Az emberiség legősibb kérdésére ad választ a Padlás

2021.10.12. 17:30

Csoda történik ég és föld között

Telt házzal fut premierje óta A padlás musical a Szegedi Nemzeti Színházban. A Kölyök szerepét alakító Fekete Lindával karaktere kihívásairól és a harminc éve töretlen népszerűséggel futó mese sikerének titkáról beszélgettünk.

Koós Kata

20210930 Szeged Fekete Linda A padlás című darab kölyök szereplője. Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország

Fotó: Frank Yvette

Presser Gábor és Sztevanovity Dusán 1986 nyarán írta meg A padlás című musicalt. A darabot azóta töretlen sikerrel, folyamatosan műsorára tűzi a Vígszínház, de Rádiós, Süni, Mamóka és a négy Révészre váró szellem története megelevenedett már hazánk valamennyi teátrumának színpadán. A Szegedi Nemzeti Színházban Méhes László álmodta újra a varázslatos mesét. Az előadás bemutatóját szeptember 24-én tartották, azóta telt házzal fut a produkció.

Őszinteség és naivitás

A Kölyök szerepében az egyik szereposztásban vendégművészként Fekete Lindát láthatja a közönség, aki először játszik a Szegedi Nemzeti Színházban. Elmondta, felettébb közel érzi magához karakterét.

Fekete Linda a Kölyök szerepében látható A padlás című musicalban.
Fotó: Frank Yvette

– Már játszottam e szerepet a szombathelyi Weöres Sándor Színházban, ahol nyolc évig voltam társulati tag. A szegedi csapattal csodás dolgozni, nagyon befogadóak és jó fejek. A Kölyök pedig egyszerűen én vagyok. 530 éves szellem, mégis végtelenül naiv abban az értelemben, hogy fáradhatatlan lelkesedéssel tud rácsodálkozni a dolgokra, mindig őszinte, optimista, és töretlen hit jellemzi. Ő az, aki soha nem adja fel, jöjjön bármilyen nehézség, reménytelve buzdítja a többieket. A mese szerint hiába végezték ki hajdanán, mert kimondta az igazat a királyról, ennek ellenére mindig bízik a jóságban – fejtette ki.

Technikai kihívás

Fekete Linda azt is elárulta, a jellembeli hasonlóság ellenére minden előadás komoly kihívást tartogat számára.

– A beszédhangom alapvetően mély, és a szereplőválogatáson méregettek is, hogy hogyan fogom kiénekelni a Kölyök operaáriákat idéző trillázásait. Ugyanis a szerep nemcsak lélekben, hanem technikailag is hatalmas mélységeket és magasságokat érint. A szállásomon különböző tompítókat használok, például párnát, miközben beizzítom a hangszalagjaimat, ami elég hangos folyamat. Erre főképp a korai előadások előtt van szükség – mesélte nevetve.

Mese és valóság

A mese négy elfeledett, bolyongó szellem történetét dolgozza fel. Egy padláson találnak menedéket, ahol egy zseni Rádiós „ég és föld között” bütyköli szuper­intelligens számítógépét, mely különleges, éteri üzenetek fogadására és küldésére is alkalmasnak bizonyul. A Herceg, a Törpe, a Kölyök és néma hóhéra, Meglökő a Révész érkezését várja, hogy hajóján elvigye őket az emlékek és az „örökre szépek” földjére.

– Minden korosztályhoz szól, és mindenkinek mást jelent. Mese és valóság egyben. Mindenki elvesztett már valakit, vagy majd el fog, és mindenkinek idővel szembe kell néznie a saját halandóságával is. A padlás arra ad választ, hogy hova megy a lélek, miután meghal a test. Nincs szerintem olyan ember, akit ne érintene mélyen e musical, hiszen mindenki úton van a végállomás felé – osztotta meg a darab évtizedes sikeréhez fűződő gondolatait a színésznő.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában