2020.07.30. 18:28
Kiválasztották a családokat a felzárkóztató programhoz
Egyéni beszélgetéseken választották ki a jelentkezők közül azt a harminc, különböző korosztályú gyermeket, akik szüleikkel együtt részt vehetnek a vásárhelyi önkormányzat Petra-modellprogramjában. Július 30-án aláírták az együttműködési megállapodásokat a Városházán.
Fotó: Tábori Szilvia
– Főként a családok otthoni játékos tevékenységeit és az otthoni természetes készségfejlesztést szeretnék támogatni – mondta kérdésünkre Bulik Hajnalka szakértő, majd hozzátette: fontos hangsúlyozni, hogy a kiválasztott családok gyermekei képességeikben nem elmaradottak. A fejlesztés kifejezés Magyarországon az elmaradás kompenzálását jelenti, így a program munkatársai csak kényszerűségből használják.
Munkájukat és szándékukat inkább a családi nevelés tudatos támogatásaként határozza meg, a szülőket segítő módszerekkel támogatják és ösztönzik. A program résztvevői bölcsődés, óvodás és kisiskolás korúak.
- Meglepett a jelentkező családok száma – mondta Rácz-Káté Mónika, a program kidolgozója. Mindannyian motiváltak, párbeszéd alakult ki a szülők és a szakértők között. A megszólítottak érzik az otthoni fejlesztés lehetőségét, mind az életmód, az egyéni készségek, mind a tanulás terén. A beszélgetéseken nem csupán a javak és jövedelmek mentén térképezték fel a családokat, az életeseményeikre, lehetőségeikre is figyeltek. Oktatási szakemberek vezetik a speciális csoportfoglalkozásokat, a gyerekek egyéni tanulási folyamatait pedig kiképzett mentorok követik.
Rácz-Káté Mónika elmondta azt is: nem a hiányosságokra alapoznak, így erről nem tud beszélni. A mozgás és az idegrendszer fejlesztése a legkisebbeknél lényeges, az óvodásoknál az iskolai előkészítés hangsúlyos, az olvasás, a logikai gondolkodás, a számolás képességeinek fejlesztése. A kiválasztott gyerekek között többen kiváló fejlődési periódusba értek, esetükben a tehetséggondozás fontos.
Az óvodás Vastag Noémi édesanya, Vastag-Bűn Katina az együttműködési megállapodás aláírásakor kérdésünkre elmesélte: ha nincs a több hónapos vírushelyzet, talán soha nem tanulnak ennyit magukról és egymásról családjukban.
A programban szeretnének több megoldást kapni az otthoni foglalkoztatáshoz, az iskolai felkészüléshez. Hogy Noémi is több türelemmel és figyelemmel tudjon koncentrálni a feladatokra. Az óvodában kitűnő fejlesztő pedagógus dolgozik a gyerekekkel, de a csoportos foglalkozás más, mint az egyéni.