Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Pályáztatják a helyi járatokat Vásárhelyen

Hódmezővásárhely - A vásárhelyi önkormányzat pályázatot ír ki a helyi tömegközlekedés üzemeltetésére. Azt várják el a győztestől, hogy a szolgáltatás színvonala ne csökkenjen, egységes arculatot kapjanak a járművek, amelyek alacsony padlósak és ne csuklósok legyenek.
A vásárhelyi önkormányzat pályázatot ír ki a helyi tömegközlekedés üzemeltetésére. Azt várják el a győztestől, hogy a szolgáltatás színvonala ne csökkenjen, egységes arculatot kapjanak a járművek, amelyek alacsony padlósak és ne csuklósok legyenek. Az utóbbi szempont azért lényeges, mert több vonalon elég a kisebb busz is. Ezenkívül jövőre új járathálózatot is terveznek, amelyet a jelenlegi szolgáltatóval, a Tisza Volánnal együtt dolgoztak ki.

Mint számos más városban, így Vásárhelyen is veszteséges a helyi buszközlekedés. Több olyan járat is van, amelyen néha kevesebben utaznak, mint egy személyautóban. A szakemberek szerint elsősorban azért van kevés utas, mert a városban mind a mai napig a kerékpár a legfontosabb közlekedési eszköz.

– Még az idén kiírjuk a pályázatot a helyi tömegközlekedés üzemeltetésére. Várhatóan már 2008 márciusától a győztes szolgáltató járművei szállítják majd az utasokat – mondta lapunknak Kovács Pál, a polgármesteri hivatal városstratégiai főtanácsadója.

Vajon melyik busztársaság jön be a torony alatt? Fotó: Tésik Attila

Megpróbálják összehangolni az emberek igényeit a gazdaságossággal. A jelenlegi szolgáltatóval, a Tisza Volán Zrt.-vel már többször is tárgyaltak. A társaság a vásárhelyi helyi buszok üzemeltetéséért jelenleg 30 millió forint normatív támogatást kap, amelynek egyik felét a város, a másikat pedig az állam állja. A jelenlegi veszteségek enyhítésére ehhez még hatvanmilliót kér a Volán, amit a város rendkívül magasnak tart. Ezért is döntöttek a közbeszerzési eljárás kiírása mellett.

A város továbbra is együtt szeretne működni a Tisza Volánnal. Az új vonaltervet a cég szakmai segítségével készítették el. Egy átmeneti közszolgáltatási szerződés alapján a Volán addig üzemelteti a helyi közlekedést, amíg azt az új szolgáltató át nem veszi vagy amíg nem köt újat egy sikeres pályázat esetén. Ugyanis a jelenlegi szolgáltató a későbbiekben is szeretné üzemeltetni a vásárhelyi buszokat.

Az önkormányzat azt várja el a nyertestől, hogy a szolgáltatás színvonala ne csökkenjen, s egységes arculatot kapjanak a járművek. Ezen kívül alacsony padlós buszok járjanak, s elegendőek a kisebbek. Ugyanis teljesen fölösleges csuklósokat munkába küldeni azon a vonalon, amelyen mindössze 3-4 utas van.

Arra voltunk kíváncsiak, vajon korábban a Vásárhely–Szeged közötti gyorsjáratot üzemeltető Hód-Mező indulna-e az önkormányzat által kiírt pályázaton?

– Ez egyedül a feltételektől függ. Amíg nem látom az írott anyagot, addig se igent, se nemet nem lenne megalapozott mondanom – válaszolta kérdésünkre Vecseyné Bartók Andrea, a Hód-Mező Gépjárműjavító és Szolgáltató Kft. cégtulajdonosa.

Ha magánvállalkozás nyerne, akkor minden költséget annak kell állnia, mert nem kap normatívát. A cégtulajdonos hozzátette: az egyértelmű, hogy Vásárhelyen nem a helyi busz a legfőbb közlekedési eszköz, így nagyon meg kell fontolni, belevágjon-e az ember, s előtte pontos gazdasági számításokat kell végezni.

Olvasóink írták

  • 2. Beth 2007. november 17. 23:34
    „Végre valaki, aki az anomáliákat is jól látja. Hiába minden, a lényegen sajnos nem fogunk tudni változtatni.
    Ha a gyerekemet el szeretném vinni reggel az óvodába, és utána még munkába is kell mennem, akkor természetesen nem tudom busszal megtenni, mivel két külön városrészben van a két épület.

    A másik: az illetékesen eddig nem tűnt fel, hogy veszteséges? Már elég régóta így van, és miért csak most???? MIÉRT???? Már rég be kellett volna vezetni a kisbuszos rendszert. Meg amúgy a buszmegállók elhelyezkedése is hagy kívánni valót maga után!!! Nem mindenkinek adatik meg, hogy a belvárosban lakjon. Mert amúgy gyalog járnék. A buszmenetrendet is megreformálhatnák végre. Miért nem közszoltáltatás ez is?
    Évente vagy havonta dobálunk ki pár tízmilliót az ablakon? Nem mindegy.
    Milyen szakember mondja hogy a városban a legfontosabb közlekedési eszköz a kerékpár? hmmm??????
    Helyi vagy városon kívül lakó ez a szakember?
    Amióta a városban lakom, csak és kizárólag a bicikli és az autó jöhet számításba, mivel óránként helyett hamarabb jutok el a kívánt célállomásig. E két közlekedési eszközzel ugyanannyi idő alatt lehet a városban rohangálni. De az ember két vagy több gyerekkel nem tud biciklizni. Kivéve ha van utánfutója :) Már láttam ilyet, de ez is csak 2 kisgyerekig oldja meg a problámát!!!

    Nincs megoldva a Kishomok közlekedése sem. Hihetetlenül megugrott az ott lakók száma és a Tisza Volán még csak próbajáratot sem küldött arra... Hát Isten Malmai Lassan Őrölnek! De ennyire?!”
  • 1. Bombero 2007. november 16. 19:41
    „Valószínűleg többen utaznának a járatokon, ha jobban igazodna a munkakezdéshez ill. végéhez. Pl. ha a 12-es Porcelángyár - Kertváros között közlekedő busz nem 15:50-kor indulna a gyártól, akkor nem két busszal kellene hazamenni Kishomokra és nem tartana 8 kilóméteres út kétszer annyi ideig, mint Szeged és Hódmezővásárhely között.
    A 15:50-es indulás a 14 órakor végzőknek túl késői, a 16:30-kor végzőknek pedig túl korai. Vagy van olyan csatlakozás amiben nincs 5 perces átfedés. Az egyébként is beszélgető és lassan hajtó sofőrök későn érnek a csatlakozó buszmegállóhoz (Kossuth tér) és az utas már csak a másik busz hátulját látja. Az a baj, hogy ezeket az anomáliákat eddig egyetlen illetékes sem ismerte fel. Így aztán lehet arra hivatkozni, hogy kihasználatlanok a járatok. Ki a fenének van kedve ezek után busszal közlekednie. Inkább mindenki a kerékpárt vagy az autót választja.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Repednek a házak Hódmezővásárhelyen

Hódmezővásáhely - Csörömpöl a vitrin, imbolyognak az ágyak és repedeznek a falak a vásárhelyi Makói országút melletti házakban. Az utca végén élők úgy gondolják, lakásukban a megnövekedett kamionforgalom tesz kárt. Tovább olvasom