Játék

2023.03.09. 19:59

Sáron és tűzön át Csongrád városáért

1848–49-es tematikájú online szerepjátékot mutatott be a Csongrádi Információs Központ. A könyvtárt és a múzeumot összefogó intézmény játéka Csongrád szabadságharc alatti történetét dolgozza fel öt karakter szemszögéből. A történelmi kaland a múzeum készülő állandó kiállításában is helyet kap majd, a látogatók ott is kipróbálhatják, hogyan élték meg az átlagemberek a magyarság sorsfordító eseményét.

Majzik Attila

A játékban a kisember szempontjából láthatjuk és élhetjük át a nagy történelmi eseményeket. Fotó: Csemegi Károly Könyvtár

1848-ban a történelem Csongrádon is felforgatta a mindennapokat. Személyes döntések sora határozta meg egy család, város vagy akár a nemzet sorsát. A múzeum online játékában a résztvevőknek kell meghozniuk a döntéseket – és viselni azok következményeit is. 
kezünkben a sorsunk 

Grafikus: Kálmán Áron


A Tari László Múzeum tavaly novemberben pályázott egy online játék létrehozására a Petőfi-emlékévhez kapcsolódóan. Az elnyert támogatásnak köszönhetően született meg a Sár és tűz című játék, amit az Open Historyval és az EcoSimmel terveztek közösen. Zenei szerkesztője Erdélyi Viola volt, a kivitelezés grafikai munkája pedig Kálmán Áron kezét és vizuális ötleteit dicsérik. 
Az online kalandban öt karakter bőrébe bújhatunk, az ő történeteiket követhetjük végig 1848–49 során Csongrádon. Aki belevág a küldetésbe, annak a Tisza-parti kisváros lakójaként kell meghoznia döntéseit és vállalni azok következményeit. A játék végére kiderül, hogy a játékos hős lesz vagy túlélő, a család vagy a nemzet szabadságának védője. 


Sztoriban erős 

Az elkészült játékot Horváth Georgina, a fejlesztésért felelős EcoSim projektmenedzsere, Bayer Árpád játéktervező, Illés Péter igazgató és Kálmán Áron grafikus mutatta be a nagyközönségnek a Csemegi Károly Könyvtárban. 
Mint az alkotók elmondták, a játék megkapó hangulata mellett az ismeretátadás terén is sokat ad, a karakterekkel pedig könnyen lehet azonosulni. 
 

 A játék üzenete, hogy összefogással lehet bátor dolgokat véghez vinni. Én úgy látom, hogy a játéknak a történeti oldala az egyik erőssége

 – hangsúlyozta Bayer Árpád játéktervező. 
A Sár és tűz grafikusa, Kálmán Áron a mikrotörténelem fontosságára hívta fel a figyelmet. 

 Általában a történelmet vagy uralkodók, hadvezérek, filozófusok, vagy művészek szempontjából vizsgáljuk. Azonban az is nagyon érdekes, ha „alulnézetből”, a kisember szemszögéből tekintjük át a nagy történelmi eseményeket, ebben a játékban is erről van szó

 – mondta a grafikus. 

Grafikus: Kálmán Áron


A kiállításba is bekerül 

Horváth Georgina projektmenedzser arra tért ki, maga a játék elkészítése is egy izgalmas kihívás volt. 

Egy kuriózum a munkáink között a Sár és tűz, mivel korábban más célcsoportokkal és eltérő témákkal foglalkoztunk. Ezért, s a játék témája és üzenete miatt is volt nagyon izgalmas számunkra ez a projekt

 – emelte ki Horváth Georgina. 
Illés Péter hozzátette, a most elkészült játék a Tari László Múzeum készülő új állandó kiállításának is része lesz, ezért is gyors, könnyen végigjátszható a játékmenet. 

Az volt a cél, hogy a játék ne csak online legyen játszható, hanem legyen egy eszközfüggetlen verziója is. Sajnos nem sok csongrádi ismeri ezeket a helyi történeteket, pedig ’48-ról minden évben megemlékezünk. Szeretnénk, hogy ezek az éves megemlékezések nyomot hagyjanak a fiatalokban, hogy olyan generációk nőjenek fel, akiknek újabb nézőpontjai is vannak és élményszerűen kapcsolódhassanak az eseményekhez

 – magyarázta Illés Péter. 

Fotó: Csemegi Károly Könyvtár


 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában