Délmagyar logó

2017. 11. 25. szombat - Katalin 3°C | 12°C Még több cikk.

Dugóban a kiskörúton: 2 kilométer 18 perc alatt

Szeged – A szokásosnál is nagyobb a dugó a szegedi Tisza Lajos körúton, mióta zárva a rakpart. Az árvízi emlékműtől a Novotel Szállóig mentünk a kedd délutáni csúcsban. 2 kilométer 18 perc alatt – nem gyalog vagy biciklivel, hanem autóval!

A google maps útvonal-tervezője szerint a szegedi árvízi emlékmű és a Novotel Szálló között a legrövidebb út a rakparton át vezet: 1,3 kilométer, jó esetben 2 perc. Mivel több mint egy hónapja a kiöntött Tisza miatt zárva a rövidebb út, így aki a Tisza Lajos körút érintésével igyekszik haza, az út kilencszer olyan hosszú ideig tart - örökkévalóságnak tűnik az alig 2000 méter megtétele. A kedd délutáni csúcsforgalomban mi is kipróbáltuk.

16.20 – indulás a klinikák elől. Az Aradi vértanúk terén kell először lassítanunk a kikapcsolt, sárgán villogó lámpánál: a gyalogosnak elsőbbsége van. Lassan torlódik a kocsisor, a Honvéd téri templomnál kiengedjük a 20-as buszt. A körforgalomig tartó araszolásnál észrevettük, a 20-as buszon kívül a 10-es és a 83-as is beszorult. Várakozás közben, jobbról beelőz egy Opel Vectra – neki sürgős lehet.

Fotó: Segesvári Csaba
Kiskörúti csendélet kedd délután, a csúcsforgalomban.
Fotó: Segesvári Csaba

16.33 – elérjük a Petőfi Sándor sugárúti körforgalmat. A Reök-palotáig szinte pillanatok alatt eljutunk, az alig 100 métert 2 perc alatt megtesszük. Egy előnye van a cammogásnak, megnézhetjük a megállóban várakozó szép lányokat.

16.35 – miután kiengedjük a Gutenberg utcából érkezőket, a Kígyó utcai lámpa pirosra vált. Újabb várakozás, élvezzük a Tisza Lajos körúti csendéletet – a lenyugvó nap sugarai lilásra festik az eget. Az Anna kútnál újabb pirosba futunk, szép lassan feloszlik a tömeg. Mikor zöldre vált a lámpa, eddig nem ismert sebességgel kilövünk, az elénk kikanyarodó BMW miatt kicsit fékezünk, majd a Dózsa György utcai pirosra váltó lámpánál újra megállunk.

16.38 – utolsó lámpán is áthaladunk a Radnóti Gimnázium előtt: célba értünk. 18 perc alatt megtettünk 2 kilométert.

A navigáció szerint az átlagsebességünk 6 km/h, átlagos menetsebességünk 25 km/h. Utunk alatt mindössze 4 percet vezettünk, a maradék 14 percben a Tisza Lajos körút forgatagát néztük. Ha azt vesszük, hogy egy gyalogos is ilyen tempóban sétál, értelmetlen autóba ülni. Egy villamos pedig egyenesen száguld a körúton. Jobb időben, kerékpárral még rövidebb az út – és még bérletre sem kell költeni.

Fotó: Segesvári Csaba
Már csak apró sárfoltokat és tócsákat láttunk kedden a lezárt rakparton.
Fotó: Segesvári Csaba


Hétfőn arról írtunk, hogy bár a Tisza január 26-ára visszavonult a rakpartról, azt még egy héttel később sem nyitották meg a forgalom előtt, mert a hideg miatt a hordalék felfagyott az útra. Kedd délután 3 órakor azt láttuk, hogy az egy nappal korábban esett hó már eltűnt az útról, és takarítás nyomait is észrevettük: apró sárfoltok és pacák akadályozzák a forgalmat. A Szegedi Környezetgazdálkodási Kft.-nél abban reménykednek, hogy az olvadás megkönnyíti a munkájukat - bár a lapunkban megjelenő meteorológiai előrejelzés szerint szerdán is csak maximum 0 fok várható. Bakacsi Zoltán, az SZKHT szállítmányozási és logisztikai vezetője úgy tájékoztatott, hogy szerdán folytatják a takarítást. Arra a kérdésre, mikor nyitják meg a rakpartot, a vízügyi hatósághoz irányított bennünket, mondván, ez az ő kompetenciájuk. Az Atikövizignél azt mondták, ők csak arra várnak, hogy megtisztítsák a rakpartot. Pontos időpontot egyelőre ott sem tudtak mondani.

Budapesten nem várnak a takarítással

Felhívtuk a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-t, mit tesznek akkor, ha a Duna télen elönti a rakpartot – várnak-e a takarítással az olvadásig? –Lehetetlen hogy várjunk, bedugulna egész Budapest – mondta Horváth László, az FKF Zrt. helyettes szóvivője. – Ahogy vonul le az ár, takarítunk, ha felfagyna az iszap, kisebb munkagépekkel szakaszonként tisztítjuk meg az útpályát. Elképzelhetetlen, hogy hetekkel a víz levonulása után zárva legyen akár a budai, akár a pesti alsó rakpart.

Olvasóink írták

79 hozzászólás
  • 79. ifj. Nagy Gábor 2010. február 04. 11:12
    „63. Csirén 2010.02.03. 14:25
    "54. / az Oskola utca mindig kétirányú volt, s elvezette a forgalom legalább 50 %-át a belvárosból.
    Egy két idióta miatt szív a Zrínyi utca azóta is."

    Javaslom, fáradj be a Városüzemeltetési Irodára és ott keresd Antalicz Zoltánt, majd add neki elő, hogy a parkolóhelyek megszüntetése mellett kétirányúsítani javasolod az Oskola utcát. De mentő legyen a közelben, mert valószínűleg elsősegélyre lesz szüksége. :-)))

    A közelmúltban ugyanis saját magam hallottam tőle egy egyeztetésen, hogy ott a parkolóhelyek számának olyannyira nem szabad csökkenni, hogy lehetőleg még inkább növekednie is kéne.

    Díjazná az elképzelésedet, abban biztos vagyok.

    ----------------------------
    65. Dema 2010.02.03. 14:47
    "63. Csirén 2010
    Teljes mértékben igazad van!!!! Egy másik helyen már én is felvetettem ezt. Alternatíva KELL!!!!!! Ez az egy lehetőség. Bicikli út lehet a rakparton is, (akár fent a felső járdán)mert ilyen hidegben úgy is kevesen bringáznak."

    A kerékpárútnak a Korányi fasori járdára helyezését az Oskola utcai tervezéssel egy időben vizsgálták 1995 körül. Elvetették, mert az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy a sétányra ne vezessenek kerékpárosforgalmat.

    A hidegben is elég sokan kerékpároznak, a forgalmi rendet meg nem változtathatod meg félévente...

    ----------------------------
    75. Dema 2010.02.03. 15:29
    "Pl vannak kimondottan városi használatra készült gpk-k. Sajnos még robbanó motorral szerelve!!! (: !
    a körny. védelemről annyit, hogy ha lehet kevesebb akkor miért ne?? Gyor áthaladással kevesebb lenne!"

    Még ha nem robbanómotorja lenne, akkor is megmaradna a torlódás, a gyors áthaladás csak álom. A városi utcák kapacitása véges, ezt be kell látni.”
  • 78. Vega 2010. február 03. 16:45
    „77: hát igen ott mások a méretek/távolságok. az a durva hogy itt szegedröl van szó és egy olyan körútról amelynek hossza eléri az eszméletlen 2km hosszúságot.”
  • 77. nyp 2010. február 03. 16:04
    „Néhány év Amerika után, ahol - ugye nagyon sok helyen nulla tömegközlekedés, nulla járda, nulla bicikliút - csak autóval juthatsz el bárhova, bizony az ember rájön arra, hogy Szegednek fantasztikus a tömegközlekedése és biciklivel mindenhova el lehet jutni percek alatt. Szóval én mindig mosolyogva szállok fel a buszra és jó kedvűen tekerem a bringát, mert értékelem amim van és nem mellékes, hogy még a környezetet is kimélem ezzel. Szóval EMBEREK, kicsit más hozzáállást!”
  • 76. asztenoszsz 2010. február 03. 15:30
    „Nem kellene megnyirbálni...”
  • 75. Dema 2010. február 03. 15:29
    „Kedves 70. Fuleee!
    Először is köszönöm a kultúrált válaszodat. Engedd meg, hogy reflektáljak. Tudod több fajta ember van, szerencsére. Ezért másként látjuk a dolgokat. Én nem értek mindenben veled egyet, de elfogadom a véleményed, mert bizonyos szituációkban teljesen igazad va.
    Pl vannak kimondottan városi használatra készült gpk-k. Sajnos még robbanó motorral szerelve!!! (: !
    a körny. védelemről annyit, hogy ha lehet kevesebb akkor miért ne?? Gyor áthaladással kevesebb lenne!”
  • 74. vuk 2010. február 03. 15:28
    „69. hozzászólás Dema 2010.02.03. 15:04

    A valasz a 70-esben. Ha te 3 gyereket meg feleseget viszel -10 fokban reggelente, akkor autozz. Es kozben beszeld le az autozasrol azokat, akik 2 km-rol egyedul teszik mindezt 23 fokban is.
    Igy ertheto?”
  • 73. asztenoszsz 2010. február 03. 15:26
    „4. A felhasználók nem írhatnak a jó ízlést sértő, lejárató hozzászólásokat, a gyűlöletre uszító, a rasszista és a mások vallási- vagy nemzeti hovatartozását sértő véleményeket.”
  • 72. Fuleee 2010. február 03. 15:13
    „Fontos azt is megjegyezni, hogy valóban jó lenne ha a tömegközlekedés, ezért a pénzért színvonalasabb lenne.
    Színvonalasabb közlekedési eszközök, színvonalasabb és kiszámíthatóbb menetrend stb. De ez mind-mind ok-okozati összefüggésben van. Ameddig az emberek autóznak és nincs jegybevétel, addig nincs miből fejleszteni, de amíg nincs szolgáltatási minőség addig nincs utas. Szóval ez elgondolkodtató és nincs az az okos ember aki jó megoldást tudna erre a problémára.”
  • 71. asztenoszsz 2010. február 03. 15:10
    „eriggy a....”
  • 70. Fuleee 2010. február 03. 15:09
    „64. Dema:
    nem azokról beszéltem, akiknek tényleg kivitelezhetetlen a tömegközlekedés - lásd:61.hozzászólás, hanem azokról akik egymaguk autóznak vagy indokolatlanul autóznak és megoldható lenne számukra máshogy is a közlekedés. Szerintem fele ekkora sem lenne a forgalom (Itt jelezném, hogy nekem is van autóm, ennek ellenére most ellene vagyok az autózásnak!)
    (Baktóról nem hiszem, hogy félóra alatt ne lehetne bebuszozni és nyilván azért járnak ritkán a buszok, mert a baktóiak mindannyian autóznak. De ha jár busz - akár óránként is - szerintem akkor is megoldható a tömegközlekedés csak időben fel kell kelni.)
    Itt lehet kifogásokat találni, hogy ki miért jár autóval, de a többségnél sajnos a kényelem a mérvadó. Hát most nem kényelmes autózni a városban a felfordulás miatt. Ezért írtam azt, hogy aki az autózást választja az szenvedjen. Nem hiszem el, hogy ne lehetne lemondani 2-3 hónap erejéig az autózásról...
    A környezetszennyezés általában a téli szárazabb hónapokban a nagy - ha nem tudnád véletlenül - nyilván sokat nyom a latba, hogy az autók sokat állnak a dugóban, de nem ez a fő probléma. Inkább, az hogy nincs légmozgás és nincs pára. Illetve a nyári időszakhoz képest jóval többen autóznak.
    Remélem majd azoknak az autósoknak is lesz olyan frankó kis porallergiája, mint nekem és akkor rájönnek, hogy mennyire is rossz, amikor már az egészségükre is hatással van a légszennyezés.

    Véleményem szerint hosszú távolságokra hasznos az autó és nem városon belül, ahol nincs távolság!

    A másik oldala az éremnek hogy rengeteg pénzt lehúznak azért az autósokról ilyen olyan jogcímen... (adó,biztosítás,vagyonadó mostmár, drága benzin stb....)! De ez külön vita és téma alapja!”
  • 69. Dema 2010. február 03. 15:04
    „Vuk
    A 3 gyereket hogyan vinnéd suliba bringával? Esetlegesen 3 felé a városba. -16 fokba?
    Alternatíva kell, és csak 50% os lenne a mostani probléma. De akkor is lenne! De azt azért nem értem, miért nem lehet szerda de megnyitni a rakpartot. Ha már letakarították! Mert már le!!!”
  • 68. vuk 2010. február 03. 15:01
    „21. hozzászólás apatfalvifaszagyerek 2010.02.02. 20:55

    Botka felelossege, hogy ennyi .... ul autoba feleslegesen napmintnap?.. Remeljuk, hogy a bahama-szigeteki capatamadasokat nem kenitek ra... Bar ki tudja :)”
  • 67. asztenoszsz 2010. február 03. 14:54
    „moderálva off”
  • 66. vuk 2010. február 03. 14:52
    „2 kilometer 18 perc? Ahahahah.
    Bringaval ez 5-6 perc fixen, mindig :)”
  • 65. Dema 2010. február 03. 14:47
    „63. Csirén 2010
    Teljes mértékben igazad van!!!! Egy másik helyen már én is felvetettem ezt. Alternatíva KELL!!!!!! Ez az egy lehetőség. Bicikli út lehet a rakparton is, (akár fent a felső járdán)mert ilyen hidegben úgy is kevesen bringáznak. Szegednek szüksége van alternatív megoldásra. Nem arra, hogy kitiltsák az autókat a belvárosból. Ilyet épeszű, felelős ember nem mond! Tönkretennék az összes boltot, kereskedőt a belvárosba. Elnéptelenedne!”
  • 64. Dema 2010. február 03. 14:41
    „Fuleee
    Tudod mikor kirakja valaki a 3 gyerekét a suliba, és a másik családtagját a munkaba menet. UTÁNA már a TE féle piszok jó megfigyelők csak egy, azaz 1 embert lát a kocsiba.
    AZTÁN! Szerencse, hogy az ilyen felfogással, hozzá állással, nem választanak meg embereket vezetőnek. Szerencsére a városnak, kicsit jobb vezetői vannak, akik nem "tojnak" ennyire a polgárokra. Mindegy, hogy melyik oldalról jöttek azért valamit tettek a városért. A szmog azért nagy, mert állnak a kocsik a lámpáknál, utca sarkokon, stb. 18 percig is akár. Viszont ha áthaladhatna 1 perc alatt akkor sokkal kevesebb károsanyag kerülne a levegőbe.
    A tömegközlekedésről meg annyit, hogy Baktó széléről mire eléred a buszmegállót addig elkésel a munkahelyedről. Naponta másfél órával több időt töltessz el utazással.”
  • 63. Csirén 2010. február 03. 14:25
    „54. / az Oskola utca mindig kétirányú volt, s elvezette a forgalom legalább 50 %-át a belvárosból.
    Egy két idióta miatt szív a Zrínyi utca azóta is.”
  • 62. makákó 2010. február 03. 14:03
    „61: majd felterjesztünk Nobel békedíjra.
    Én ki nem szállok a kocsiból, ott rohadjon meg a tömegközlekedés! A szmogra meg magasról sza..ok. Ha valakit zavar a szmog, lakjon falun.”
  • 61. Fuleee 2010. február 03. 13:11
    „Ne hőbörögjetek már pancserek! Ha városvezető lennék tojnék a Ti kis kicsinyes bajotokra, hogy nem tudtok közlekedni. Egyszerű a megoldás: "Aki nem 3 gyereket cipel 3 különböző iskolába, óvodába" az szálljon tömegközlekedésre. Mindjárt kevesebb lesz az autó. De olyan jó sokszor elnézni, hogy az autókba egyesével pöffeszkednek az emberek... és tartják fel a tömegközlekedést is, amelyiken meg 30-40-en utaznak. Nincs joguk ezeknek az embereknek akár kit is bírálni. A másik baj pedig, hogy így is nagy szmog van a városban amiről Ti autósok tehettek. Hozzáteszem, nekem is van autóm, de mióta nagy a forgalmi terhelés a javítások miatt azóta csak elvétve használom. Váltottam bérletet. Ennyi a megoldás.”
  • 60. Vega 2010. február 03. 13:11
    „én a múltkor olvastam egy érdekes dolgot, hogy mennyire is lassú az autó igazából. ha számításba vesszük azt az időt, amit azzal töltünk el hogy megszerezzük azt a pénzt, amiböl megvesszük az autót, aztán ehhez utána hozzáadjuk azt az idöt amit azzal töltünk el hogy megszerezzük azt a pénzt amiböl tankoljuk és fenntartjuk, aztán ezt az idöt elosztjuk azzal az idövel amit "megspórolunk" A-bol B-be való jutáskor az autó gyorsasága miatt, akkor relatíve az autó a leglassabb jármű a világon. városban legalábbis mindenképp, persze ez már majdnem filozófia:)”
79 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A jó szó többet ér, mint az élelem

A fagyhalál veszélye fenyegeti azokat a hajléktalanokat, akik a hidegben éjszakáznak. A máltaisok forró teát, zsíros kenyeret visznek nekik, és az ügyeiket is intézik. Tovább olvasom