Új utakon – A digitális távoktatásról beszélgettünk bordányi diákokkal és szüleikkel

2020.03.21. 20:12

Felelősség jár a szabadsággal

Bordányban egy nyolcadikos általános iskolással, egy kilencedikes szakközépiskolással és édesanyjával, egy általános iskolai pedagógussal beszélgettünk a digitális távoktatás eddigi tapasztalatairól, előnyeiről és hátrányairól.

Arany T. János

Bordány 2020.03.18. elindult az internetes távoktatás képen: Makra Réka 8. osztályos tanuló fotó: Kuklis István Délmagyarország DM

Fotó: Kuklis István

„Kedves Osztály! Az előző órán a tankönyv 21-es leckéjét vet­­tük át. A jövő hétre kérlek olvasd el a tankönyv 22-23-as leckéit (119–128. oldal). Ehhez csatolok nektek 2 videót is, ami segít a feladat feldolgozásában. Jövő héten pedig egy rövid kis feladatlapot kapsz ebből a két témából.” „Kedves Nyolcadiko­sok! Küldöm a mai nap tananyagát. Ahhoz, hogy fel tudjuk venni a tanulás fonalát, egy kis ismétléssel kezdünk: Feltöltöttem József Attila életrajzát, ezt kérem szépen kinyomtatni, ha tudod, és kiegészíteni vele az órai vázlatot! Ismételjétek át az életrajzot!”

Digitális munkarend

Az első idézet részlet a Szegedi Szakképzési Centrum Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma 9/B osztályának történelem, a második a bordányi Ádám Jenő Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola nyolcadikosainak irodalomórájából, amit az Orbán Viktor miniszterelnök által péntek este az iskolalátogatási tilalom miatt kihirdetett „digitális munkarend” miatt digitálisan, okostelefonjukon kaptak meg a diákok.

Gördülékeny átállás

– Nagyon gyorsan reagált az iskola. A Google Classroom használatához szükséges kó­dokat megkapták, a 8. a-ból min­­denki beregisztrált, és küldték is a tanárok a tananyagot. Gördülékenyen ment az át­­állás, folyamatosan érkeznek a feladatok – mutatta a bordányi Kálmán Kamilla, a végzős Makra Réka édesanyja. Réka azt mondta, unalmas egy kicsit otthon, lehet, hogy jobb lenne az iskolában. A kötetlenség, és hogy maga döntheti el, mikor melyik feladattal foglalkozik tetszik neki, de a közösséget, az osztálytársait hiányolja.

– Apa home office-ban dolgozik, a gyerek home school-ban tanul, én meg a homlokomat vakargatom – tette hozzá Kamilla.

Nagy változás mindenkinek

– Tanár és szülő is vagyok, saját tapasztalataim alapján mondhatom, hogy nagy változás ez mindenkinek. Egy, az eddigi oktatástól teljesen eltérő módszerre kell átállni. Valamennyire otthon vagyok a digitális oktatásban, ami újdonság, az az új felület, a Google Classroom használata. Amennyire nehéznek tűnik az elején, annyira bele fogunk jönni – magyarázta Czékus Edina, a bordányi általános iskola angoltanára. Szerinte a digitális távoktatás új gondolkodásmódot indít el a tanárokban és a szülőkben is, lényegre törőbbé válik az oktatás.

– A mi szakmánk amúgy is arról szól, hogy mindig valami újat kell tanulnunk – tette hozzá a pedagógus.

Edina 16 éves fia, Péter in­formatika szakos a szegedi Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziumban. Ők egy blogalapú rendszert használnak.

– Ma csak két óránk volt, informatika és történelem – húzta elő a telefonját. A távoktatás előnyei között sorolta föl, hogy nem kell korán kelnie és bebuszoznia Szegedre, majd vissza Bordányba, amivel időt spórol, a több szabadsággal viszont nagyobb felelősség is jár.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában