3,9 másodperces gyorsulás

2021.07.31. 19:47

Szegeden próbáltuk ki az Audi RS5 Sportback-modellt

Jó hangulatú kétnapos túrát szervezett a szakújságíróknak Audi Driving Experience címmel június második felében a Porsche Hungária. A generál­importőr és a sajtó is ki volt már éhezve egy korlátozásmentes rendezvényre. Ugyanezt az S és RS-modellekből álló bemutató flottát lehetett „meghajtani”, az ország márkakereskedéseiben, így Szegeden is.

Kovács András

„Nehézfegyver” a szegedi márkakereskedésben. Fotó: Kovács András

Fotó: Kovács András

Míg 2016 és 2018 között 15-17 RS-modellt tudtak eladni, 2019-ben ez a szám már 27 volt.

A nagy ugrásnak azonban 2020 bizonyult, a járvány évében 146 ilyen Audit értékesítettek. Nem a koronavírusban gazdultak meg ennyire a magyarok, sokkal inkább az látszott, hogy akik megtehetik, még utoljára bevásárolnak a klasszikus izomautókból, mielőtt a „zöld világ” közeledésével el kell búcsúzni a V8-as motoroktól.

A megnövekedett érdeklődés már befektetési célú vásárlás is lehet, hiszen idővel sokat érhetnek még az utolsó V8-as motorral szerelt RS-modellek. Ezt igazolhatja akár az is, hogy idén már június közepére meghaladták a százat az értékesítésben.

Az adatokról még annyit, hogy 2020-ban az SQ8-ból adták el a legtöbbet, amit az SQ7 követett, a két modell együtt több mint kétharmadát adta az eladásoknak. Erre az évre változott a helyzet, az SQ5 vette át a vezetést, a második az SQ7, a kettő együtt pedig pont 50 százalékot jelentett, persze még így is dobogós az SQ8.

„Nehézfegyver” a szegedi márkakereskedésben.
Fotó: Kovács András

E sorok írója részt vehetett a központi rendezvényen is. Úgy terveztem, hogy a fokozatosság elvével, egy szerényebb képességű modellel indítom a túrát, de már kész autóbeosztás várta az újságírókat. Így azután jól bekezdtem egy 600 lóerős V8-assal, az Audi RS7 Sportback 40 milliós alapárhoz ebbe rendeltek még bő 10 milliónyi extrát. A tour csomagban egyebek között ott volt a 0–250 kilométer között működő követési távolságtartó tempomat, a városiban pedig – egyebek között – elérhető a hátsó keresztirányú forgalomasszisztens, ahogy a kiszállást és a sávváltást segítő is. Ezt követően még több bivalyerős és méregdrága modellt próbálhattam ki a kétnapos túrán, desszertnek pedig egy újdonságot, az elektromos Audi Q4 e-tront.

A flotta nem sokkal később Szegedre is ellátogatott. Nem klasszikus nyílt napot tartottak a Sárosi utcában, nem hirdették meg az eseményt.

– Ezek fegyverek, tisztelni kell az autókat, nem ülhet bárki a volán mögé – mondta röviden Nagy Lajos, a Porsche Szeged értékesítési vezetője. A Délmagyarország szerkesztősége nem foglalt időpontot, ottjártunkkor a próbálható modellek közül az RS5 Sportback állt rendelkezésre. Itt, az országos sajtótúrával ellentétben kísérőt is kaptunk az autóhoz, akire próbáltuk nem ráhozni a szívbajt.

Fotó: DM

Pedig a kísértés megvolt, a 450 lóerő és 600 Nm-es maximális nyomaték sok mindenre elég. Normál állásban is nagyon szépen ment az autó, a menetprogram sportfokozatában pedig egy feszes rugózású, stabil útfekvésű, villámgyors sportkocsi lett az Audiból. A V6-os, 2,9 literes motor elég a 4 másodpercen belüli, 100-as gyorsuláshoz, ebben persze partner a villámgyors kapcsolású, 8 fokozatú automata DSG váltó is, ami a tökéletesen teszi a dolgát.

A 30 milliós alapárú, speciális szürke fényezésű Audiba még 8 millió forintnyi kényelmi és biztonsági extrát is belepakoltak, így azután sok hibát nem találtunk benne.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában