Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Aszfaltmámor

"Hogy miért írok ilyen részletességgel a 47-es históriájáról? Mert még ma is megyénk egyik leggyöngébb pontja, ha a közlekedés kerül szóba."
Ha tíz éve kiszélesítették volna négysávosra, akkor is elkésett fejlesztésnek nevezném – kommentálta döcögős pöfögésünket, egy szép NDK-s barna Trabantban ülve kollégám a nyolcvanas évek végén, az Algyői úton. Szaladgált bennünk az ideg, minek is tagadnám. Teherautók, munkagépek, a szántóföldről sarat felhordó traktorok tántorogtak előttünk, mögöttünk. Traffipaxos rendőrkocsiban halálra unták volna magukat a rendőrök, hiszen a korabeli 47-esen jó, ha harminc-negyven kilométeres sebességgel „száguldozhatott" a kocsisor Hódmezővásárhely felé, s vissza.

Ennek ellenére (vagy éppen ezért?) gyakorta közölte lapunk a 47-esen történt balesetek híreit, mint ahogy a halálút kifejezést is akkor ragasztotta a sajtómunkási lelemény erre az alig húsz kilométeres útszakaszra.

Hogy miért írok ilyen részletességgel a 47-es históriájáról? Mert még ma is megyénk egyik leggyöngébb pontja, ha a közlekedés kerül szóba. És persze azért is, mert bármennyire is fenyeget a közelgő válság, a beruházások lassítása, netán leállítása, úgy tűnik: éppen a 47-esből mint minőségileg az egyik utolsóból lesz az első. Sőt mi több, néhány év múlva még mintaútként is emlegetjük osztott sávjaival, körforgalmaival, autópályához csatlakozó feljáróival.

Most aztán eljött a lelkesedésnek ideje. És biztosra veszem: egykori kollégám, aki abban a bizonyos Trabantban szidta a magyar utak elhanyagolásáért felelősöket, s már régen a felhők mögül szemléli a magyar utakon tapasztalható közállapotokat, most mosollyal nyugtázza a jó hírt. Mint mindannyian. Akárcsak az arról szóló információkat, milyen összhangban dolgozik majd együtt ország, megye, város és nagyközség azért, hogy ez a minta elirigyelhető legyen hazánk más vidékein is.

A gyönyörű tervekről olvasgatva azért csak mocorog bennem ama bizonyos kisördög, amelyik oly pontosan számon tartja, hány Csongrád megyei beruházás állt már meg építés közben, s hány olyan akad, ami szintén példa lett, csak éppen elrettentő. A jelek (lásd: előbb emlegetett gazdasági válság) arra utalnak, nem lesz könnyű dolguk az építőknek, beruházóknak, ha valóban tökéleteset, s határidőre szeretnének alkotni. Ám az is igaz: ha valahol, hát az autóforgalomtól annyira megkínzott Csongrád megyében éppen ideje, hogy egy minden szempontból sikeres közlekedési építkezéssel hívjuk fel magunkra a figyelmet.

Olvasóink írták

  • 1. apuka 2008. november 25. 11:04
    „Megy a ködösítés. Az Anna kúti csomópontra is azt mondták, hogy a legmodernebb. A 47-es úton végre egy-két felüljáró (aluljáró) kellene. A trafipaxos megint el fog aludni, lehetetlen lesz haladni a sok körforgalom miatt. A körforgalom valóban jó megoldás, de egy felüljárót nem helyettesít. Én belátom, hogy csak erre van pénz, de ne mondják azt (főleg egy újságíró), hogy ez a No. 1. megoldás. A szűk keresztmetszet az Algyői híd, továbbra is megmarad. A következő felújításkor, majd megint órákat állunk a csodálatos új 4 sávos utonkon. Legalább lesz idő gyönyörködni.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mars tér, végállomás

"Komolyan mondom, nekem először kimondottan tetszett a kaotikus állapot, ami a Mars teret… Tovább olvasom