Online – a koronavírus-járvány hatására átrendeződni látszanak a vásárlói szokások

2020.03.19. 16:33

Inkább otthonról rendelünk

Az otthon maradásra biztató intézkedések érezhetően az online kereskedelem felé tolják el a keresletet. Az elmúlt hónapban dupla annyian kerestek rá Google-ben a Tesco és az Auchan házhoz szállítás kifejezésekre, mint egy évvel ezelőtt, de a webshopok kosarai is gyorsabban megtelnek.

K. A.

Illusztráció: Kallus György

– A Google Trends adatai alapján elmondható, hogy március elejéhez képest közel 70 százalékkal többen kerestek rá az „Auchan házhoz szállítás” kifejezésre, a Tescónál pedig az elmúlt 5 évhez képest rekordmennyiségű keresés történt. Van, ahol kapacitáshiány miatt nem is tudnak több rendelést fogadni – árulta el Alberti Dorina onlinemarketing-szakértő.

Megduplázódott

A SzerszamKell.hu barkácsáruház adatai alapján a tavalyi év azonos időszakához képest a februári és márciusi rendelésszám a duplájára nőtt: januárhoz képest 60-70 százalék az emelkedés, ami részben a szájmaszkok és kézfertőtlenítők eladásából is következik. De ha kivonjuk belőle ezeket a tételeket, akkor is bőven két számjegyű a növekedés.

Kun Álmos, a Dockyard üz­­letlánc marketingvezetője azt mondta, hogy tavaly márciushoz képest 80 százalékkal növekedett a webshop forgalma a hónap első felében, míg az üzletekbe betérő vásárlóké 30-40 százalékkal visszaesett.

– Reméljük, hogy a koronavírus minél hamarabb lecseng, és visszatér az élet az üzletekbe is, hiszen sokan a ruházati termékeket szeretik megfogni, felpróbálni – mondta.

Csak óvatosan!

– Most nem a kényelmen van a hangsúly, hanem a biztonságon, hiszen kisebb a valószínűsége, hogy megfertőződünk, ha csak közvetlenül a futárral kerülünk kapcsolatba egy rövid időre. Ki­­emelten fontos odafigyelnünk arra, hogy hány emberrel érintkezünk egy nap – jelentette ki Nagy Gábor, az egyik online barkácsáruház ügyvezetője.

Szeg a koporsóba

– Az egyéb termékeket érintő online forgalmat illetően még kevés adattal rendelkezünk, mi­­vel a hatás nem ennyire azonnali és látványos, mint az élelmiszereknél. Ennek ellenére várható, hogy ez az időszak a legtöbb iparágban az online vásárlás irányába fogja tolni a kereskedelmet – magyarázta Alberti Dorina. A kérdés az, hogy ha ismét helyreáll a rend, a beszerzési szokások visszaállnak-e. A szakma szerint az ilyen helyzetek egy-egy szeget vernek a hagyományos kereskedelem ko­­porsójába.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában