Makó és környéke

2007.01.02. 15:19

Két év után megszűnt a makói ingyenbusz

Két év után megszünteti a makói önkormányzat azt a buszjáratot, ami naponta kétszer járta körbe a várost, és ingyen lehetett vele utazni. Idén már 2,2 millió forintba került volna a fenntartása.

Szabó Imre

Üresen marad a Kálvin utcai buszmegálló – A makóiak inkább a kerékpárt választották. Fotó: Szabó ImreIdén már nem jár, így éppen két esztendőt élt meg Makón az önkormányzat ingyen buszjárata, amivel naponta kétszer juthattak el a centrumba a városközponttól távolabb élők. A huszonhét személyes kisbusz reggel fél nyolckor, illetve háromnegyed tizenkettőkor indult el a Csanád vezér téri buszpályaudvar 15. kocsiállásáról és huszonhat megállót érintve, a peremkerületek felé is haladva jutott el a kórház-rendelőintézet épületéig, majd jött onnan vissza.

A Tisza Volán Zrt.-vel közösen indított járatot azonban – hiába teltek a hónapok és hiába módosítottak a menetrenden is – nem sokan vették igénybe: a statisztikák szerint a reggeli buszra hat-hét, a későbbire nagyjából húsz ember szállt fel rendszeresen. A hivatalos megfogalmazás szerint szüneteltetett ingyenjárat esetleges újraindítására – mint az aljegyző, Ortutay Miklós lapunknak elmondta – akkor kerülhet sor, ha komolyan nő az igény iránta. A buszjárat fenntartása egyébként idén már 2,2 millióba került volna egész évre. A most részben feleslegessé vált megállók kialakítására az egyes helyeken húszezer forintot költött az önkormányzat.

A Tisza Volán Zrt.-t az önkormányzati járat megszűnése nem érintette érzékenyen; mint Szirbik Csaba, a társaság makói területi igazgatója fogalmazott, ez a megbízás számukra csupán csepp volt a tengerben. Szerinte különben érthető, hogy az önkormányzat egyébként jó szándékú kezdeményezése végül nem hozta meg a várt sikert. Makó tömegközlekedési szempontból kisváros, a távolságok viszonylag kicsik, ráadásul sokan járnak kerékpárral, miközben a jó buszközlekedéshez legalább óránkénti követési idővel rendelkező járatokat kellene indítani.

Ugyanakkor, mivel a háromnegyed tizenkettes buszra felszállók zöme a Szefo Rt. makói üzemébe utazott dolgozni, úgy döntöttek, a telep felé indítanak egy új napi járatot – igaz, erre jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni. Ezzel a járattal bővül a makói helyi közlekedés. Hasonló vonal egyébként még kettő van Makón: az egyik az egykori Medicor, a másik a Fég gyártelepéhez vezet.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!