2014.05.28. 13:27
A világon már minden 10. eladott Mercedes személyautó kecskeméti
Bemutatkozott a sajtónak a Mercedes gyár új igazgatója, Thomas Geier, aki elmondta, idén már 145 ezer autó készülhet a májustól három műszakban dolgozó Kecskeméten.
[namelink name="Thomas Geier"] 1985-ben kezdett a Daimlernél, a minőségirányítási vonalon dolgozott sokat. Azóta van szoros kapcsolatban Kecskeméttel, mióta megszületett a döntés. Új igazgatóként szeretné folytatni a sikertörténetet. Két felnőtt lánya Németországban marad, felesége hamarosan megérkezik. Oldtimer rajongó, szeret táncolni és kirándulni.
Utalt a bombafenyegetésekre is. „Nem engedhetjük meg, hogy a gyár és Magyarország hírnevét rombolják - szoros a kapcsolat a hatóságokkal, legfontosabb a munkatársaink biztonsága. Többet ez ügyben nem kívánok mondani."
Ekkehard Philipp és Thomas Geiger.
A szerző felvétele
Az új igazgató említette, hogy 2013. január 25-én indult a CLA, amely csak itt készül. Júliusban legördült a sorról a 100 ezredik Mercedes, éppen egy magyar rendelésre gyártott CLA modell. Világszerte elismerést váltott ki ez az autó, USA-ban fiatal vevők „rohamozzák" a kereskedéseket. 7700 CLA-t adtak el csak ott az idei esztendő első négy hónapjában.
Geier úr hangsúlyozta, hogy a Mercedes a 2. legvonzóbb munkaadó ma Magyarországon. Beszélt a látogatóközpontról is, az év végéig 20 ezer vendégre számítanak. Kiemelte a duális képzést, amelynek magyarországi bevezetésében a Mercedes úttörő volt. Ő is ilyen főiskolára járt Németországban, szerkezetmérnök és járműmérnök szakirányon diplomázott.
– Idén végeznek az első szakmunkástanulók a városban, a vizsgák a napokban zajlanak. Valamennyi végzett állásajánlatot kap és lehetőséget biztosítunk a továbbtanulásra is – mondta az igazgató, aki hangsúlyozta, az első Németországon kívüli szerszámüzemet Kecskeméten építették fel, s ez rugalmasan segíti a német gyárakat is.
A B-osztály és a CLA mellé jöhet a 3. modell.
[namelink name="Ekkehard Philipp"] pénzügyi igazgató először a társadalmi felelősségvállalásról beszélt. A sport területén az utánpótlást támogatják, a korábban megkötött szerződést nemrégiben hosszabbították meg. „Büszkék vagyunk munkatársaink önkéntes társadalmi szerepvállalásra is."
Számokat is hallottunk: közel 110 ezer autó készült 213-ban Kecskeméten, ma már több mint 3500-an dolgoznak a magyar gyárban. 2013-ban 2,1 milliárd euró volt az értékesítés nettó árbevétele, miközben új beruházások is megvalósultak. Egyebek között 5 millió euróért új szerszámgyártó központ épült Kecskeméten. A bevételek mellett említett egy kiadási tételt is: 5 millió eurót fizettek be Kecskemétnek iparűzési adóként.
Az új kecskeméti igazgató és a legújabb kecskeméti Mercedes.
A szerző felvétele
[namelink name="Ingo Fröhlich"], az értékesítésért felelős Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője is számokkal kezdett, jó nagyokkal. 117 milliárd eurós forgalma volt az elmúlt évben a Mercedesnek világszerte. Több mint 1,5 millió személyautót értékesített, s ezzel a leggyorsabban növekvő prémiummárka. - A „Legjobbat vagy semmit" jegyében az egyes számú játékosok szeretnénk lenni, ezért 270 ezer ember dolgozik világszerte a Mercedesnél – mondta. Beszélt Barényi Béláról, akinek a gyűrődőzónákat köszönhetjük, a passzív biztonság forradalma az autózásban vele kezdődött.
Megtudtuk, 5 milliárd eurónál többet fordítanak kutatás-fejlesztésre, miközben a legértékesebb márka az autóipar területén a Mercedes. Büszkén említette, hogy a világszerte eladott Mercedesekből minden tizedik a kecskeméti gyártósorról gördül le. „Öröm ezeket a járműveket eladni, kitépik a kezünkből a vevők."
Ingo Fröhlich, a magyarországi értékesítés első embere.
Itthon is a leggyorsabban növekvő prémiummárka a Mercedes, 1587 autó kelt el Magyarországon az elmúlt esztendőben. Ez 28 százalékos bővülés a 2012-es évhez hasonlítva. – 400 autó már Magyarországon készült, tehát nyugodtam beszélhetünk az értékesítésben kecskeméti hatásról – mondta. „Buszszegmensben is abszolút rekordévünk volt Magyarországon, plusz a világ legnagyobb hibridbuszflottája Kecskeméten fut."
Ingo Fröhlich elmondta, a magyarországi vezérképviselet 40,4 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2013-ban, 448 millió forint adót, és 8,7 milliárd forint áfát utalt át a magyar költségvetésnek.
Készül a CLA Kecskeméten - egyedül csak itt gyártják.
A sajtótájékoztató végén kérdésre válaszolva az új igazgató, Thomas Geier elmondta, 145 ezer modellel terveznek idén Kecskeméten a tavalyi 109 ezer után. Jövőre pedig még nagyobb lesz ez a szám a teljes három műszakos évvel. Európa legmodernebb gyára a kecskeméti, így nem jelent nehézséget egy újabb modell integrálása. Az, hogy ez melyik lesz, nem árulta el, de mindenki a már itt készülő CLA „kombiját" tippeli a szaksajtóban.
Érkezett „bombás" kérdés is, ezzel kapcsolatban megtudtuk, a fokozott rendőrségi ellenőrzés számláját nem a magyar adófizető, hanem a Daimler állja. Erre azért van szükség, hogy egy újabb fenyegetésre ne kelljen leállítani a gyárat.