Délmagyar logó

2018. 04. 21. szombat - Konrád 8°C | 22°C Még több cikk.

Ötös az 5-ösnek – új presztízs kombi a BMW-től

Az új BMW 5-ös Touring nem csak Németországban ikon, hanem „A" (felső)középkategóriás kombi a kevés közül. Ezért is néztük meg, hol tart ma műszakilag.

A „Business-Touring" negyedik generációja formavilágával, modern funkcionalitásával, a márkára jellemző menetdinamikával és gazdaságosságával próbál piacot szerezni. Utazó kombiként meggyőző műszaki és biztonsági megoldások jellemzik, de számos modern vezetői segédberendezés is megtalálható benne.

A hosszú motorházfedél, a karosszéria elöl és hátul egyaránt viszonylag rövid túlnyúlása, piaci szegmensének leghosszabb tengelytávja, nyújtott vonalvezetése, valamint dinamikusan ereszkedő tetőíve teszi egyedivé. Csomagtartójának térfogata már alaphelyzetében is eléri az 560 litert, igény szerint azonban akár 1670-ig is bővíthető. Mindez a hátsó üléstámláknak is köszönhető – a 40:20:40 arányban osztott rendszer dőlésszöge hét fokozatban, 11 fokos szögtartományon állítható.


A sportosságról és a kényelemről korszerű hajtás- és futómű-technika gondoskodik. Az extrafelszerelésként rendelhető, fejlett menetdinamikai szabályzás (Dynamic Driving Control) egyéni járműbeállításokat is lehetővé tesz. Az új BMW 5-ös Touring már alapkivitelében kínálja az automatikus szintszabályzással kombinált hátsó légrugózást, opcióként pedig az Adaptive Drive és az integrált aktív kormányzás (Integral Active Steering) rendszerei is elérhetők.

Az autó a rajtvonalnál két soros, hathengeres benzines, valamint egy hat- illetve négyhengeres dízel erőforrással jelenik meg. A BMW 520d Touring hajtásáról a 135 kW/184 LE teljesítményű, négyhengeres, turbófeltöltésű dízel aggregát gondoskodik. Az alumínium forgattyúházzal készülő, common-rail közvetlen befecskendezéssel működő konstrukció már alapkivitelében tartalmazza az automatikus Start-Stop funkció rendszerét. Ennek is köszönhető, hogy az EU5-tesztciklus során mért, 100 kilométerenként 5,1 átlagos üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenként 135 gramm széndioxid-kibocsátásával rekordernek számít szegmensében.

A BMW 535i kombi hajtásáról a kétcsatornás turbófeltöltővel (TwinPower Turbo), a második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) és a VALVETRONIC változó szelepvezérléssel készülő soros hathengeres, benzines gondoskodik – 225 kW/306 LE teljesítménnyel. Az 523i szegénykeverékes második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel működő soros, hathengeresének maximális teljesítménye 150 kW/204 LE.


És persze a klasszikus: az 530d kombi orrában soros, hathengeres dízelmotor dolgozik, amelynek teljesítménye 180 kW/245 LE, s rendelhető hozzá a BMW BluePerformance technika, amely már az EU6 kipufogógáz-szabvány előírásainak is megfelel.

Extrafelszerelésként minden motorváltozathoz új, nyolcfokozatú automata sebességváltó is rendelkezésre áll, amely az elektromechanikus szervokormányhoz hasonlóan szintén hozzájárul a gazdaságossághoz. A BMW EfficientDynamics modell-specifikus kombinációkban a szériafelszereltséghez tartozó műszaki megoldások között szerepel a fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az automatikus Start-Stop funkció, (BMW 520d), a sebességváltást segítő kijelző (Shift Point Indicator), az igény szerinti szabályzású segédberendezések, valamint a hűtőrácsban elhelyezett levegőcsappantyúk aktív szabályzása.

A BMW ConnectedDrive kínálatában számos vezetői segédrendszer sorakozik, köztük a parkoló-asszisztens (Parking Assistant), a „Surround View" kamera, a Stop & Go funkcióval kiegészített aktív sebességszabályzáshoz (Active Cruise Control; ACC) csatlakozó, a ráfutásos baleset veszélyére figyelmeztető és fékező funkció, a sávváltás figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning), a sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), a fényszóró-asszisztens (High Beam Assistant), a személyfelismerő funkcióval bővített éjjellátó (Night Vision) és a Head-Up-Display rendszer.

Fejlesztés a 7-essel közösen
A BMW 5-ös Touring teljes egészében új fejlesztésű „járműarchitektúrára" épül, amelyet a 7-es sorozat limuzinjaiban is alkalmaztak a tervezők. A Touring, a Limousine, a Gran Turismo és a BMW 7-es  – a BMW dingolfingi üzemében folyó – közös gyártása hatékony termelési folyamatok alkalmazását teszi lehetővé.

Olvasóink írták

  • 16. 620829 2010. július 15. 18:51
    „Én behoztam egy fordgtshelby5000-st-amcsiból---v10------imádom-amerikai rendszám-mert egy usa beli cégé...nos-vpop-behívat---mindent próbál és sajna veszít.....cégautó-----munkavégzéshez kell----megfelelő papírok természetesen adottak..........a gond:ez az autó magyarhonban 30 misi....kint pedig még 10 sincs.......más:dave-id!

    a magyarok szegénysége álca-aki sír attól el kell venni-aki meg veri a mellét-annnak adni kell.............hiába a jó kocsi-ha a közlekedési kultúra ma magyarhonban negativ zónában konvergál a minusz végtelenbe.......szégyen-ami itt az utakon megy!!!!!

    tartom-egy jó pick up-kényelemben semmivel sem marad el ezen bmw mellett......sok x5-ről tudom-hogy a turbo pár ezer km után megadta magát.......én egyébként sem szeretnék már lent az úttesten ülni-egy shelyben az más....de ennnek az áráért lehjet egy x5-vagy x6......szerintem!”
  • 15. Logaritmus 2010. július 15. 18:04
    „Mike3: benzin a jó!”
  • 14. Logaritmus 2010. július 15. 18:02
    „Egy kombi soha nem presztízs autó. A talicska sem az.”
  • 13. dave-id 2010. július 15. 10:00
    „sohasem vennék egy olyan kocsit, aminek az árából házat építtethetek... mert a ház 4-5 év múlva is annyit ér, a kocsi meg nem :(”
  • 12. dave-id 2010. július 15. 09:58
    „hm, van pénz okádásig... pedig az ország elszegényedik... vagy csak a hitelfizetők száma nő?”
  • 11. Mike3 2010. július 15. 09:44
    „8: nem, meguntam. még egy autó sem volt ilyen sokáig nálam (4 év). vettem egy 330i touringot”
  • 10. liongate 2010. július 13. 20:46
    „Na nekem ilyen problémáim nincsenek,de egy napon-ami vlószínűleg azt jelenti SOHA:) lesz egy 1967-es Pontiac GTO-m:)vagy Knight Industries Two Thousand-om,de persze egy BMW-t,ha hozzám vágnának nem fakadnék sírva pl X6 terepjárók tetszenek nagyon.Sok szép dög van sajnos,csak a szívemet fájdítom:)”
  • 9. h65535 2010. július 11. 10:13
    „Döbbenet!”
  • 8. nobody 2010. július 10. 14:58
    „és hova lett?karácsonykor osszetorted?”
  • 7. nobody 2010. július 10. 14:56
    „de jo neked,...”
  • 6. Mike3 2010. július 09. 12:01
    „2: Nos, nekem 4 évig volt egy automata, 5-ös touringom. Sperr, télifokozat, ASR. Mindenkit állva hagytam vele a hóban. Emléxem egyszer egy Octáviából vigyorgott gonoszan egy ipse a pirosnál, hogy most majd jól megszopatja a BMW-t. A híd tetején jártam amikor el tudott indulni. További előny, hogy a kiszámíthatatlan fronthajtású tucattermékekkel ellentétben ezek a kocsik tökéletesen kormányozhatók gázzal is. persze a legfontosabb dolog a Sperr. Ha az nincs, ugyanolyan béna a kocsi a hóban, mint a fronthajtásúak.”
  • 5. lamatic 2010. július 08. 09:08
    „4. hozzászólás 620829 2010.07.07. 17:00 Én egyet értek veled, és nem értek egyet. A Bmw, Merci más kategória mint a pick up. De egy németnek van mind kettő és mind kettőt másra használja. A két kategóriát összehasonlítani teljesen felesleges. Ami téli dolgot illeti én is láttam hogy különböző autók a tél közepén vagány módon leelőztek sokkal jobb autókat, pl. b,w, merci stb. de én ezt annak tudom be, hogy azon autó tulajok akik sietnek, nekik még rohanni kell dolgozni hogy vegyenek egy luxus autót mint a bmw, merci. :)”
  • 4. 620829 2010. július 07. 17:00
    „sajna nem....de legközelebb lefényképezem és majd belinkelem...a segítséget nem fogadta el....egyébként a téli képeken németországban jól látható volt-hogy csupa merci és bömös volt az árokban......szerintem a Híradó.hu-n még megnézhető....az elektronika egy dolog......akkor sem kellene maximum az ára...de egy shelbyford5000gt.......az igen......csak az a gond,hogy az itt mutyisztánban 30 milla...de kint 50k dollár a csúcs v 10-es motorral........”
  • 3. adamantium 2010. július 06. 17:55
    „620829, amilyen elektronika van ebben meglepődnék ha igaz lenne a téli történeted, max 20 éves mercikkel és BMW-kel tetted ezt”
  • 2. 620829 2010. július 06. 14:25
    „Bavallom öszintén-hogy egy dolog kéne belőle a fogyasztása--mert bizony a miénk a dupláját eszi....a mis kis pick up-unk...de azt egy ilyemre nem cserélném el-maximum a különbözetet elkétném kp-ban.....télen én haladtam nagyon a 4 kerékmeghajtással..ésok-sok szépséges és drága ilyen szi....rt és ...társait mercit például le kellett dudálnom az útról---mert 5 cm-es hóban ott tötyörögtek előttem!!!!!!!!..........hát ehgy jó pick up a harmadárért szerintem jó választás....”
  • 1. KolompárRómeó 2010. július 06. 13:08
    „(X)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tempós építkezés, zöldágünnep és felvételi rekord a Mercedesnél

80 új munkatárs – több, mint valaha egyetlen hónap alatt – kezdett június elsején a kecskeméti Mercedes-gyár építkezésén. A KÉSZ már megtartotta a lakkozóüzem zöldág-ünnepét is. Tovább olvasom