A veszteséges vásárhelyi tömegközlekedésről egyeztetnek

Hódmezővásárhely - Jelentős veszteséget termel a vásárhelyi helyi tömegközlekedés. A Tisza Volán Zrt. és az önkormányzat folyamatosan tárgyal egymással. A társaság ritkításokat szeretne, a város viszont minél több vonalat megtartana.

Kormos Tamás

Jelentős veszteséget termel a vásárhelyi helyi tömegközlekedés. A Tisza Volán Zrt. és az önkormányzat folyamatosan tárgyal egymással. A társaság járatmódosításokat és ritkításokat szeretne. A város viszont a lakosok érdekeit védi, így szeretnének minél több vonalat megtartani. A volán postán küldi el a legújabb ajánlatát az önkormányzatnak, szeptember 20-áig kell meghatározni a végleges járattervet.

A Tisza Volán Zrt. több mint egy évvel ezelőtt csináltatott egy átfogó utasszámlálást a mezőgazdasági főiskolai kar bevonásával Vásárhely valamennyi helyi buszvonalán. Ebből kiderült, melyik járatokat veszik igénybe a legtöbben, s melyeket a legkevesebben. A felmérés tükrében a társaság javaslatot tett az önkormányzatnak, melyik járatokat szüntessék meg véglegesen, illetve melyiknek módosítsák a menetrendjét.

Így például a 3-as vonal buszai – a Kincses temető és a népkerti vasútállomás között közlekednek – nyáron nem járnak, mert kihasználatlanok. A társaság szerint a 3-ast ősztől sem lenne érdemes újraindítani. Emellett kimaradt néhány olyan járat is, amelyre este hat után, valamint hétvégenként alig szállnak fel.

Több vonalon is néha annyian utaznak egy buszon – négyen-öten –, mint egy személyautóban. Ezért van, hogy jelentős veszteséget termel a helyi tömegközlekedés. A kalkulációk szerint akkor lenne nullszaldós egy-egy busz üzemeltetése, ha 15-20 fizetős utas venné egyszerre igénybe. A felszállók nagy része nyugdíjas, akik ingyen utazhatnak.

– Az önkormányzat mindenben a helyi lakosok érdekeit képviseli, így ebben az esetben a Volánnal szemben is. Azt szeretnénk elérni, hogy a vásárhelyiek szokjanak rá a helyi tömegközlekedésre – mondta Kovács Pál, a polgármesteri hivatal jogi és közgazdasági irodájának vezetője.
A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy folyamatosan csökken az utaslétszám. Az irodavezető kiemelte, hogy Vásárhelyen alapvetően kerékpárral járnak a helyiek. Emiatt át kell dolgozni a buszos közlekedés stratégiáját.

– Elfogadható mértékig ugyan, de méltányolnunk kell a Volán javaslatait. Ki kell elégíteni az utasok igényeit, de nem okozhatunk jelentős veszteséget a közlekedési társaságnak sem – tette hozzá Kovács Pál.
[namelink name="Szeri István"]tól, a Tisza Volán Zrt. vezérigazgatójától megtudtuk, hogy ma adják postára legújabb ajánlatukat a vásárhelyi önkormányzatnak. Folyamatosan tárgyalnak, egyeztetnek, s abban állapodtak meg, hogy szeptember 20-áig megszületik a vásárhelyi helyi buszközlekedés végleges járatterve.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!