A közönségdíjra mind az 58 nevezett modell esélyes volt

2022.04.10. 18:50

Az év magyar autója nyertesei

Sok izgalmas modellt, számos tesztet és kiélezett küzdelmet hozott az Év Magyar Autója díj harmadik felvonása, az Autós Nagykoalíció és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 58 autót jelölt. Az Év Magyar Autója 2022 díjra két hazai gyártó nevezett, a Magyar Év Autója címért 34, a zöldautó­ért pedig 23 modell versenyzett.

Kovács András

Közönségdíjas a Suzuki S-Cross.

Fotó: Török János

A verseny harmadik évében a három hazai gyártóból kettő nevezett autót, így a tavalyi ezüstérmes győri Audi Q3 Sportback a 2020-as győztes, esztergomi Suzuki S-Cross ellen bizonyíthatott. Külön érdekesség, hogy mindkét autó hibrid, a Suzuki lágy, az Audi hálózatból tölthető plug-in. Ezzel is jelezve, hogy Magyarországon magas színvonalon folyik az autógyártás, és a jövő elvárásainak megfelelően termelnek ezek az üzemek. Az Év Magyar Autója 2022 díjat az Audi Q3 Sportback nyerte. 
Magyar Év Autója 2022 címnél nyolc kategóriában hirdetett győztest a zsűri, ebben a mezőnyben indult a legtöbb modell. A kisautók között csu­pa újdonság mérkőzött meg: a Škoda Fabia és a Volkswagen Polo küzdelmébe szólt bele a szabadidő-autós tulajdonságokkal felvértezett Toyota Yaris Cross, amely simán, kényelmes fölénnyel vitte el a pálmát. 

 

Nagy nyüzsgés 

 

Színes volt a családi autók me­­zőnye is, ahol a hétszemélyes elektromos Opel Zafira-e, valamint a szintén hétüléses VW Caddy mellett a klasszi­kus kompakt Volkswagen si­kermodell és egy Nissan crossover is indult. Az üzleti autók kategóriá­­ba a Škoda klasszikus négyajtóst, a Lexus két prémium szedánt, a Peugeot pedig egy kompakt kombit nevezett. 

 

A szabadidő-autók között akkora volt a nyüzsgés, hogy nem is fértek el egy kategóriá­ban. A kicsik között Honda, Suzuki, Seat és Volkswagen versenyzett, a közepes SUV-ok között a Hyundai Tucson dolgát a Nissan Qashqai, a Dacia Duster, az Opel Grandland és a Renault Arkana nehezítette. A nagyok között igazán szorosan alakult a hajrá, a Lexus NX csupán egyetlen ponttal verte meg a Škoda Kodiaqot. 

 

A sportautók között „hangos” küzdelem alakult ki, a leggyengébb modell is 261 lóerős volt, a BMW egyetlen ponttal múlta felül az év egyik meglepetésautóját, a fickós To­­yota Yaris GR sportmodellt. A kishaszonjárművek között is szoros versenyben győzött a Toyota a Ford és a VW egy-egy képviselője előtt. 

 

Villamosítás 

 

A Magyar Év Autója 2022 kis­autók kategóriában a Toyota Yaris Cross, a családiakéban a Volkswagen Golf Variant vitte el a pálmát. Az üzleti autó szegmensben jelöltek közül a Škoda Octavia e-tec győzött, míg a kis szabadidő-autók mezőnyében a Honda HR-V. A közepes szabadidő-autók mezőnyében a Hyundai Tucson végzett az élen, a Renault Arkana E-Tech és Opel Grandland előtt. 

 

A nagy szabadidő-autók kö­­zül a Lexus NX modellt hozta ki győztesnek a szakújságírókból álló zsűri, a Škoda Kodiaq és a Toyota Highlander előtt. Kishaszonjármű kategóriában a Toyota Hilux futott be, míg a sportautók közül a BMW M4 Competition. 

 

Az Év Zöldautója 2022 díjra hét kategóriában nevezhették az importőrök és az autógyártók plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A hibrideknél előírás volt, hogy kevesebb mint 50 gramm/kilométer lehet a szén-dioxid-kibocsátásuk. A legtöbb modell az elektromos szabadidő-autók kategóriájában indult, a VW-csoport villany­autói csak megközelítették, de megelőzni nem tudták a Hyundai elektromos autóját. Verseny nélkül nyert az Opel a hibrid városi autók között, nagyot küzdött a DS, a BMW, a Mini, a Kia pedig könnyedén múlta felül vetélytársait. 

A hazai gyártású autók között a győri Audi Q3 Sportback nyert. Fotók: Török János
Forrás: Török János

Közönségdíj 

 

Az elektromos városi autó kategóriában a Mini Cooper SE, a szabadidő-autókéban a Hyundai Ioniq 5, az elektromos prémium modellek között a BMW iX lett az első. A hibrid szabadidő-autók mezőnyében a Kia Sorento phev, a prémium modellek között a DS 4 E-Tense bizonyult a legjobbnak. Az elektromos kishaszonjárműveknél az Opel Combo-e Cargo utasította maga mögé vetélytársait. 

 

A közönségdíjra mind a 58 ne­­vezett autó esélyes volt. Nagy küzdelemben, de a hajrában fö­­lényes szavazatelőnnyel nyert a Suzuki S-Cross a Kia Sorento phev előtt, a dobogóra még a Suzuki Vitara fért fel. A februárban zajlott online szavazáson több mint hatezren vettek részt, a teljes lista az evmagyarautoja.hu honlapon tekinthető meg, ahogy az egyes modellekre le­adott pontszámok is. 
 

A versenyről: Minden évben elismert autós újságírókból álló, független szakmai zsűri – tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán – dönti el, hogy több kategóriában melyik lesz a magyar autópiacon a „legmagyarabb”, a „legjobb” és a „legzöldebb” autó. A díjátadót május végén tartják a szervezők, ahol bejelentik a következő évi verseny kategóriáit és feltételeit. 
 


 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!