2007.01.22. 15:19
Több fogrém és fogkefe fogy
Fogkrémből – a korábbi stagnálás után – az eladás 4, fogkeféből pedig 14 százalékkal nőtt – áll az egyik piackutató vállalat jelentésében, amely a 2005. november–2006. október közötti forgalmat vizsgálta.
Egyebek között megállapították, hogy egy magyar lakosra vetítve 1,1-nél több új fogkefét vásároltak. Fogkrémre az említett időszak alatt 9, fogkefére pedig 3,5 milliárd forintot költött a magyar lakosság.
A hagyományos fogkefék átlagára 366 forint, ami változatlan az említett időszakhoz képest. Olcsóbb lett viszont az elektromos fogkefe, méghozzá 16 százalékkal. Több is fogyott belőle: egy év alatt 269 ezer elektromos fogkefét vásároltak.
A fogkefe eladások 40 százaléka jutott a hipermarketekre, 23 pedig a drogériákra. Azt is megállapították a piackutatók, hogy mind több nagyobb, 100 milliliteres tubus fogy, a 75 milliliteres rovására. A vásárlók a gyártói márkákat részesítik előnyben: a kereskedelmi márkák részesedése mintegy 4-5 százalék között van.