Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Csomiép: orrhosszal a konkurencia előtt

Hódmezővásárhely - Nemcsak a sikereit köszönheti termékei folyamatos műszaki fejlesztésének, de egyenesen a cég megmaradását biztosítja vele a Csomiép Kft., amely fontosnak tartja a piackutatást is.
– Cégünk azért is van talpon, s biztosít kenyeret 150–160 dolgozóján keresztül közel 600 embernek, mert alkalmazkodunk a piaci igényekhez, kutatjuk a lehetőségeket és állandóan továbbfejlesztjük saját termékeinket – mondta lapunknak Mészáros Antal ügyvezető. A vízépítéshez, szennyvízcsatorna-, út- és vasútépítéshez, valamint a mezőgazdasági és ipari tárolókhoz alkalmazott betontermékek gyártásával foglalkozó vállalkozás erőfeszítéseit visszaigazolja, hogy az idén – ahogy arról már beszámoltunk – harmadjára is elnyerte a Magyar Termék Nagydíjat. A Csomiép kísérletezte ki azt is, hogyan lehet nagyüzemi módon gyártani Losonczi Áron találmányát, a pixelbetont.

Mészáros Antal ügyvezető a támfalas burkolóelemmel. A szerző felvétele
Mészáros Antal ügyvezető a támfalas burkolóelemmel.
A szerző felvétele

– Nem mondhatjuk a dolgozóinknak, hogy a jövő héten van munka, de utána nincs. Ráadásul erős versenyben dolgozunk. Vannak ugyanis olyan cégek, amelyek egyszerűen csak lekoppintják a már befutott termékeinket – indokolta az ügyvezető, miért foglalkoznak állandóan újabb ötletek megvalósításával. Márpedig a fejlesztés nemcsak sok pénzbe, de időbe is kerül. A díjazott Csomiép-Mócsán támfalas mederburkoló elemet másfél évig, a szalagkorlátvég lefutó elemet két és fél évig fejlesztették, nem kis összeget belefektetve. Erőfeszítésüket visszaigazolta, hogy ez utóbbit használják az összes autópálya- és útépítésnél, ugyanis ha nekirohan egy jármű, elnyeli az ütközés erejét. A cég különleges betont kísérletezett ki hagyományos árokburkoló elemük előállítására, így annak újabb változata nemcsak vékonyabb a réginél, de 8 helyett 40 tonnát bír ki. Így akkor sem törik össze, ha arra véletlenül kamion tolat rá.

– Nagyon figyeljük a piaci igényeket. Amikor 7 évvel ezelőtt kiderült, hogy a kelet–nyugati, valamint az észak–déli vasúti korridort meg kell csinálni, különben a vonatok elkerülik az országot, azonnal felvettük a kapcsolatot a MÁV-val. Közölték: sok megoldatlan problémájuk van, ezért kezdtünk bele az ott használható keret-, peron-, kábelcsatorna-elemek fejlesztésébe – mondott példát a piackutatás fontosságára Mészáros Antal.

Olvasóink írták

  • 1. Filctoll 2010. október 15. 16:38
    „A kifejlesztett találmányok levédésén esetleg nem gondolkodtak még el?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tömény füstben kúsztak-másztak a vásárhelyi tűzoltók

Tömény füstben kúsztak-másztak a vásárhelyi tűzoltók, akik a közelmúltban először próbálhatták ki a százhalombattai gyakorlóbázist. Tovább olvasom