Délmagyar logó

2017. 11. 24. péntek - Emma 4°C | 11°C Még több cikk.

Kedden kezdődik a 4-es villamosvonal rekonstrukciója

Szeged - Február 15-én, kedden elkezdődik a 4-es villamosvonal rekonstrukciója. A felújítás szakaszosan halad Tarján végállomástól az Anna-kúti csomópontig.
A vágányzár miatt kedden üzemkezdettől villamospótló autóbuszok közlekednek Tarján és a Centrum megálló között. A munkálatok tartós közúti forgalomkorlátozással egyelőre nem járnak.

Február 15-én, kedden elkezdődik a 4-es villamosvonal rekonstrukciója. A felújítás szakaszosan halad nyár végéig Tarján végállomástól az Anna-kúti csomópontig. A kivitelező először Tarján végállomás és a Glattfelder tér között eltávolítja a felső vezetékeket, tartóoszlopokat és oszlopkarokat. Ezek a munkafolyamatok nem járnak tartós közúti forgalomkorlátozással. A keresztutcáknál és a kapubejáróknál lokálisan 1-1 órás lezárásra kell számítani.

Forgalmi rend-változás a 3-as, a 3F-es és a 4 -es villamos vonalán. A nagyításhoz kattintson a képre!
Forgalmi rend-változás a 3-as, a 3F-es és a 4 -es villamos vonalán.
A nagyításhoz kattintson a képre!

Ugyancsak keddtől a kivitelezés első szakaszán – a József Attila sugárúttal párhuzamosan, a Murányi utca előtti területen – elkezdik felbontani a vágányokat. Ezután elkészítik az új felsővezeték-tartó oszlopok alapját. A vágánybontás következő lépése, hogy elbontják a sínek zúzottköves alapját. Ez utóbbi munkafolyamat miatt a keresztutcákban és a kapubejáróknál lokálisan 1-1 napos lezárásra kell számítani. Tarján végállomás és a Glattfelder tér között a felsővezeték-építésre és a vágányszabályozásra akkor kerül sor, ha a vágányhálózat elkészült.

A Glattfelder tér és az Anna-kúti csomópont közötti szakasz faltól falig megújul majd. Itt szintén elbontják a régi vágányokat és felsővezetékeket, helyükre új sínek és felsővezeték-rendszer kerül. A Tisza Lajos körút folytatásához hasonlóan közös tömegközlekedési sáv készül. Megújul a járda és a körút aszfaltburkolata.

A nagyításhoz kattintson a képre!
A nagyításhoz kattintson a képre!

A munkálatok miatt kedden üzemkezdettől vágányzár lép életbe; 3-4V jelzéssel villamospótló autóbuszok közlekednek Tarján és a Centrum megálló között. Ajánlott átszállóhely: a Centrum Áruház megállóhely. A 8-as jelzésű trolibusz Anna-kúti megállóhelye módosul: Rókus II. Általános Iskola végállomás felé a Kálvin téri ideiglenes megállóból indul. A megváltott menetjegy a vonal teljes hosszában érvényes, átszálláskor a jegy másik, számozatlan felét is érvényesíteni kell.

Olvasóink írták

64 hozzászólás
  • 64. daveedbrown 2011. február 14. 17:06
    „63!
    Nem, bemondani nem mondják be, csak ki van plakátolva bár nem tudom hogy az mennyit ér. Lehet többet ért volna ha a megállókat is kiplakátolták volna. És nem csak a végállomáson.”
  • 63. ifj. Nagy Gábor 2011. február 14. 15:32
    „62. Attis2
    "Bár lehet,hogy a Centrum Áruháznál eleinte lesz ilyen!"

    Biztos lesz (mármint értetlenkedés, villamosotthagyás talán nem). :-) És ott is feltarthat ez nem kevés viszonylatot. Persze ha már egy hete bemondaná a hangos a villamosokon a pótlás kezdetét és fontosabb információit, akkor egy kicsit olajozottabban menne (persze lehet, hogy bemondja, nem járok villamossal, de sajnos nem hiszem). Budapesten a HÉV-en már hallottam ilyet.

    Az első pár nap nyilván nehézkes lesz, de aztán majd belejönnek. Az utasok úgyis egyre rutinosabbá kellett, hogy váljanak az elmúlt években ezügyben. Még 2004 körül voltak ívfelújítások az 1-esen, akkor még egy hét is kevés volt, hogy beálljon a pótlás, mindig volt egy csomó értetlenkedő. Mostanra azért ennél talán egy kicsit már jobb a helyzet, bár mostanában kevésbé van alkalmam személyes tapasztalatokat szerezni.”
  • 62. Attis2 2011. február 14. 15:22
    „Ifj.Nagy Gábor!

    Hát igen,igazad van,még az is lehet,hogy egy villamosvezető annyira kibukna,hogy otthagyná a villamost :-)))))))))
    Bár lehet,hogy a Centrum Áruháznál eleinte lesz ilyen! Amúgy mivel elég sokára vált át a lámpa a deltázás során,így is lehetséges,hogy kb.1-2 percig ott várakozik majd az 1-es,illetve,amikor a Tisza Lajos krt.-ról balra rámegy a Kossuth Lajosra,a 8-ast tartja fel,ha éppen találkoznak!”
  • 61. ifj. Nagy Gábor 2011. február 14. 13:26
    „60. Attis2
    "Meg még azt nem értem,hogy miért lesz a villamosoknak a Centrum Áruház a végállomás,amikor az Anna-kútnál fordulnak meg,és ezért érinti az 1-es villamos Rókus pu. irányú megállóját is."

    Időtakarékosságból, de az átszállás megkönnyítésére is!

    Ha az 1-es megálllójában kell egyesével elmondani a több tucat utasnak, hogy

    - csókolom/jó napot kívánok, ez a villamos itt most visszafordul, tessék elmenni az túloldali buszmegállóba, onnan majd megy busz"
    - milyen busz?"
    - hát olyan zöld busz, amire 3-4 lesz felírva
    - de miért van ez az egész?
    - felújítás miatt, kezitcsókolom, de már két 1-es villamos is vár a kereszteződés túloldalán, ami nem tud haladni tőlünk, úgyhogy leszállna már végre??!!

    és ugyanezt még jónéhányszor, akkor a villamosvezető fél nap alatt idegroncs lesz. :)

    Szóval a deltázás utasok nélkül is eléggé időrabló lesz, hát még velük együtt mi lenne... Annyiból nem utasbarát, hogy aki pont az Anna-kútig ment volna, az rosszabbul jár, viszont aki meg átszáll, annak nem kell átvágnia két zebrán, hanem a Centrumnál csak leszáll, és ugyanarról a peronról felszállhat a pótlóra.”
  • 60. Attis2 2011. február 14. 11:24
    „Meg még azt nem értem,hogy miért lesz a villamosoknak a Centrum Áruház a végállomás,amikor az Anna-kútnál fordulnak meg,és ezért érinti az 1-es villamos Rókus pu. irányú megállóját is.”
  • 59. Attis2 2011. február 14. 10:51
    „Ifj.Nagy Gábor

    Ahogy észrevettem a jelenlegi trolipotláson,a legtöbb csúklos busz volt+1-2 szóló! Szerintem honaptól a villamospotlás csúklos lesz,mert 2 villamost is potolni kell,a trolipotlás meg szóló buszokkal fog történni,meg lehet,hogy addig jönnek újra még amiskolci buszok is a villamospotlásra”
  • 58. ifj. Nagy Gábor 2011. február 14. 10:33
    „57. Attis2
    "Amúgy meg kiváncsi leszek,hogy a villamospotlás miatt,hogy lesz majd a trolipotlás a Hidivásár idején,mert ott két trolit is kell potolni!"

    Ennél sürgetőbbnek tűnik az a kérdés, hogy holnaptól hogy fognak pótolni, ha nem indul el a troliközlekedés a Bartók téren - mert ugyanaz a szitu, csak éppen annyival súlyosabb, hogy nem hétvége, hanem munkanap, sűrűbb követési idővel... De gondolom csak összekaparják a buszaikat, hiszen máskor is volt már ilyen szituáció pl. amikor a 8-as még busszal járt és az 1-est is végig pótolni kellett.”
  • 57. Attis2 2011. február 14. 09:18
    „Ifj.Nagy Gábor!

    Ezzel a körjárattal egyetértek Veled!
    Természetesen tudom,hogy a 13-as,11-es buszokat nem váltaná ki a 2-es villamos,de lássuk be Tarjánig lett volna értelme elvinni! Mert így csak azért fogja megérni,hogy lesz,mert Makkosházától megszűnik a 2-es,83-as,-83A-s járat,és ezért az emberek rá lesznek kényszerülve,de még akkor is jobb lett volna Tarjánig! Megmondom miért: a Boldogasszony sgt.-tól,a Kossuth Lajos sgt-tól,amik elég nagy területek nincs közvetlen kapcsolat Tarjánba! Egy volt a Kossuthon,a 11Y-os,de azt megszüntették,de akkor is Viztorony tér,akkor sem Olajbányász tér!
    Amúgy meg kiváncsi leszek,hogy a villamospotlás miatt,hogy lesz majd a trolipotlás a Hidivásár idején,mert ott két trolit is kell potolni!”
  • 56. ifj. Nagy Gábor 2011. február 13. 23:42
    „51. Attis2
    "A 2-es villamost is simán elvihették volna Tarjánig! Hülyeség az az indok,hogy azért nem viszik el Tarjánig,mert arra sok busz van,hiszen a Rókusi krt.-on még több busz jár!"

    Az "arra sok busz van" egy meglehetősen szakmaiatlan megfogalmazás, mondom, hogy miért.

    A Rókusin a "sok busz" közül egy jelentős hányad egy útvonalon viszi a népet a belvárosba (2,83), ezeket egyben ki tudja váltani a villamos.

    A Makkosházi-Budapesti krt-on hogy tudna egy villamos kiváltani 90-est, 11-est, 13-ast, 84-est, amikor mindegyik eléggé másfelé megy? Sehogy.

    Amit tudna, ha nem épült volna 10-es troli, az a Makkosházi-Budapesti-Szilléri-Római útvonalon vissza a 4-esbe, aztán a kiskörúton a konzitól a Hősök kapujáig még egy szakasz, vissza az 1-esbe és már körbe is értünk egy önmagát keresztező és önmagába visszafonódó körjárattal a nagyállomásig. :) Na ez szerintem (amúgy persze nem saját találmány, közlekedésmérnök mondta) egy qva jó cucc lenne, ezerszer értelmesebb, mint a Cora/Dorozsma-villamos, mert végig rendkívül sűrűn lakott részeken, fő utazási irányokat lefedve haladna.

    És ehhez már lehetne igazítani a hálózat könnyebben alakítható részét, a buszokat.

    De sajnos - a 10-es troli megépülése mellett a szegedi mindenújellenesség és kisstílűség miatt - nem gondolom, hogy ez akármelyikünk életében megvalósulhat... :-(”
  • 55. Lehiggadt 2011. február 13. 13:52
    „"52. szpalika 2011.02.12. 22:26"
    T. Szpalika!
    Én, ahogy figyelem a Metro, a Cora, az OBI, stb. utóbbi tíz évbeli forgalmát, én nem adnék egy lyukas garast sem azért, hogy ezek 3-4 év múlva is nyitva lesznek! És ez NEM az odavezető tömegközlekedésen múlik!”
  • 54. Attis2 2011. február 13. 11:58
    „Mivel a villamospotláshoz szinte az összes buszra szükség lesz,kiváncsi leszek,hogy lesznek a trolipotlások a Hidivásár idején.”
  • 53. allwin 2011. február 12. 23:36
    „Isten nyugosztalja Szegedet,
    a kivitelezők pedig amit ellopnak költsék gyógyszerre!”
  • 52. szpalika 2011. február 12. 22:26
    „uniós pályázatkor a tervek:
    2-es villamos Csillag térig elvitele.
    Az összes meglevő villamosvonal felújítása.
    A 8-as, 10-es troli és még újszegeden a troli ellvitele a Víztoronyig.

    Ehhez képest lehet nézni a kész pályázatot. Van, amit nem lehetet uniós programra tűzni a pocsék megtérülés vagy egyéb dolgok miatt.

    A 3F a Coráig többször előjön. Reprezentatív felmérés után ha mindenki leteszi a nagyesküt, hogy csak a 3F-el járna, még akkor sem indokolja az utasforgalom a villamosvonal megépítését.
    A Dorozsmára vitel sem indokolná több.Ott is azt kell nézni, hogy ha kvázi helyi buszjáratok lennének a templomig, és mindenki villamosra és átszállásra lenne kényszerítve, akkor talán indokolható lenne. De egyértelműen kerülő mind a Cora, mind Dorozsma felől a Kálvária sgt-n való járatás.

    A város nem uniós pénz esetében is ezt mérlegelné, hogy megéri-e a nagy infrastruktúrális fejlesztést az adott utasforgalom.

    Reális tervek:
    esetleg mégis villamos a Csillag térig. Fórumon előkerült néha a Retek utcai villamos terve is nyomvonalként, de nem hivatalos személyektől, de megnézni érdemes lehet az ötletet.
    A 11-es busz kiváltása trolival, mert a vezetékek nagy hányada megvan.
    Vmi újszegedi troli fejlesztés, hosszabbítás.
    A 4-es villamos önálló szakaszának felújítása.”
  • 51. Attis2 2011. február 12. 20:42
    „drg

    Az biztos,hogy jó lenne,de ahogy eddig tapasztaltuk,csak a sok hülyeségre van pénz! Szerintem jó,hogy felújitják a pályákat,de átrtendezhetnék Szeged tömegközlekedési útvonalát is megint,ahogy 2004-ben tették! A 2-es villamost is simán elvihették volna Tarjánig! Hülyeség az az indok,hogy azért nem viszik el Tarjánig,mert arra sok busz van,hiszen a Rókusi krt.-on még több busz jár!”
  • 50. drg 2011. február 12. 20:36
    „A 3F villamost ki kellene vinni a Coráig, Metróig, akkor lenne igazán értelme.”
  • 49. Mike3 2011. február 12. 18:28
    „akárhogy is lesz, a lényeg, hogy minden fát vágjanak ki! attól lesz igazán magyar a project!”
  • 48. ifj. Nagy Gábor 2011. február 12. 13:59
    „38. Kazikázmér
    "Ha lehetne kérni, inkább a elbaltázott eddigi beruházásokat kellene helyre rakni, nem újabb terheket róni Szegedre! Borzalom ami van a városban az "építkezések" helyén, következtében! Nem lett viszont szebb és élhetőbb sem az I-es, sem a kettes villamos környéke, sem a belváros, ahogy ez ígérve lett!"

    A 2-es környékének élhetőségét a beruházás vége előtt bizonyos értelemben korai számon kérni (az elhúzódást igen, de az egy másik kérdés).

    A többinél is hasonló a helyzet: ha végig megvan a felújított pálya, az új villamosok, az új trolik, a jelzőlámpás előnyben részesítés, akkor...

    ...akkor sem lesz magától élhetőbb, ha az emberek, akik korábban azt mondták, majd ha sz ép, meg tiszta, meg gyors, meg mittudoménmilyen lesz, továbbra is minden lehetséges és mondvacsinált okot megtalálnak arra, hogy _ne_ használják.

    A másik út továbbra is az egyik fajta közlekedési mód, ami valójában három (közösségi-gyalogos-kerékpáros) fejlesztésével párhuzamosan a másik fajta (egyéni gépjárműves) korlátozása az érzékeny területeken.”
  • 47. daveedbrown 2011. február 12. 13:44
    „Igen erről beszélek én is. utána leesett”
  • 46. ifj. Nagy Gábor 2011. február 12. 13:24
    „37. daveedbrown
    "23!
    Márpedig valószínűleg azt fogják használni! Nézd csak meg jobban!"

    Ez a visszafogás Vadaspark/Kecskés felé. A bekarikázott megállóhelyet teszik át:

    http://www.delmagyar.hu/forum-kepek/223/B2224119.jpg

    Viszont két magyarázat azért eszembe jutott:

    1. Így körbekordonszalagozhatják az egész megállót, hogy senki ne várja ott fölöslegesen a villamost, hanem egyből látszódjon, hogy valami változott.

    2. Csökken a kereszteződés felőli gyalogátkelőhely forgalma, ami a lámpafázis-átállításhoz jól jöhet.”
  • 45. CID 2011. február 12. 12:51
    „43. frakk 2011.02.12. 12:16
    Már előre félek az alulképzett laikus tervezőbanda ámokfutásától.

    Azért, még mindig jobb, mintha egy kivénhedt, fogatlan, morgós vizsla dolgozna a témán.”
64 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Delmagyar.hu a Facebookon! Önnek is tetszik majd!

Kedves olvasóink! Elindult vadonatúj rajongói oldalunk a Facebookon. Jöjjenek, csatlakozzanak! Tovább olvasom