Írásban tegyünk panaszt

2021.06.14. 14:01

Működő internet nélkül nem fizethető online az internetszámla

Ha köhög az internet, annyira, hogy inkább nincs is, a szolgáltató ennek ellenére küldi a számlát. A panaszos mozgáskorlátozott, a szomszéd városba utazás és befizetés akkor sem lenne egyszerű, ha elégedett lenne. Így viszont méltánytalannak érzi, hiszen ha működne a net, nem kellene utaznia.

K. A.

Fotó: TOROK JANOS

„Egy nagy szolgáltatóval vagyok gondban. 2020 decemberében kötöttem velük szerződést mobilnetre és telefonra. A telefon még csak-csak működik, de az internetet egy percre sem tudtuk használni. Megy a huzavona, oda sem figyelnek, mit mond az ember. Amennyiben meg akarom szüntetni a szerződést, fizessek kötbért. Nem tudom utalni a neten keresztül a havi díjat, ezt sem az én hibámból, ezért pluszbüntetés jár. Mozgáskorlátozott vagyok, nem tudok tö­megközlekedni, a szomszéd városban kellene befizetni a számlámat. Hogyan tegyem, tudnának ebben segíteni?”

– Az idézett levél lapunk állandó partnere, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete által működtetett panaszakademia.hu portálra érkezett. A szakemberek rövid válasza az volt, hogy az ügyfél írásban is közölje a panaszát, majd a jogszabályi határidők betartásától függően tegyen további lépéseket a szolgáltatóval szemben.

Bosszantó, ha akadozik vagy nincs internet. Illusztráció: Török János

Az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló rendelet kimondja, hogy a szolgáltató köteles a hibabejelentéseket 48 órán belül kivizsgálni és az előfizetőt értesíteni arról, ha további helyszíni vizsgálat szükséges. Vagy arról, hogy a hiba nem volt észlelhető, vagy az nem a szolgáltató érdekkörébe tartozó okból adódott.

Ha a társaság arról tájékoztat bennünket, hogy további helyszíni vizsgálat szükséges, akkor azt is meg kell jelölnie, hogy azt napra pontosan mikor, mely 8 és 20 óra közé eső, négyórás időszakban szeretné elvégezni.

A hiba bejelentésétől a kijavításáig terjedő idő nem haladhatja meg a 72 órát.

Nem minősül elhárítottnak a hiba, ha az előfizető az eredeti bejelentés szerinti hibát ismételten jelzi. A fogyasztóvédők hangsúlyozzák, az ügyfél írásban, egy e-mailben – ami net nélkül nehéz – vagy ajánlott, tértivevényes levélben foglalja össze a problémáit, majd küldje el azt a társaságnak.

Ha a szolgáltató a panaszról való tudomásszerzéstől számított 72 órán belül nem értesíti az ügyfelet, a hiba elhárítása nem történik meg, úgy a lakóhely szerint illetékes békéltető testületnél díjmentesen kezdeményezhető alternatív vitarendezési eljárás a probléma megoldása céljából. Így hivatalos kereteken belül rendezhető a vitás helyzet. Az eljárásról, valamint annak megindításáról a bekeltetes.hu honlapon olvasható bővebb információ.

Amellett hogy az ügyfél a békéltető testület előtt kezdeményezheti a helyzet rendezését, ha a szolgáltató a jogszabályi kötelezettségeinek nem tesz eleget, akkor a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz is lehet fordulni panasszal vagy kérelemmel.

– Legyünk körültekintők, hiszen a határidők elmulasztása esetén kötbér iránti igény is érvényesíthető a szolgáltatóval szemben

– hangsúlyozzák a portál szakértői. Érdemes alaposan tanulmányozni a szerződést, hogy felmondásának feltételei mikor állnak fenn, és hogyan lehet megszabadulni a sok kellemetlenséget okozó szolgáltatástól.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában