Internet Marketing

2009.04.19. 22:31

Online marketing. Áltudomány vagy hasznos eszköz?

Online marketing. Minél ismertebbé válik a fogalom, annál nagyobb gyanakvás övezi a kívülállók részéről. Nem csoda. Aligha akad olyan cégvezető, üzlettulajdonos akit ne hívogatnának naponta különféle ajánlatokkal, melyekből nem sokat, legfeljebb annyit értenek hogy beregisztrálják Őket a keresőkben, meg ide-oda és ez nekik valamiért nagyon jó lesz és majd küldik a számlát. Ezek után persze nem könnyű meggyőzni a cégek, vállalkozások illetékeseit arról hogy valóban léteznek a gyakorlatban kipróbált, működő módszerek arra hogy egy weboldal jelentős mértékben hozzájáruljon az üzleti célok megvalósításához. A misztikus köd és bizalmatlanság ellenére manapság már nagyon sok vállalkozás él ezzel a lehetőséggel, több-kevesebb sikerrel.

Az online marketing is kezd a magyar focihoz hasonlítani, egyre többen értenek hozzá. Látványosan szaporodik azok száma akik úgy vélik hogy értenek hozzá és az igazi szakemberek tábora is egyre növekszik. Azt azonban nem győzöm hangsúlyozni hogy nem kell feltétlenül szakember ahhoz hogy valaki saját weboldalát látogatottá, másképpen fogalmazva hasznossá tegye. Az ezt szolgáló eszközök, módszerek, tudás elvileg bárki számára megszerezhető. Persze csak elméletileg. A speciális előképzettség, a sok éves szakmai tapasztalat, persze nehezen behozhatató előnyt jelent a profik számára. De kár lenne misztifikálni a szakmát, ennek az u.n. profi tudásnak a tört részével is igen látványos eredményeket lehet elérni, még akkor is ha az ebből élőknek ez nem is annyira tetszik. Ugyanakkor azt is hozzáteszem, hogy néhány év múlva ez már nem lesz elegendő és nemcsak az amatőrök nem tudnak majd labdába rúgni, de a gyengébb profik is kiszóródnak a mezőnyből. Ezt csak abból gondolom hogy három-négy évvel ezelőtt sokkal könnyebb volt a Google találati listájának élére kerülni mint manapság. Vakok közt félszemű a király, tartja a mondás. Manapság viszont egyre több a „látó", ma már nem adják olyan olcsón a sikert. Mindezek ellenére ha egy vállalkozás eljut addig a felismerésig hogy a weboldaluknak sokkal több a jelentősége, mintsem a cégfilozófia megfogalmazása és cím, telefonszám feltüntetése, vagy látványos, de idegesítő flash bemutatók közreadása, akkor előbb-utóbb elindul egy folyamat, mely az adott honlap minőségének, hatékonyságának növekedéséhez vezet. Hogy mindezt egy profi marketing cég vagy a tulajdonos önszorgalmának, önképzésének köszönhetően valósul meg, már másodrangú kérdés. A saját lehetőségek határa persze véges, ezért aki megérzi az internet igazi erejét gyakorta belátja hogy érdemes profira bízni a folytatást. Hogy hogyan kell kiválasztani a számtalan „szakértő" közül az igazit, már nem egyszerű kérdés. Annyi biztos hogy én még a legmeggyőzőbb referenciák ellenére sem szívesen fizetnék előre. Szerintem nem mondok túl nagy butaságot ha azt mondom hogy aki azon gondolkodik hogy weboldalát ráncba szedje, előtte tájékozódjon, olvasson, kerüljön képbe. A weben rengeteg hasznos információ található a témában és tapasztalatból tudom hogy egy minimális alapképzettség akkor sem spórolható meg ha vérprofi szakemberre bízza valaki a munkát. Tapasztalatból mondhatom hogy sokkal látványosabb eredményeket érek el azokkal az ügyfeleimmel akik maguk is foglalkoznak a témával. Bevallom magam is sokat tanulok tőlük.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!