
  • 68. utazó81 2010. október 01. 09:24
    „Igen a 3 kis elsőssel összesen 12 alsó tagozatos gyerek jár az árpádhalmi iskolába.Erre a 12 tanulóra van 2 pedagógus.”
  • 67. szilléri 2010. október 01. 06:53
    „A legkevesebben, hárman Árpádhalmon és Királyhegyesen kezdték meg idén az iskolát. ( mai hír )”
  • 66. szilléri 2010. október 01. 06:38
    „62. hozzászólás lidi 2010.09.30. 23:04
    Látom talált a király lép F7!

    Amúgy külvárosi panel iskolában végeztem.
    Az én korosztályomban még szégyen volt ha valaki alkalmatlan volt katonai szolgálatra.

    A kis csávó pedig a hírekből ítélve enyhén szólva kilóg a sorból.”
  • 65. törpapa 2010. október 01. 04:19
    „Jesszus minek ezt így túlzásba vinni? Túl van már az egész ragozva! A mi időnkben is lekevertek egy maflást és itt vagyunk nem haltunk bele.Nem hinnék feltétlenül egy kilencéves kölyöknek akivel mellesleg évek óta gondok vannak .
    Nem csak az árpádhalmi iskolában vannak" gyermek bántalmazások",hanem a szomszédtelepülésen is.
    Nem ártana ott sem egy átható vizsgálat és tantestület újítás! Szerintem, ha az ombudsman értesülne egy-két emberi jogokat sértő dologról, nem győzne levegő után kapkodni.”
  • 64. novaklaszlo56 2010. szeptember 30. 23:27
    „Lidi, kedves! Fel ne húzd magad! Nem érdemes! A "többségnek" magyarázol, és amint tudjuk, a borsószemek nem szoktak a falon megmaradni, hacsak..., de ez már tényleg a tréfák birodalmába vezet. :) Én értem, amit mondasz, és még néhányan egész biztosan, igaz, ez is valami. Éppen azok nem, akinek szól? Igen. Ez szinte mindig így van. :)
    Korábban már említettem egy feltételezésemet (talán egyedül bajlódik az anya ezzel a kis fickóval), amit szívesen összekapcsolnék (Lidi, Hmmm és még néhány olvasó számára ez már régen világos, ezért számukra szükségtelen, és lehet, hogy mások számára meg meddő próbálkozás? :)) egy később (63. hsz. 2. pont első gondolatjeles bekezdés) említett ténnyel, mert ezt már mindenki tényként fogadja el. Kedves értetlenkedők, innen próbáljátok meg tovább gondolni ezt, a látszólag egyszerű, valójában roppant bonyolult helyzetet, amelyben, nem is mellesleg EMBEREK szerepelnek, köztük egy kilencéves kis kölyök, akinek az élete eddig sem lehetett fenékig tejfel (lásd magatartászavarok, mint a krízisállpot kialakulására utaló tünetek!), és ha nem vigyázunk (szülő, iskola, nyomozóhatóság, ügyészség, bíróság, és az agész díszes sokaság: társadalom), akkor végkép ki is siklik. Igaz, épülnek már a börtönök, lesz hely. DE TÉNYLEG EZ A CÉL?! Ugye, nem? Ha nem, akkor gondolkodjatok, kedves felebarátaim! De nagyon mélyen ám! És szabadon! Tisztán! Fog menni? Nagyon remélem, mert én is szenvedek a jelenlegi hozzáállásotoktól. Persze ti még nálam is jobban, legfeljebb fogalmatok sincsen, hogy mtől és miért.
    Ezzel nyilván kihúztam a gyufát, de sebaj! Megszoktam már az átkokat is, és egy sem fogott még rajtam. Meg aztán nincs is mit vesztenem. Csak nyerhetek: gondolkodó, egymással békésen és talán boldogan együttműködő embertársakat.
    Lassú víz partot mos...
    Úgy legyen! (=Ámen!:))”
  • 63. novaklaszlo56 2010. szeptember 30. 23:09
    „Csodálom néhányotok kitartását, és végtelenül tisztelem azt, a béklyóktól mentes, világos gondolkodást, amely csak a szabad emberek sajátja lehet! Ebben sajnos igaza van Szillérinek: "a normális emberek vannak kisebbségben". És milyen szánalmasan kisebbségben! Alig-alig... De vannak, és ez mindennél fontosabb!
    Mást már nem érdemes elmondani, hiszen amit az eseményekről kiszivárgó adatok alapján el lehetett mondani, azt megtettük, és az ügy végre a jogállamhoz méltó úton halad tovább. Hogy sor kerül-e vádemelésre, s ha igen, mit tartalmaz a vádirat, ez már tényleg az eljáró hatóságok döntésén múlik. Remélem, tárgyilagosan, a törvényeknek mindenben megfelelően végzik el a szükséges eljárási cselekményeket, és ennek megfelelő lesz az ügy lezárása is. Hadd jegyezzem meg itt, kedves Lidi, hogy a bíróságnak sem feladata a megtorlás, ez a jelenlegi jogalkotói szemlélet teljesen kizárja. Tilos a megtorlás, viszont kötelező a következetes és közérdekű jogalkalmazás. A törvények az emberekért, és nem ellenük léteznek (az utóbbi idők szigorításai néhol mintha más irányba mutatnának, de ezt most hagyjuk), ide értve a törvénysértő cselekmények elkövetőit is. Remélem, hogy a jogalkotás ezen alapelvén az új rezsim sem tud - sőt, nem is akar? - változtatni.
    Akkor hát csak egyszerű mondatokban összefoglalva, hátha ezt még képesek megérteni a törvények alkalmazása ellen ágálók:
    1. A Magyar Köztársaság jogállam.
    2. F. Krisztián rossz gyerek:
    - rendszeresen megsérti az iskola házirendjét, magatartásával zavarja az órai munkát, agresszív a társaival, vagyis minden módon igyekszik felhívni magára a környezete figyelmét;
    - a család egyszerű, de tisztességes, szerény körülmények között él, nem túl magasan iskolázott (feltételezés);
    - az iskola és a család kapcsolata (kis település!) jó, és szinte mindennapos.
    3. A gyerek legutóbb összeverekedett egy társával, a pedagógus fiával, az iskolában.
    - a pedagóguson eluralkodtak az anyai ösztönök;
    - megtorló intézkedést alkalmazott: szándékosan bántalmazta az egyik vétkes gyermeket, nem a fiát (őt sem bántalmazhatná): a védekezésre az életkoránál fogva is képtelen gyermeket lefogva, tökön rúgta őt.
    4. A suli vezetése megpróbálta eltusolni a bűncselekményt.
    5. A nyomozóhatóság hozzáállása kérdéses, de vitathatónak látszik
    6. A sajtó beszámol az esetről.
    7. A hozzászólók nyomást gyakorolnak a nyomozóhatóságra.
    8. Elindul a büntetőeljárás az ismert, és immáron nevesített bűncselekmény megalapozott gyanúja miatt a pedagógus ellen.
    9. Közelegnek a helyhatósági választások,
    - sokan ezzel hozzák összefüggésbe az ügy fejleményeit, és nem tekintik természetesnek, hogy az ország hatályos jogszabályaiból a büntetőeljárás egyenesen következik. Más ügyekben sem tekintik annak. Mert ilyen az ország lakóinak a többségi szemlélete (lásd Szillérinél!)...

    Befejezem, mert, bár egyszerű mondatokban próbáltam összefoglalni az eseményeket és a lehetséges konklúziók egy töredékét, félek, így sem lesz elég világos a "többség" :) tisztánlátásának előidézéséhez.

    Minden jó, Magyarország! Szép álmokat! És józan ébredést! Mielőbb! Peluscsere? Kéne. Nagyon. Vagy inkább felnőni végre már...”
  • 62. lidi 2010. szeptember 30. 23:04
    „szilléri, most attól eltekintve, hogy a beírásaid minősége alapján (és ez még csak a nyelvtan, nem a tartalom!) valószínűleg te sem kaptál elitképzést, megjegyezném, hogy egy nem elit iskolában sem ildomos rugdalni egy gyereket. Beteg gyereket meg még kevésbé.
    amúgy meg ha kicsit tájékozott lenél, szokás a nehezebben kezelhető gyerekekre, főleg, ha romák, de ez nem feltétel, ráhúzni a hiperaktív címkét, ami egyébként, szeretnélek felvilágosítani, nem jelenti azt, hogy nem százas. Azt meg már meg sem próbálom értelmezni, mire gondolhattál, amikor még azt is felróttad neki, hogy az anyja egyedül neveli - vagy szerinted minden egyedül álló szülő (mert férfiak is vannak ám!) egy kis banditát nevel? (vagy csak a nők?)

    az utolsó bekezdést meg csak úgy tudom értelmezni, hogy falura jónak kellene lenni a szakmailag alkalmatlan, agresszív, testi konyító tanárnak is. Ezt azért beszéld meg az őj oktatási államtitkárral meg OV-val, akik épp most indítják majd újra a néhány fős falusi iskolákat és
    állítják, hogy ott azonos, ha nem magasabb színvonalú lehet az oktatás, mint városban - és ez csak a tanárokon múlik. Szóval vagy ők tudnak valamit rosszul, vagy neked nagyon alacsonyak az elvárásaid (gondolom, a te gyerkednek is jó volt egy olyan színvonalú iskola, amiről itt írsz)

    azért amikor ilyeneket írsz, nem szégyenkezel egy csöppet sem?”
  • 61. szilléri 2010. szeptember 30. 21:40
    „Nem ! Csak kezd elegem lenni a ,,másokból" !

    Szerintem a normális emberek vannak kisebbségben, ami nem lenne baj ha a többi tartana el bennünket!!!!!

    A szöveg környezetből nekem az tűnik ki, hogy a ,,nyunyika" nem százas !

    Van egy hatszáz fős falú ! Egy négy osztályos iskola és a t. moralisták elvárják, hogy Lauder szintű elit képzést kapjon mindenki.”
  • 60. Hmmm... 2010. szeptember 30. 19:29
    „Kedves "szilleri"! Adjon halat az Egnek, hogy ont es Csaladjat meg nem fenyegette hasonlo problema. De imadkozzon, hogy a jovoben se legyen a leendo unokait es dedunokait illetoen.
    Minden jot kivanok!”
  • 59. szilléri 2010. szeptember 30. 19:04
    „A kis csávó hiperaktív aszmás gyermekét egyedül nevelő családban él !

    Ja ! Király lép F-7. !”
  • 58. lidi 2010. szeptember 30. 17:04
    „becsei úr! vajon hol van ebben az ítélet (már elnézést, hogy magamtól idézek...):
    "egy konkrét eset kivizsgálásáról van szó - az pedig a rendőrség, megítélése és szükség esetén megtorlása pedig a bíróság dolga"
    ami meg a nekem álló zászlót, illetve a visszatérő régi szép időket illeti: hát, nagyon mellé tetszett lőni.”
77 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vaslakodalom Árpádhalmon

Árpádhalom - 65 éve Gádoroson esküdött örök hűséget egymásnak Szarka Antal és Szenti Julianna, onnan… Tovább olvasom