Hódmezővásárhely

2021.12.04. 19:30

Városrészek értékelődtek fel a tramtrain miatt

A villamosvasút alapjaiban változtatta meg a vásárhelyi ingatlanpiacot, a Szeged–Vásárhely közötti távolság nem csupán időben csökkent. A térség infrastrukturális fejlődése a kisebb települések népszerűségét is fokozza.

T. Sz.

Fotós: Frank Yvette

Fotós: Frank Yvette

– A tramtrain jelentősen átformálta Hódmezővásárhely ingatlanpiacát – fogalmazta meg Ádók Zoltán ingatlanszakértő lapunk megkeresésére. Hozzátette: két éve érezhető a jelenség, azóta erősödik az érdeklődés Szeged irányából, de már nagyon sok vásárhelyi is figyelembe veszi a nyomvonal közelségét.

Mára az a tényező, hogy a szegedi vevők nagy számban megjelentek a piacon, már hétköznapi dolognak számít.

Erősödik Susán

Kivárásról már nem beszélhetünk, aki eddig nem lépett, az a nyomvonal környékén már nem juthat áron alul ingatlanhoz. Nagyon jó példa erre a Bajcsy-Zsilinszky utcai panellakások áremelkedése. Pár éve még 25-30 százalékos hátránnyal indultak a belvárosi és a hódtói lakásokkal szemben, viszont a nyomvonal melletti megnövekedett kereslet miatt mostanra eltűnt az árkülönbség.

Ugyanez elmondható Susán és Újváros azon részeiről is, amelyek körülbelül egy kilométerre fekszenek a tramtrainmegállótól. Kijelenthető, hogy a nyomvonal mellett megerősödött a középosztály je­lenléte, akik szegedi munkahelyük, gyermekeik tanulmányai, netán egyéb okból választják ezt a lokációt – mondta.

Jót tett a vásárhelyi ingatlanpiacnak a villamosvasút.
Archív Fotó: Frank Yvette

Mártély népszerű

– A kisebb településeket elsősorban azok választják, akik a városunkban tapasztalható árnövekedés miatt már nem tudnak itt ingatlant vásárolni, illetve azok, akik kihasználják a falusi csok lehetőségeit. Szerencsére ezekből a vevőkből van több, a kisebb településre is előszeretettel költöznek fiatalok. Mártély a közelsége és a holtág szépsége miatt mindig is nagyon kedvelt, ez Mindszentre már nem vonatkozik. Én inkább Székkutast és Maroslelét emelném ki, tapasztalatom szerint ezeket a településeket választják legszívesebben a fiatal családok – hangsúlyozta. Ádók Zoltán szerint mindkét te­lepülés jó minőségi úthálózaton elérhető, amennyiben létrejön a Szeged–Debrecen közötti útszakasz négysávosítása, úgy Székkutas még vonzóbb alternatíva lesz az ingatlanvásárlóknak.

Felújított igények

Maroslele az M43-as autópálya megépítésének az egyik legnagyobb győztese: azon túl, hogy Szeged így pillanatok alatt elérhető, a Hódmezővásárhely–Makó–Szeged háromszög közepén rengeteg a lehetőség munka, bevásárlás, tanulás, szórakozás és sport terén.

Ezenkívül mindkét település szépen fejlődik, ezért nemcsak ingázni, hanem életvitelszerűen ott élni is egyre jobb. Arra a kérdésre, a vevők to­­vábbra is szívesen döntenek-e a felújítandó ingatlan mellett, Ádók Zoltán úgy fogalmazott: a jobb állapotú ingatlanokra na­­gyobb az igény, ennek fő oka a drasztikusan megnövekedett építőanyagár és a vele párhuzamosan emelkedett munkadíjak költsége is, amelyhez jelentős szak­­emberhiány párosul.

Hírek a Tramtrainnel kapcsolatban

A dosszié további cikkei
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában