Délmagyar logó

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -11°C | 0°C Még több cikk.

Próbaúton a 2007-es év autójával, a Ford S-Max-szal

A 2007-es Európai Év Autója-választáson a Ford S-Max győzött az Opel Corsa, valamint a Citroën C4 Picasso előtt. Az ötféle motorból mi a legkevésbé erőssel, a 125 lóerős dízellel próbálhattuk ki az öt plusz kétüléses családi autót, a megyei márkakereskedő, a Ford Hovány jóvoltából.

Ford Hovány

6728, Szeged, Algyői út. 39.
Telefon: 62/ 556-300
Fax: 62/ 556-302

auto@szeged.dealernet.hu
http://www.fordhovany.hu
Az S-Max hátuljában van valami Q7-es, mondja fotós kollégám, aki abból él, hogy lát, s valóban érezni valami hasonlóságot, ám ez cseppet sem árt a Fordnak. Az autó nem akar feltétlenül nagyon szép lenni, inkább magabiztos, határozott élekkel operáltak a tervezők – az orrészben enyhe agresszivitás is felfedezhető –, a Ford kinetic design elemei egyértelműen visszaköszönnek. Az óriási üvegfelület, az erőteljesen hangsúlyozott övvonal igazi karaktert ad az S-Maxnak. Az autó nem csak kívül nagy, belül is. Akkurátusan végigpróbáltam a három üléssort, s meglepő eredményre jutottam. A vezetőülést kényelmesre állítva – 319 milliméteres a hosszirányú lehetőség – a második sor széles tartományban és egyenként mozgatható ülései közül a baloldalit koppanásig előretolva is elfértem a 180 centimmel. Ha két kattanásnyit hátratoltam, akkor már nagyon kényelmes volt. Ezek után következett a meglepetés, még a harmadik üléssorra is befértem úgy, hogy nem a fülemnél volt a térdem és a fejtér kifejezetten bőséges volt. Szóval, egy tempós-sztrádás, Szeged-Pestet el lehetne vállalni a harmadik sorban is, igaz, nem labdarúgó tétmérkőzésre sietve.

 A csúcs: 220 lóerő

Az 1.8 TDCi mellett az S-Max további motorválasztékában két darab kétliteres turbódízel szerepel 130, illetve 143 lóerővel, 320 és 340 Nm-es nyomatékkal. A kétliteres benzines 145, a csúcsmotor a 2,5 literes öthengeres turbós benzines 220 lóerős. Ez utóbbival az S-Max végsebessége 230 km/h, nulláról százra nyolc másodpercen belül gyorsul ez a nem kicsi autó.
Gyermekeknek, 10-12 éves korig teljesen megfelelő a harmadik sor. A hátsó két ülés is külön mozgatható és a padló síkjába könnyen elrejthető, a második sor középső ülésének háttámlájából pedig egyszerűen kisasztal varázsolható. És a slusszpoén: a hét ülés mögött még 285 literes csomagtér marad, a maximum pedig két köbméter – egy 200x115 centiméteres „franciaágy" felett.

Szóval, családbarát variálhatóságú az S-Max, miközben nem spórol a minőségi anyagokkal a belső kialakításnál: az utastérben döntően puha tapintású műanyag borítások vannak. A vezető határozott tartású sportülésben, valamint nagyon elegáns környezetben találja magát, ha beszáll az autóba. Minden a praktikumról és a kényelemről szól, a kezelőszervek jól kézre esnek, működtetésük logikus, a műszerfalat két nagy elegáns óra uralja, középen a fedélzeti computer kijelzője, amely a kormányról vezérelhető. Szép, hosszan elnyújtózó az ezüstös középkonzol, igazi unicum befejezéssel: az egyedi kézifékkarral, amely olyan, mint egy hajó parancsnoki hídjának valamelyik karja. Kellemes íven mozdul, finoman kattan, egy osztállyal feljebb is megállná a helyét. Mindezt kitűnő megvilágításban, hiszen az általunk próbált modell opciós dupla panorámatetővel volt szerelve.

 Csillagos ötös és négyes

Kiválóan vizsgázott a EuroNCAP töréstesztjén a Ford S-Max: ötcsillagos töréstesztet teljesített. Mind a frontális, mind az oldalütközéses baleset szimulációjában 100 százalékos eredményt produkált. A tesztbábu térde nem ért hozzá a műszerfalhoz, a kormány az ütközés során előre mozdult, tovább védve a felsőtestet. Oldalütközésnél maximális pontszámot teljesített az S-Max. A gyermekek védelmére ötből négy csillagot érdemelt az S-Max, erre korábban még soha egyetlen autó sem kapott négynél több csillagot – tehát ez is kiváló. A gyalogosvédelemnél van még tartalék...
Egy autónál az alapmotor, gyakran minimálmotor, s így volt ezzel márkakereskedés szegedi vezetője is, amíg bele nem ült. Azután megváltozott a véleménye. Bennünk nem munkált ilyen előítélet-féle, mi elsőre elegendőnek találtuk a 125 lóerős 1.8 TDCi motort, amely 285 Nm-es maximális nyomatékát már 1750-es fordulatszámtól produkálja. Ez a motor 11,4 másodperc alatt gyorsítja százra az 1,7 tonnás saját tömegű kocsit, ami derék dolog. A végsebesség 190, emellett a fogyasztás is kifejezetten barátságos: országúton 5,2, vegyes használatban 6,2 liter gázolajjal beéri 100 kilométeren az S-Max. A hetven literes üzemanyagtartály finom lábbal egészen komoly hatótávolságot jelent.

Sztrádán és városban is jól muzsikál ezzel a motorral a Ford egyterűje, lassú övezetben, jobbkézszabályos területen azonban figyelni kell a fordulatra, ha nem akarjuk, hogy lefulladjon az autó. Nem is fulladt le, mert hamar megtanultuk. Az S-Max dinamikus, jól vezethető, már-már kezes, ennek köszönhetően nem érzékelhető mekkora – 4,8 méter hosszú, tükrökkel 215 centiméter széles – autóba ülünk. Lakott területen ritkán használtuk az ötöst, négyesben érezte igazán jól magát az S-Max, a hatodik sebesség pedig igazi sztrádautazó. Százharmincas tempó mellett alig 2300-at fordult a kultúrált dízel, sem a motor sem a menetzaj nem zavarja azt az érzést, hogy így kimehetünk az autóval a világból.

Az autó alapára ezzel a motorral 7., a benzines belépőmodellel 6,5 millió forint.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

FCX tanulmánymodell és tiszta dízelmotor a Hondától

A Honda bemutatta FCX tanulmánymodelljét, amelynek piaci értékesítése Japánban és az Egyesült… Tovább olvasom