Délmagyar logó

2018. 07. 18. szerda - Frigyes 18°C | 26°C Még több cikk.

Online-interjú Kormos Tiborral Újszegedről

Újszegediek kérték: lehetne-e a Liget oldala mellett is troli közlekedés? A Sportcsarnok buszmegállójában kevés a pad, zajos a CBA szellőzése, megállni tilos tábla kell a fürdő köré.
Borsi István: A 71-es busz, félóránkénti közlekedése az esti órákban panaszos. Beszéltem a taxisokkal, nagyon jól jön nekik, a Széchenyi téri megállóval szembeni droszt, sok utast ad, nem csak a 71-es hanem a többi busz is. Célszerű lenne, az 5–ös troli körjáratos kiépítése, a Népkert soron át. A Népkert kívülről szép, belül nagyon sok a kidőlt fa, elhanyagolt az aljnövényzet. Az átépítés nem oldotta meg a Belvárosi híd újszegedi oldalán a balesetveszélyes helyzetet, és a felhajtó gépkocsivezetők cifrázott kiszólásait.

Kormos Tibor: A 71-es busz több képviselői körzetet is érint. Sajnos, mivel az állami normatíva évről évre csökken, így ahhoz, hogy több busz járjon Újszegeden, több pénz kell. A járatritkításról még az előző közgyűlés döntött. Valóban jó megoldás lenne az 5-ös troli körjáratosítása, de ez elmaradt az eredeti tervezésnél. A jelenlegi uniós ciklusban nincs a prioritások között újabb tömegközlekedési nagyprojekt. A ligetet érdemes lenne kitisztítani, ugyanakkor a fák kivágása újabb problémákat vet föl. Nem tudunk egyszerre megfelelni a természetvédőknek és a parkosabb ligetre vágyóknak.

Kormos Tibort Segesvári Csaba kérdezte. Fotók: Frank Yvette
Kormos Tibort Segesvári Csaba kérdezte. Fotók: Frank Yvette

Nagy Mariann: A Hermann és Móra kollégiumok közötti terület nagyon elhanyagolt, szemetes, a parkolóban a Móra kollégium felújítása óta megint megszűnt a világítás (korábban már egyszer sikerült elérni, hogy felszereljenek egyet a kollégium falára). Úgy tudom, a terület talán az egyetemhez tartozik, de nem lehetne mégis tenni valamit?

Kormos Tibor: Valóban az egyetemé a terület, vállalom, hogy felveszem a kapcsolatot az egyetemmel, és jelzem nekik a problémát.

Vass Júlia: Köszönjük a Pillich Kálmán utca közlekedés kialakításában tett intézkedéseit. Amit nem sikerült megoldani, az az, hogy egyirányú lett a Pillich Kálmán utca, a jobb kéz szabály miatt a Szent-Györgyi Albert utcához érő autós a sűrűn parkoló járművek miatt nem lát ki jobbra. A táblák a környékről nem terelik a fürdőző vendégeket a fürdő parkolójába. Fittyet hánynak egyes autósok a behajtani tilos táblára, a másik tábor pedig a várakozni tilos táblára.

Kormos Tibor: Egy tükörrel meg lehet oldani a Pillich Kálmán utcai problémát, erre hamarosan gondoskodom. A fürdőhöz és annak parkolójához vezető utakat már a Belvárosi hídon, a Székely soron, a Népkert soron is pontosan jelzik a táblák. A megváltozott forgalmi rend miatt folyamatos a rendőri jelenlét, jelezni fogom az önkormányzatnak, hogy az elszállítás is hatékonyabb legyen.


Kovács János: Borostyán utcai lakosként kérdezem, mikor tervezik az utca aszfalt burkolatának teljes körű javítását? A CBA építkezésénél eltűrtük az erdőirtást, a zajt, a kényelmetlenséget. Azóta is csak csukott ablak mellett lehet elviselni az áruház szellőző rendszere által éjszaka és hajnalban keltett zajt, ami messze meghaladja a törvényben előírt határértéket. Igaz a két rendőrrel is biztosított lakossági fórumon mindenkit megnyugtattak, különös figyelmet fordítanak a környék lakóinak nyugalmára. Nem lesz árufeltöltés a nyitvatartási idő előtt. Ma reggel fél 6-kor érkezett az első teherautó, ami ajtócsapkodás és tolatásjelző mellett adta tudtunkra, új nap virradt ránk. Képviselő úr a kampány időszakban második zajvédő fal megépítését ígérte, amiből eddig semmi nem lett.

Kormos Tibor: Sajnos a kérdés nem engem illet, a CBA a 19-es körzetben található.

Nyilas Péter: Az újszegedi Sportcsarnok Temesvári körút felőli oldalán lévő buszmegállóban várakozó utastársaim nevében fordulok Önhöz segítségért. A megállóban, ahol húsznál is több helyközi járat veszi föl az utasokat, mindössze egyetlen padra ülhetnek a munkából, iskolából hazafelé igyekvők. Délutánonként, iskolaidőn kívül is, fél 5 tájában átlagosan 10-15 ember ácsorog itt, közülük jó esetben 3-4 tud leülni, pedig bizonyára többen is szívesen letelepednének. Bizonyára nem járna nagy költséggel újabb két-három pad kihelyezése - csúcsidőben még kevésnek is bizonyulnának. Segítségét, utastársaim nevében, előre is köszönöm.


Kormos Tibor:
Egyet értek az olvasóval, intézkedem a buszmegálló padbővítéséről.

Teleki Gabriella: Lehetne-e a Gyermek kórháztól a Liget oldala mellett (Temesvári krt.) is troli közlekedés? A Gyermek Kórháztól nem vissza az Odesszán keresztül járna a troli, hanem a Temesvári körúton, érintve a nővérképzőt, és onnan menne vissza a belvárosba. Régen a Liget mellett is volt közlekedés, ott járt a villamos. Ezzel lehetne "enyhíteni" a ritka buszközlekedést. tvégén nem kellene fél órát állni és várni a 71-es buszra. Iskola időszakban a Csonkából kiözönlő diáktömeg is jobban „eloszlana" a sűrűbb troliközlekedéssel.

Kormos Tibor: Sajnos csak ismételni tudom, hogy amíg nincs több forrás a tömegközlekedésre, addig nem várható változás a 71-es járatsűrűségében.

Pataki Zoltán: Kormos úr évekkel ezelőtt megígérte, hogy levágatja, kivágatja az egyenrangú útkereszteződésekben a belátást akadályozó bokrokat, sövényeket, tujákat. Azóta csak annyi történt, hogy a növények tovább nőttek, a koccanások szaporodtak. Nézzen szét végre autóval a Marostői utca és a Középfasor kereszteződéseiben.


Kormos Tibor:
A házak előtti növényzet karbantartása elsősorban az ingatlantulajdonosok feladata. Ennek ellenére megkérem a környezetgazdálkodás munkatársait, hogy ellenőrizzék a balesetveszélyesnek mondott kereszteződésekben lévő növényzetet, szükség esetén végezzék el ritkítást, nyírást.

Mari Gazda: A Bérkert utca járdája már nem is városi színvonal pláne nem kertvárosi.... kis falvakban javítják, újítják a járdákat. Szegeden, a Bérkert utcában miért nem? Ha már nincs lehetőség több buszt beállítani, de legalább ne ezeken az ócska fapados ősrégi járgányokon kelljen két kézzel kapaszkodva küzdeni a túlélésért, bizonyos „érdekes" vezetési stílusú sofőrök miatt.

Kormos Tibor: 5 éves program van az utak és a járdák felújítására, hogy mikor melyikre kerül sor, azt a Városüzemeltetési Bizottság dönti el egy borzasztóan hosszú lista alapján.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Graffitit fújtak az új partfalra

Alig másfél hónapja adták át a 2,21 milliárd forintból felújított szegedi partfalat. Tovább olvasom