Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Jobban bírta mint a nagyok

Az új MINI nemcsak az egyik legizgalmasabb, hanem az egyik legbiztonságosabb modell is kategóriájában, ez utóbbit az Euro NCAP töréstesztjének legmagasabb minősítése igazolta. Az új MINI Cooper öt csillagot szerzett.
Az új MINI Cooper az Euro NCAP értékelésben a frontális, illetve az oldalirányú és az oszlopnak ütközésnél egyaránt kiemelkedő eredményt ért el. A bennülők sérülési kockázatát mindkét esetben igen alacsony fokozattal minősítették. A frontális ütközés esetében a jármű deformációs tulajdonságait a maximális 16-ból 13 ponttal jutalmazták, míg az együttesen értékelt oldalirányú és oszlopnak ütközés során az autó a lehetséges 18-ból 16 pontot szerzett. Mindemellett az új MINI Cooper a gyermekek biztonsága tekintetében is átlag feletti minősítést kapott.

Az új generáció – minden további modelljéhez hasonlóan – szériakivitelében hat légzsákkal, mind a négy ülésen hárompontos automata biztonsági övvel, a hátsó üléseken pedig ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokkal készül. A vezetőt és az első utast első illetve oldallégzsák óvja. A szükség esetén a tetőkárpitból nyíló nagyfelületű függöny-fejlégzsákok az első és a hátsó utasok számára egyaránt védelmet nyújtanak a fej sérüléseivel szemben.

A tesztről, röviden

Az Euro NCAP töréstesztek legfontosabb eleme a pontosan rögzített feltételek szerint elvégzett frontális és oldalirányú ütközés. Az úgynevezett félátfedéses (offset) frontális ütközés alkalmával a jármű 64 kilométer/óra sebességgel első szélességének 40 százalékával ütközik a deformálódó akadálynak. Az ütközés erőhatásai ekkor a jármű elejének csupán egy részét terhelik, ám a fellépő energiákat lehetőség szerint a teljes szélesség mentén kell elosztani, illetve elnyelni. Az oldalirányú „szimulációnál" 50 kilométer/óra sebességgel egy deformálódó akadálynak ütköztetve vizsgálják a kocsit. A jármű ekkor 29 kilométer/órás sebességgel csapódik az utasok fejmagasságáig érő, 250 milliméter átmérőjű oszlopnak.  
Az aktív szabályzású visszatartó rendszereket (biztonsági öv előfeszítő, légzsákok) központi biztonsági elektronika irányítja. Az új MINI minden üléshez a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető lámpával is rendelkezik. Az utasoldali első légzsák deaktivált állapotára – amelyre a gyerekülés az első utasülésen történő elhelyezésekor van szükség – további vizuális jelzés figyelmeztet.

Az új MINI Cooper blokkolásgátlóval, vészfékrásegítővel, a Kanyarbeli Fékszabályzás (CBC) és az Elektronikus Fékerő-szabályzás (EBV) rendszereivel működő, igen hatékony fékberendezése opcióként kikapcsolható Kipörgésgátlóval (ASC+T) és Elindulás-segítővel kiegészített Dinamikus Menetstabilizálóval (DSC) egészíthető ki. A kocsi minden változata emellett szériafelszerelésként abroncsnyomás-ellenőrzővel is rendelkezik, amely a kerékfordulatszámok folyamatos felügyeletével ellenőrzi a gumiabroncsok légnyomását.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Etyek-Buda borvidéken jártunk

Június első hétvégéjén nyolcadik bortúrájukra indultak a szegedi autós márkakereskedők és… Tovább olvasom