Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Több órás dugók várnak ránk Szegeden

Szeged - Nagyhalál vár a Szegeden közlekedőkre a szakértő szerint, mert egy hónapig egyszerre zárják le a Kossuth Lajos sugárút–Rókusi körút kereszteződést és a Belvárosi hidat. Az az indok, hogy egyik munka sem halasztható.
Szeged két pontján is agyvérzést kaphat idén nyáron a közlekedő. A nagy körforgalom építése miatt – a hivatalos tájékoztatás szerint – augusztustól lezárják a Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút kereszteződését, júniusban pedig megkezdik a Belvárosi híd felújítását, amely augusztus végéig tart.

A városi harmadik körút forgalma és az M5-43-as tranzitforgalma „egyesül" a Kossuth–Rókusi csomópontban, naponta 35 ezer jármű özönlik itt át. A körforgalom építése miatti, november végéig tartó terelési mizéria várhatóan önmagában is óriási fennakadásokat, dugókat okoz majd városszerte.

Aki meg akarja úszni, hogy az M5-ös és a 43-as Bertalan hídra zúduló napi 29 ezer járműve elsodorja, egérutat kizárólag a Belvárosi hídon át talált.

Tegnap délután is teljes volt a káosz a Belvárosi híd lábánál. Tessék elképzelni, ha csak egy sávon és váltakozó irányban megy majd a forgalom. Fotó: Segesvári Csaba
Tegnap délután is teljes volt a káosz a Belvárosi híd lábánál. Tessék elképzelni, ha csak egy sávon és váltakozó irányban megy majd a forgalom. Fotó: Segesvári Csaba

Megszűnik a Belvárosi híd mint egérút, amikor – júniustól augusztus végéig – felújítják a régi hidat, emiatt ott váltakozva egy sávra szűkül az út. Azaz nem csak reggelente dugul be Újszeged a Temesvári körútig, ahogyan már most is, egy átlagos hétköznapon. Délután pedig nem csupán a belváros áll be a Tisza Lajos körúttal együtt, hanem bénultan araszol majd a fél város – egész álló nap. (A Belvárosi hídon 20 éve számoltak utoljára forgalmat, akkor naponta 14 ezer járművet.)

Hétvégén is aszfaltoznak

Ezen a hétvégén garanciában megint javítják az Izabella híd burkolatát. Szombaton reggel 7-től vasárnap este 6-ig egy sávon dolgoznak, forgalomkorlátozásra kell számítani.

A két építkezés tehát egy hónapig fedi egymást – augusztusban. Tény, hogy a Kossuth Lajos sugárút–Rókusi körút kereszteződés a tömegközlekedési nagyprojekt uniós támogatása és a munkafolyamatok összetettsége miatt nem halasztható – mint ezt többször megírtuk. A Belvárosi híd pedig azért nem várhat – mondta Molnár László városüzemeltetési irodavezető –, mert húsz éve nem újították fel. Szakértők megvizsgálták, a dilatációs elemeit cserélni kell. A burkolat alatt elporladt a gumiszőnyeg, ezért lehántják róla az aszfaltot, és újat terítenek, 70 milliós költséggel. Eddig pénz nem volt a hídfelújításra, amit egy-két évig még talán lehetne húzni, de akkor többe kerülne.

– A Belvárosi híd javítása „kis falat", és nincs köze a nagykörút és a Bertalan híd közlekedéséhez – indokolta az irodavezető, miért nem említették eddig a nyári útépítések között.

Szervezés

A tömegközlekedési nagyprojektben augusztustól november végéig a Boldogasszony sugárút nagyállomáshoz vezető felét is lezárják vágányjavítás miatt. – Nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal. Az átgondolatlan nyári lezárásokból nagyhalál lesz Szegeden – mondta a nyugalmazott közlekedési szakértő. Demeter Sándor szerint képtelenség lesz úrrá lenni a káoszon. Az Izabella és a Belvárosi híd külön-külön is probléma, mert akkora a forgalmuk; ha mindkettőnél korlátozás lesz, egyetlen óriási dugóvá áll össze a város. Elképzelni is rossz, mi lesz, ha folyamatosan 37 fokos hőség dühöng, vagy ha beüt egy baleset – festett sötét képet a szakértő.

Olvasóink írták

57 hozzászólás
  • 57. frakk 2009. május 11. 10:10
    „A Kossuth- Rókusi csomópontra eleve elhibázott ekkora forgalom- ra és mellett körforgalmat építeni. Nem tudom miért nem tudják megvárni azzal a kurva körforgalommal az autópálya elkészültét. Miért annyira sűrgős hirtelen , ha eddig jó volt így is. Akkora forgalomra eleve kb 150m-es átmérőjű körforgalom lenne szükséges a 2´2 sávokat figyelembe véve+ villamos . Na és a Kamionok hosszát tekintve úgyszintén. Egy kamion bemegy és elzárja a többi elöl a haladást. Kidobott pénz amit ott elbasznak már megint. De a jutalék a fontos , amit a vállalkozó visszapenget az illetékes elvtársaknak. Nem néznek ezek semmi egyebet csak a dollár jel csillog a szemükhelyén.”
  • 56. vuk 2009. május 11. 09:34
    „Olyan jot fogok vigyorogni a dugoban acsorgokra, mikozben elsuhanok mellettuk bringaval :)
    .. nem kevesbe, mint eddig tettem :)

    Egyebkent meg http://www.bringazzmunkaba.hu/”
  • 55. Strat-n 2009. május 11. 08:33
    „Meglehetősen szomorú vagyok. Degenerált mocsok szemét dilettánsok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 54. floridaimagyar 2009. május 10. 21:52
    „Na akkor mar a bicikli meg a gyaloglas - ez nagyon jo mert a varosban elo koverek szazaleka le fog menni. Biztos valami fitness szovetseg, setalo cipo gyar, vagy valami kerekparuzem all a hatterben.”
  • 53. benq 2009. május 10. 21:42
    „http://mrahalom.myminicity.com/ind”
  • 52. Yossarian 2009. május 10. 20:34
    „nincs akkora tömegközlekedés amely elbírna ekkora forgalmat? ökörség. de bizony, hogy van. különösen úgy, hogy nem kell mindenkinek buszra, trolira, vagy villamosra szállnia, hisz gyalog is lehet közlekedni, és bringával is. tehát ha kiszállunk az autókből, és egyesek tömegközlekedéssel, egyesek kerépáron, egyesek gyalog indulnának el, akkor simán meg lenne oldva a dolog. Szegeden nincsenek akkora távolságok, hogy elengedhetetlenül szükség lenne az autókra. Újszeged felől például le lehet tenni a kocsit a Torontál téren, (ott még parkolási díjjat sem kell fizetni) és onnan el lehet jutni a belvárosba trolival, busszal, gyalog. és van még ezen kívül számtalan lehetőség. de egyeseknek jobban tetszik kocsiban ülni, dugóban araszolni, szidni a többi autóst, a kormányt, a Botkát, meg a jó ég tudja kit-mit. de az ilyen hülye meg is érdemli.”
  • 51. Moon 2009. május 10. 18:08
    „Nem ártana a fátol az erdőt is látni! Vissza kérdeznék mi van ha tegyükfel baromi környezetvédelmi tudatossággal minden eddigi autót használó egyik napról a másikra úgy döntene, hogy ő most már kizárólag csak tömegközlekedési eszközzel közlekedik? Nincs az a tömegközlekedési járműpark ami elbirna ekkora utasforgalmat! Ezt mindenképpen illik szem előtt tartani. A másik bibi hogy a tranzit forgalomtól talán előbb tehermentesíteni kellett volna a város és ezután elvágni a fő közlekedési útvonalat nem fordítva. Jó magam is támogatok minden fejlesztést na de ha csinálunk valamit akkor talán sokkal nagyobb előkészítéssel kellene dolgozni.”
  • 50. török 2009. május 10. 12:12
    „49. vuk: így van. nem a városvezetést kell szidni, hanem a sok egyedül autózgatót.

    apámék bp-en laknak, két kocsijuk van, és megveszik minden hónapban a bp bérletet, mert városon belül nem kocsikáznak fölöslegesen és állnak a dugóban, amikor sokkal olcsóbban és gyorsabban lehet villamosozni-metrózni. csak akkor mennek autóval, ha vidéken dolgoznak. miért nem lehet ezt megcsinálni szegeden, ahol jó a tömegközlekedés, fejlesztik, és olcsóbb is???”
  • 49. török 2009. május 10. 12:10
    „48. Moon: igen, az EU direkt a választások miatt fogadta el pont mostanra a pályázatot, mert az EU mindig pont erre figyel.

    Kapja be a sok ember, aki városon belül is képtelen kiszállni a kocsiból, és egyedül autózgat, növelve a dugót. Ezek megérdemlik, hogy beduguljanak órákra. Csak azt sajnálom, aki rá van kényszerülve (habár ez kb. 10%), hogy kocsival járjon, és bedugul.

    Örülök a felújításoknak, utána sokkal jobb lesz a közlekedés, csak így tovább!!!”
  • 48. vuk 2009. május 10. 10:33
    „A kozfelhaborodasbol latszik, hogy milyen sokan vannak, akik szarni is kocsival jarnak. :)
    Engem nem fog zavarni sem a dugo sem a lezarasok. Akiknek meg tenyleg muszaj kocsikazni azok inkabb szidjak azokat, akiknek nem volna muszaj, megis azt teszik.”
  • 47. Moon 2009. május 10. 01:25
    „Ezek után tényleg kezdem azt hinni, hogy az összes hülyét ebbe az országba likvidálták. Hol marad a józan ész, vagy most újat mondtam? Miért egyszerre kell mindent csinálni? Jövőre választás és lehessen villogni? Értem én de ennyire hogyan lehet eszetlenül eldönteni valamit, hát nincs egyetlen épeszű ember ebben a városban aki józan ésszel gondolkodna? Nem akarok politikát vinni ebbe a történetbe de egyébként mi a bánat lenne a háttérben hogy ennyire egyszerre kelljen mindent feltúrni. Istenem az ember már kínjában röhög holott inkább sírni kellene.”
  • 46. E! 2009. május 10. 01:19
    „"A Belvárosi híd javítása ,,kis falat", és nincs köze a nagykörút és a Bertalan híd közlekedéséhez"
    höhöhöhöhöhö - ez a szerencsétlen melyik városban él?!

    Minden esetre mókás lesz a nyár, majd jókat nevetgélek az egymás előtt-mögött parkoló autósokon, miközben kerón 10 perc alatt bezümmögök a kellemes munkahelyemre, letusolok, majd légkondi és lágy muzsikaszó mellett hozzálátok a napi taskhoz :P”
  • 45. vuk 2009. május 09. 21:12
    „Remelem, hogy dugoba fogok kerulni - a kerekparuton. Ezek miatt a lezarasok miatt remelem, hogy az autosok nagy resze nyeregbe pattan, es a kerekparutakat fogjak ellepni...

    Jaj, felebredtem. Nem lesz ilyen.”
  • 44. flexsnake 2009. május 09. 18:13
    „41. ne akarj belinkelni egy internetoldalt hogy nem is fáj a lábam. :D
    Ha bringázol akkor nagyobb a hőleadás, izzadsz. Még ha nem is ázik szét a ruhád, szagos leszel, amit lehet még elnyom a deo de egy társalgásnál figyeld meg mennyi különbség lesz. Attól hogy nem érzed, még befolyásolja az emberek viselkedését veled szemben.”
  • 43. dova 2009. május 09. 14:00
    „Ez a cikk is jó példázata annak az önző magatartásnak, amit manapság tanúsítanak a közlekedők.
    A felelősséget mindig önmagán kivül kereső (ez esetben a felújítások bonyolítóin), mást hibáztató, de egyes szám első személyen túl gondolkodni képtelen,minden mást leszaró emberek.

    ~"Ha dugó van az nem miattam van! Hisz ÉN csak egy autóval vagyok itt, ellentétben a többi több száz barommal."

    Bizonyára elnézőbbek lesznek ezen időszakok alatt a közteresek és a rendőrök is a külső okokra tekintettel, tovább lehetetlenítve az életkörülményeinket, mert autózni azt kell.

    Hajrá!
    :(”
  • 42. rolee 2009. május 09. 13:25
    „Még mindig semmi arról hogy mi volt tegnap délben a Mikszáth Kálmán utcán?? :(”
  • 41. katcsi 2009. május 09. 10:53
    „hát akkor uszunk”
  • 40. ifj. Nagy Gábor 2009. május 09. 09:14
    „17. "Van akinek muszáj az autó"

    De ezek nem egyeznek teljes mértékben azokkal, akik minden nap bele is ülnek.

    A leizzadásról és még sok más elképzelésről pedig a bringazzmunkaba.hu oldalon a Minden a bringázásról / Miért bringával / Tévhitek és cáfolatok menüpontban érdemes szétnézni.

    http://www.bringazzmunkaba.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=70”
  • 39. sevenof9 2009. május 09. 04:53
    „a regi hid szalai ur/elvtars/kartars/polgartars alatt lett felujitva. ki rontotta el? a rohadt fideszes szavazok!”
  • 38. maradando 2009. május 09. 00:46
    „Ha már ennyire benne vannak az épitkezésben,hozzá lehetne fogni a harmadik tiszai hid megépitéséhez.Ha lúd hát legyen kövér.”
57 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A KDNP nem nyúlna a gyeshez és a gyedhez

Szeged - A KDNP álláspontja szerint nem szabad hozzányúlni a gyeshez, a gyedhez, a családtámogatási… Tovább olvasom