Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Bp. underground: már egy éve fúrják a 4-es metró alagútját

Egy évvel ezelőtt indultak el a fúrópajzsok az épülő 4-es metró vonalának Etele téri végállomásáról. Csütörtökön Demszky Gábor főpolgármester és a sajtó munkatársai az első két megállót már egy vasúti kocsiban tehették meg.
A 4-es metrót fúró déli pajzs már elindult a Bocskai útról a Móricz Zsigmond körtér felé, míg a másik szerkezet két héten belül éri el a Bocskai utat. A két fúrószerkezet eddig 3700 métert vájt ki és az év végére várhatóan már a Duna alatt is megépülnek az alagutak.

Az első metrószerelvény ősszel érkezik Budapestre és a 2-es metró vonalán tesztelik majd. A lengyel gyárból érkező járművek a piros metró vonalán vezetővel futnak majd, míg a később érkező szerlevények már automatikus vezérléssel szállítják majd az utasokat a 4-es metró állomásai között.

A főváros két héten belül adja be uniós metró pályázatát az első Etele tér és Baross tér közötti szakasz finanszírozására. A Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti második szakasz jelenlegi terve még változhat. Demszky Gábor szerint elképzelhető, hogy a végleges pályázatban máshol lesznek az állomások, de azt is megvizsgálják, hogy lehetséges-e már ebben a szakaszban a metró déli meghosszabbítása Őrmező felé.

A főpolgármester szerint heteken belül eldőlhet a Fővám téri állomás építésének sorsa. A kivitelező ugyanis korábban bejelentette, hogy csak jelentős késéssel, illetve az eredetileg vállaltnál drágábban tudja megépíteni a megállót. Arról is döntés várható a közeljövőben, hogy milyen technológiával épüljön az állomás. A főpolgármester nem zárta ki, hogy egy Dunán úszó mesterséges szigetről fúrnák ki az az állomást.

A 4-es metró Etele tér és Keleti pályaudvar közötti szakasza várhatóan 2010 végére készül el, amelyet 2011 második felétől használhatnak a fővárosiak. A beruházás összköltsége - a legutolsó információk szerint - elérheti az 511 milliárd forintot, Ebből az Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti első szakasz várható költsége 348 milliárd forint.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

ZsebeházánKevesen vannak, de a polgármester reménykedik

Tovább olvasom