Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Indul a 4-es metró fúrása a Duna alatt

Még májusban több mint egy évre lezárják a Műegyetem rakpartot a 4-es metró építése miatt. A tervek szerint a fúrópajzs május 18-án kezdi el a Duna alatti munkát.
A főváros vezetése arra kéri a budai alsó rakparton dolgozó cégeket, hogy október 15-e helyett szeptember 15-ig készüljenek el. A szakértők szerint lehetséges a gyorsítás, ha a Duna magas vízállása miatt nem kell megszakítani a munkákat.

Elfogadta hétfői ülésén a Főpolgármesteri Kabinet a Műegyetem rakpart lezárásával, illetve az alsó és felső rakpartok forgalmát befolyásoló munkák összehangolásával kapcsolatos szakmai javaslatot - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója. A Műegyetem rakpart lezárására azért van szükség, mert a 4-es metró pesti oldali alagútépítésénél már nem az Etele térről, hanem a Gellért térről szolgálják ki a fúrópajzsokat. A területet a tervek szerint 2009. májusa és 2010. szeptembere között kell lezárni a forgalom elől. A jelenleg a Gellért téren álló fúrópajzs a tervek szerint május 18-án kezdi el a Duna alatti fúrást és négy hét alatt ér át a pesti oldalra, a Fővám téri állomásra.

A főváros vezetése arra kéri a budai alsó rakparton dolgozó cégeket, hogy a tervezett október 15-e helyett szeptember 15-ig készüljenek el. Ehhez a Bem tér és Halász utca közötti gázvezeték-rekonstrukciót, a Mozaik utca és Zsigmond tér közötti útszakasz felújítását, illetve a Margit híd felújításának és a Duna-parti főgyűjtőcsatorna építésének alsó rakpartot érintő munkafázisait kell összehangolni. A szakértők szerint lehetséges a gyorsítás, ha a munkákat a Duna magas vízállása miatt nem kell megszakítani. Így a következő tanév elején csak két hétig kell nélkülözni az autósoknak ezt az útszakaszt.

A kabinet emellett 63 ezer euró többletforrás biztosítását javasolja a Fővárosi Közgyűlésnek a Margít híd budai hídfőjén átvezetendő kerékpárút kiépítéséhez. A korábbi tervekben a bicikliút hídfő melletti átvezetése szerepelt, ezt azonban a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem fogadta el, és csak a hídpillér áttörésével, a pilléren átvezető megoldást tartotta elfogadhatónak. Emiatt új műszaki tervet kellett kidolgozni, amely azonban drágábban valósítható meg az eredetileg javasoltnál.

Olvasóink írták

  • 2. bespin 2009. május 11. 15:01
    „Lenne jó kis barlangfürdő Buda és Pest alatt!”
  • 1. hazaipalya 2009. május 11. 13:47
    „csak nehogy a dunát is megfurják. :EE”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elfogták az életműdíjas csalót - társait még keresik

A rendőrök elfogták annak a bandának az egyik tagját, akik magyar hírességektől csaltak ki pénzt… Tovább olvasom