2021.02.23. 13:10
Már négy társaság kínálhat fogyasztóbarát otthonbiztosítást
A fogyasztóbarát biztosítási alapcsomag elemi károkra és egyéb, a háztartásokat egzisztenciájukban alapvetően veszélyeztető tipikus kockázatokra nyújt fedezetet. A káresemények tartalmát az MNB egységesen és kötelezően határozta meg.
A legjellemzőbb káreseményeket tartalmazza az alapcsomag.
Forrás: Kelet-Magyarország
Fotó: Illusztráció / Pusztai Sándor
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) pozitívan bírálta el – és erről pénteken értesítette is – a Minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás programra pályázatot benyújtó Groupama Biztosítót. Mivel a társaság megszerezte a minősítést, döntésétől függően akár azonnal – de legkésőbb 60 napon belül – megkezdheti itthon az MNB felé bejelentett biztosítási termékek forgalmazását. Ezzel nem elsők a piacon, a minősítést már tavaly tavasszal megszerezte az Union, később pedig a Wáberer és a KöBE is.
A jegybanknál jelenleg egy társaság pályázatának elbírálása van folyamatban, és szinte minden hazai biztosító tervezi a fogyasztóbarát konstrukcióval való indulást. Noha egy lakásbiztosítási termékfejlesztésnek és a belső folyamatok kialakításának – annak bonyolultsága és a járványhelyzet miatt is – jelentős az időigénye, a lassabban „ébredőkhöz” képest előnybe kerülhetnek a piacon az új változattal gyorsabban megjelenők.
– Minden jel arra mutat, hogy a fogyasztóbarát otthonbiztosítások hamarosan széles körben elérhetővé válnak
– hangsúlyozta a jegybank. Ezek a konstrukciók ugyanis hasonló díjért magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleknek, fölösleges többletkiadások nélkül. És kínálják ezt egyszerűen, összehasonlíthatóan, miközben a biztosítási szerződés egésze alatt ügyfélbarát kiszolgálást garantálnak.
Az MNB fogyasztóvédelmi szempontból is fontosnak tartja, hogy a lakásbiztosítások piacán élénküljön a mai lanyha verseny. A fogyasztóbarát alapcsomag elemi károkra és egyéb, a háztartásokat egzisztenciájukban alapvetően veszélyeztető tipikus kockázatokra nyújt fedezetet. Ilyenek például a tűz, a robbanás, a villámcsapás, az árvíz, a beázás, a betöréses lopás és az üvegkár – egyebek között.
A káresemények tartalmát az MNB egységesen és kötelezően határozta meg, családbarát, zöld és digitális szempontokat is figyelembe véve.
Az ügyfél egzisztenciális helyzetét fenyegető esetekben a társaságok rendkívüli kárfelmérési és -rendezési eljárást alkalmaznak. Ennek időtartalma 100 ezer forint alatti kifizetésnél maximum
5, fölötte 10 munkanap lehet.
A lakásbiztosítás – a megkötése utáni harmadik negyedévtől – 3 havonta igény szerint bármikor felmondható.
A kommunikáció, a kárbejelentés és a -rendezés teljes folyamata digitálisan is megoldható. A jegybank az mnb.hu/mfo honlapján új információs felületet hozott létre a Minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításra vonatkozó kérdésekre és válaszokra – konstrukciók közti egyszerű eligazodást összehasonlító oldal is támogatja majd.