Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Bakay Nándor - ahol nem sétálnak az emberek

Szeged - A szegedi Bakay Nándor utca a város egyik leghosszabb utcája, gyalog azonban csak az idős emberek járnak rajta, meg azok, akik kiszállnak az autójukból. Sokat pofásodott, de nem a legbarátságosabb része a városnak.
A Bakayn sokan megfordulnak egy nap alatt: itt járnak el azok, akik ebből az utcából közelítik meg a Mars téri piacot, az Árkádot, az okmányirodát, a Bakayba járnak dolgozni a gyufagyáriak, valamint a körforgalom előtt lévő üzletközpont eladói.

A nagykörúttól a Boros József utcáig tartó rövid szakaszon – a lámpás kereszteződésnek köszönhetően is – feltorlódik a forgalom, a két zebrán zöld jelzésnél csak úgy tódul át a nép. Az egyik járdáról a másikra átmenni: kész életveszély, egy ilyen kalandra vállalkozni legfeljebb becsukott szemmel lehet.

 A mi utcánk. Kicsit zajos, kicsit forgalmas, kicsit szemetes, kicsit jellegtelen, de a miénk.  Fotó: Schmidt Andrea
A mi utcánk. Kicsit zajos, kicsit forgalmas, kicsit szemetes, kicsit jellegtelen, de a miénk.
Fotó: Schmidt Andrea

A gyalogosözönnek aztán – kifelé haladva „a városból" – hirtelen vége szakad. Mintha elvágták volna. De miért is sétálnának itt a járdán emberek? Azt látjuk, hogy csak azok mennek gyalog, akik éppen kiszálltak az autójukból, és a célig pár métert a saját lábukon kell megtenniük. És még néhány, a környéken lakó idős ember. Meg a postás.

Értékelés

+ A többször felbontott út aszfaltja jobb, mint a szegedi átlag.
– A járdák állapota hagy még kívánnivalót maga után.
– Nincs egységes utcakép, megmaradt a régi iparvárosi övezet fílingje
+ Lehet „tömegközlekedni", itt jár a 7-es troli és a 13-as busz.
– Balesetveszélyes, az autósok gyorsan hajtanak a nyílegyenes utcán.
– Lakni nem jó,
+ de üzletet nyitni megéri.

– Egyre nagyobb a zaj, vele együtt a szemét is – panaszolta a Fűrész utca torkolatával átellenben lévő egyik régebbi társasház lakója. – 22 éve élek itt, már akkor se volt ez egy csendes környék, de az utóbbi pár évben elviselhetetlenné vált a forgalom.

Ugyanebből a házból jött ki Prágainé Katona Mária is:

– Az a baj, hogy nyílegyenes az utca, az autósok nagy sebességgel mennek, nem figyelnek senkire és semmire. Már kiegyeznénk azzal is, ha délutánig lecsengene a forgalom, de nem: éjjel-nappal mennek az autók, hajnaltól a buszok, trolik.

A Bakayra merőleges Huszár utcából, nekünk balról az okmányiroda forgalma okoz fennakadásokat, majd pár méterrel odébb, jobbról a Teréz utca vezeti rá az autósok tömegét a főútvonalra. Itt sem látunk embert a járdákon: balról a volt kábelgyár hátsó traktusának lepukkant fala mellett lehetne gyalogolni, jobbról viszont épült néhány új társasház, nem a legjobb kilátással.

A zajra és a nagy forgalomra panaszkodik Prágainé Katona Mária. Fotó: Schmidt Andrea
A zajra és a nagy forgalomra panaszkodik Prágainé Katona Mária.
Fotó: Schmidt Andrea

A Vásárhelyi Pál utcához, egyben a körforgalomhoz közelítve mintha csendesedne a forgalom: balról tipikus családi házas környék fogad, szemben viszont egy nyüzsgő kereskedelmi központ, a „Bakay-üzletház". Több mint 10 áruház, üzlet van itt sorba kötve, a volt textilgyári raktárakban.

– Az év eleje óta vagyunk itt a soron, a Dorozsmai útról költöztünk át, de nem bántuk meg – mondta Gyuris János, a Festék-Pont értékesítője. – Elégedettek vagyunk a forgalommal, amit annak is köszönhetünk, hogy az üzlet előtt nagyon jól lehet parkolni.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. TZiky 2013. november 13. 09:34
    „23. kisrono 2013.11.12. 23:19
    "de a téma itt ugye nem ez volt,csak erre tereltétek..."
    Nem kicsi csúsztatás a 2013.11.12. 14:34-kori hozzászólásomban lévő zárójeles megemlítésről azt állítani, hogy az a terelés...

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 23. kisrono 2013. november 12. 23:19
    „21. ifj. Nagy Gábor 2013.11.12. 22:55

    Azt én is nagyon durvának tartom,hogy a kerékpárutakba villanyoszlopot,fákat vagy trafóházat hagynak!De amíg a bringás érdekvédők ezen külön utak ellen vannak,sajnos olyanok lesznek ezek az infrastruktúrák,mint pl. a Tiszaszigetre vezető is...de a téma itt ugye nem ez volt,csak erre tereltétek...”
  • 22. ifj. Nagy Gábor 2013. november 12. 22:58
    „20. Pandora

    A nagykörúti lámpával a Magyar Közutat lehet megkeresni, de a gyalogos külön engedésének ára van, vagy hosszabb lesz a lámpaciklus (és így ugyanolyan hosszú zöld lesz, csak ritkábban), vagy rövidebb a zöldidő (de ugyanolyan gyakorisággal).”
  • 21. ifj. Nagy Gábor 2013. november 12. 22:55
    „17. kisrono

    TZiky olvtársnak azt hiszem, jogosan jutott eszébe arról az itteni sírásról, hogy az út _mellett_ oszlopok vannak és azok milyen veszélyesek, mert mi van ha..., az, hogy kerékpárútnál ezek simán magán az _úton_ vannak, aztán mégsem aggódik senki. Pedig ugye állítólag az autós a szép, okos és ügyes, neki mégis félelmet okoz az út _melletti_ tereptárgy, a béna, ügyetlen, szabálytalan kerékpáros meg az _útján_ lévőt is ki tudja kerülni?

    Ami a felezővonalas sztoridat illeti, a budai Egérúton (ahol kb. 70-es az alaptempó), az autópálya keresztezése után egyszercsak a szélső sáv mellett megjelent egy újabb sáv, amin a pályáról lejövők, magukkal hozva még a pálya lendületét, jöttek el mellettem immár jobbról is. Nem éreztem magam életveszélyben, de figyeltem, hogy mikor tudok kisorolni. Ezek után aránylag kevés olyan szegedi közlekedési helyzet és helyszín van, ami félelmet keltene bennem. Szóval javaslom, hogy ne magadból indulj ki.”
  • 20. Pandora 2013. november 12. 21:05
    „a nagykörútról kisívben jobbra kanyarodni a Bakayra szinte lehetetlen a gyalogos áradat miatt, főként csúcsidőben.
    hol lehet kezdeményezni, hogy állítsák át a jelzőlámpát, ne egyszerre kelljen menni a gyalogosokkal, mert úgysem sikerül?”
  • 19. TZiky 2013. november 12. 19:45
    „17. kisrono 2013.11.12. 17:24
    "Te még egy most született állatkerti pandabébiről szóló cikknél is előhoznád "a kerékpárosok az egyetlen jó közlekedési fajta,az összes többi forduljon fel" mantrázást!"
    Ebben a szálban semmit nem írtam arról, hogy bármelyik közlekedési - a te szóhasználatoddal élve - "fajta" jobb lenne a bármelyik másiknál, nemhogy arról, hogy bármelyik is "forduljon fel".

    "A téma a Bakay utca,ami baromi szűk és a tereptárgyak veszélyessé teszik a közlekedést!Szted nem,egészségedre!"
    Mivel nem nekem "baromira szűk" és balesetveszélyes, ezért nyilvánvalóan nem az én "nagyképernyős aurá"mmal van a baj. Meg ahol két tömegközlekedési jármű elfér egymás mellett, az olyan nagyon "baromi szűk" nem lehet...

    "Valószínüleg te vértyognál a leghangosabban ha épp a bringáddal bekanyarodásra készülve a felezővonalnál épp egy busz menne el mellette jobbról,de közben egy troli meg jönne szemből!"
    Azt te csak hiszed, hogy az ilyen forgalmi helyzet nem történt meg velem jópárszor... De jellemzőbb volt, hogy az autóvezetők mentek el jobbról, mert nem bírták kivárni, míg a saját "közlekedési fajtájuktól" be tudok kanyarodni. Sem az egyik miatt, sem a másik miatt nem "vértyogtam".

    "Lehet,hogy a nagyképernyős aurád megvédené a fejed,de a pelus tele lenne,nem kellene külön zselés bringásgatya"
    Még akkor sem volt semmi ilyesmi, amikor egy gépjárművezető az EAK táblánál úgy kilökte alólam a kerót, hogy a duplafalú felni belegörbült a hátsó villába...

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 18. IVY 2013. november 12. 19:06
    „Semmilyen csillivilli társasházban nem vennék lakást ezen a környéken. A banki károsult (most már országosan is ismert) lakókat pedig mélyen sajnálom.”
  • 17. kisrono 2013. november 12. 17:24
    „14. TZiky 2013.11.12. 14:33

    Te még egy most született állatkerti pandabébiről szóló cikknél is előhoznád "a kerékpárosok az egyetlen jó közlekedési fajta,az összes többi forduljon fel" mantrázást!Nem vagy te egy kicsit flusztrált?
    A téma a Bakay utca,ami baromi szűk és a tereptárgyak veszélyessé teszik a közlekedést!Szted nem,egészségedre!
    (Valószínüleg te vértyognál a leghangosabban ha épp a bringáddal bekanyarodásra készülve a felezővonalnál épp egy busz menne el mellette jobbról,de közben egy troli meg jönne szemből!Lehet,hogy a nagyképernyős aurád megvédené a fejed,de a pelus tele lenne,nem kellene külön zselés bringásgatya...)”
  • 16. TZiky 2013. november 12. 14:34
    „11. immi74 2013.11.12. 11:07
    "Se kerékpár ut, pedig elég sokan közlekednek arra kerékpárral a munkahelyükre!"
    Kerékpározni nem csak kerékpárúton lehet.

    "Kerékpárral ÉLETVESZÉLYES KÖZLEKEDNI!!!"
    Aki nem tud kerékpározni, annak valóban. De aki autót nem tud vezetni, annak meg autózni életveszélyes. Évekig a reggeli és a délutáni csúcsban keróztam a Bakayon, mégsem volt se félelmem, se gondom.

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 15. PerryMason 2013. november 12. 14:34
    „Mi az, hogy csak idősek járnak ott?! Talán inkább többnyire.”
  • 14. TZiky 2013. november 12. 14:33
    „10. kisrono 2013.11.12. 10:11
    "Nyilván a baleset elkerülés szempontjából fontossabb az emberi tényező oldala,de azért ez nem ment fel senkit az út kezelője részéről,hogy az utcát balestveszélyessé teszik a villanyoszlopok!"
    Aki képes az úttesten közlekedni, annak az úttest mellett álló oszlop semmiféle balesetveszélyt nem jelenthet. ( Ja, csak szólok, hogy kerósként igencsak örülnék, ha az oszlophoz hasonló tereptárgyak a kerós infra mellett lennének, nem pedig a kerós infra közepén. )

    "Vannak helyzetek,amikor szükség van az úttest melletti útrészekre is,azoknak is van,ill. lenne funkciójuk egy-egy forgalmi szituációban!"
    Ja. Le lehetne bontani a Dómot is, mert lenne funkciója a felszabaduló területnek...

    "Gondolom, te sem állítod ki a kiscsaládot az aszfalt szélére,mondván,hogy ha a közlekedők szabályossak,akkor nincs félni valójuk..."
    És én kidet hozzam kapcsolatba az aszfalt szélével?

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 13. PerryMason 2013. november 12. 14:23
    „Nem rossz ez a cikk, csak legyen következménye is. A Huszár utcánál van egy zebra, amit semelyik autós sem vesz figyelembe, ezért mindig leszállok a bicikliről előtte, és áttolom a másik járdára, nem egyből kanyarodok be a kis utcába. Reménykedek, hogy hátha megáll egy autós a zebránál (!), de sajnos mindegyik tapló. Kéne egy zebrajelző tábla oda vagy egy közlekedési lámpa. Életveszélyes átkelni ott gyalog is meg biciklivel is.”
  • 12. geza 2013. november 12. 11:39
    „Érdekes még gyárak voltak ott (Kendergyár, Gyufa (van még) Kéziszerszámgyár kicsivel arrébb Kábelgyár) addig ez nem volt probléma?
    Most odakerült az Árkád, a belváros kezd kitolódni, valamint mindenki kocsival jár. Mégis mit várunk?
    Amúgy én gyalog szoktam ott járni -én sem vagyok ember a cikkíró szerint”
  • 11. immi74 2013. november 12. 11:07
    „Sajnos elég balesetveszélyes a Bakay Nándor utca a szűk kiépítése miatt!! Se kerékpár ut, pedig elég sokan közlekednek arra kerékpárral a munkahelyükre! Este meg mikor már csendesedne az utca és pihenne az ember Jönnek a buszok és a trolik "padlógázzal" mennek a telephelyre!!! Nagyon zavaró és elég veszélyes! De hát ők a buszsofőrök .... nekik lehet!! Na meg a sok jó képességű autós aki versenypályának nézi ezt a szakaszt! Kerékpárral ÉLETVESZÉLYES KÖZLEKEDNI!!! Nem beszélve arról hogy sok autós leparkol a házak autóbejárata elé vagy közvetlen mellé ,így ha valaki kiakar állni az autójával az megkockáztatja hogy esetleg belemegy valaki , mert az sem látja !!!! Volt már hogy szóltam az illetékes hatóságnak de senki sem mozdul és tett semmit! Kb. 2 órát vártam , majd kocsi helyett gyalog vittem a gyereket orvoshoz!!!!”
  • 10. kisrono 2013. november 12. 10:11
    „9. TZiky 2013.11.12. 09:36

    Nyilván a baleset elkerülés szempontjából fontossabb az emberi tényező oldala,de azért ez nem ment fel senkit az út kezelője részéről,hogy az utcát balestveszélyessé teszik a villanyoszlopok!Vannak helyzetek,amikor szükség van az úttest melletti útrészekre is,azoknak is van,ill. lenne funkciójuk egy-egy forgalmi szituációban!Gondolom, te sem állítod ki a kiscsaládot az aszfalt szélére,mondván,hogy ha a közlekedők szabályossak,akkor nincs félni valójuk...”
  • 9. TZiky 2013. november 12. 09:36
    „7. kisrono 2013.11.12. 00:55
    "Csoda,hogy eddig nem csavarodott még fel valaki rájuk..."
    Szóval szerinted csoda, hogy még senki nem csavarodott fel rájuk. Tekintve egyik-másik gépjárművezető szabályismeretét, szabálykövetési hajlandóságát, járművezetői képességeit... Igazad van.

    A többiek viszont képesek az úttesten az út és a forgalmi viszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedni, ezért az úttest melletti objektumok nekik nem jelentenek balesetveszélyt.

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 8. szöszi 2013. november 12. 08:34
    „5. aniko900708 2013.11.11. 22:23 hozzászólásához:
    Igen, ez is igaz. A buszok rendszeresen dekkolnak azaz "maradnak lógva" félig bekanyarodva a Bakay-ra, mert nincs hely, nem férnek el a Bakay-n lámpánál várakozó autók miatt. Az autó szabályosan áll a felfestésnél, de a busz nem fér el. A kocsi visszatolatni nem tud, mert áll vagy 10 autó mögötte, így a busz addig vár és kilóg a körútra, míg az autósnak nem lesz a lámpa zöld. Aki ezt kitalálta, nagy IQ betyár lehetett, de tuti valami kezdő vagy egyike a Bakay-n gyalogosan járkálóknak..... Egy körforgalom kellett volna oda!!!!”
  • 7. kisrono 2013. november 12. 00:55
    „Érdekes,hogy sem a cikk,sem a kommentelők eddig nem jegyezték meg,hogy az utca szűke miatt az úttest mellett közvetlenül vannak a betonszegélyű vas villanyoszlopok,amik így baromi balesetveszélyessé teszik az egész utcát!Csoda,hogy eddig nem csavarodott még fel valaki rájuk...”
  • 6. SunCityZs 2013. november 11. 23:17
    „De sokat sétáltam rajta anno...
    ...hiszen, a leges-legvégén ott, az "erdész kolesz" ... :)”
  • 5. aniko900708 2013. november 11. 22:23
    „3. szöszi 2013.11.11. 17:45 Hozzászólásához:
    Teljesen igaz,busszal balra kikanyarodva a körútra is a dolog.Egy busz fér át a gyalogosok szabályos elengedése után és még talán zöld van.
    Szintén nagyobb járműből nézve ugyanezt a kereszteződést:
    Zöldre indulnak a személyautók balra kanyarodva a körútra a Mars tér irányába.Gyalogosokat átengedik,átmegy mondjuk 2.A harmadik pedig már látja,hogy nem fér bele,szabályosan megáll még a felfestett vonalnál van az autó eleje.
    A körútról jobbra kis ívben bekanyarodni szándékozó busz vagy troli (főleg egyes típusok) pedig centizget,hogy elférjen az autó elejétől és a jelzőlámpa,illetve a jármű oldala,hátulja se lássa kárát.Az autós is teljesen szabályos,mert nem tudhatja,hogy ha a vonalnál szabályosan áll meg,akkor még nem elég a hely egy nagyobb járműnek kanyarodáskor.Ott,ha egy kicsit beljebb lenne az a bizonyos vonal,jobb lenne.Sokan hozzá szoktak már és nagyobb helyet hagynak el ettől a bizonyos vonaltól,megkönnyítve ezzel a tömegközlekedésben résztvevő sofőrök dolgát.”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Légvédelmi szirénát hallottak Szegeden

Olvasóink légvédelmi sziréna hangjait hallották vasárnap este Szegeden, a katasztrófavédelem állítja, nem ők gyakorlatoztak.
Tovább olvasom