Internet Marketing

2009.05.06. 16:41

Gyors marketing segély bajban lévő vállalkozásoknak

A különféle szakmai fórumokon, blogokon, információs portálokon gyakran elméleti síkon zajlik a kommunikáció, néha egyenesen elvont módon, amik ettől még persze nagyon hasznosak, sőt egyenesen elengedhetetlenek ha valaki egy adott témakörben alaposabban el akar mélyülni és erre tud is időt, energiát szánni. Ha viszont valakinek olyan problémája van, ami sürgős megoldást igényel és nincs ideje alámerülni, akkor bizony nem könnyű az ilyen weboldalakon azonnal hasznosítható információt találni. Lehet hogy erre az online marketing, internet marketing, blogra is jellemző ez egy kicsit. Mivel sajnos több ügyfelem is kezdi érezni a válság hatását, érthető módon gyors megoldásokat, ötleteket várnak tőlem. Bár az Ő marketingjük talán jobban áll az átlagnál, azért fel kell kötni a nadrágszárat. Természetesen vannak nagyon jól használható, gyors és olcsó megoldások, amik adhatnak némi lendületet egy vállalkozásnak ilyen nehéz időkben is. Ezekből állítok össze itt egy csokorra valót. Természetesen ezek a módszerek nem kizárólag a weben alkalmazhatóak, de ebben nincs semmi meglepő, hisz a marketingnek része az online marketing és az alapelvek, módszerek zöme a neten és az u.n. offline marketing világában egyaránt érvényes. Ebből gyűjtök most össze egy csokorra valót a teljesség és az alaposság igénye nélkül, afféle gyors segélyként.

Akció vagy plusz szolgáltatás?

Forgalom csökkenés esetén a kereskedelem, szolgáltatás általában az akció, vagy az árverseny eszközéhez szokott nyúlni. Ez viszont sok esetben nem a legjobb megoldás. Az akciókra a vásárlók egyre immúnisabbak. Az árversenybe bele is lehet bukni, hisz a nagyobb tőkeerővel bíró vállalkozások szoktak győztesen kikerülni. Helyette először érdemes azon elgondolkodni, hogy az eredeti árak mellett milyen pluszt tudnna nyújtani vásárlóinak. Ez sok minden lehet: hosszabb garancia, ingyenes házhoz szállítás, ajándék tartozék és még sok egyéb. Bizonyított tény hogy a vásárlók nagy része hajlandó többet fizetni, mint a konkurenciánál, ha valamilyen meggyőző előnyt tudunk kínálni. Ehhez témakörhöz kapcsolódik az is hogy keresse meg azokat a valóban meglévő előnyöket amik esetleg a konkurencia elé helyezik és ezt hangoztassa is, többek között a hirdetéseiben is. Pl.: ingyenes parkolás, rövid határidő, házhozszállítás, szaktanácsadás, extra garancia, stb.

 

Partner kapcsolatok fejlesztése

inden vállalkozásnak vannak olyan partnerei, a tulajdonosnak barátai, amelyek, akik nem konkurencia, de esetleg hasonló célpiaccal rendelkeznek. Pl. ha egy kereskedő kézi szerszámokat árul, annak nem konkurenciája az esztergagépeket forgalmazó cég. Vagy a konyhabútor kereskedőnek a függönyszalon. A célközönség pedig valamilyen mértékben fedi egymást. Kézenfekvőnek tűnik, hogy az ilyen lehetséges partnerek reklámozzák egymást. Ez a reklám lehet egy közös szórólap melynek egyik oldalán az egyik, a másikon a másik üzlet hirdeti magát. A vásárlók figyelmét az üzletben is felhívhatják egymásra a partnerek. Sőt kereszt kedvezményeket is adhatnak. Ha most étkező garnitúrát vásárol, akkor a függönyszalonban ingyen kispárnát, vagy tízezer forint kedvezményt kap és viszont. A weboldalakon is érdemes lehet egymást ajánlani, akár olyan mélységig hogy a partner teljes kínálatát elhelyezi az oldalán. Ez utóbbinak az is előnye, hogy az oldalára olyanok is betalálnak, akik a partner termékeit keresik, de ha már ott járnak, lehet hogy Öntől is vásárolnak. A végtelenségig folytathatnám, de minek.

 

Amennyivel okosabb Ön, annyival butább a konkurenciája.

Ez egy rövid fejezet lesz. Tanulni, tanulni, tanulni! Bárki által elérhető a reklám, marketing szakirodalma, akár a könyves boltokban, akár az interneten. Nem beszélve a különféle tanfolyamokról, előadásokról, konferenciákról. Rengeteg ilyet lehet találni a világhálón. Látni az üzletekben ásítozó alkalmazottakat, sőt néha tulajdonost is, aki számítógépét legfeljebb pasziánszozni használja. Tessék hasznos eltölteni a kényszerű szabadidőt. Pl. arra, amiről a következő, egyelőre utolsó fejezetben írok.

 

Ingyen apróhirdetések, cégregiszterek, linkgyűjtemények.

A weben sok száz, de lehet hogy ezer ingyenes apróhirdetési portál, linkgyűjtemény, cég adatbázis található. Kalandra fel, töltse fel hirdetéseit minél több portálra. Két dologra nagyon figyeljen! Gondoskodjon róla, hogy a hirdetésekben jelenjen meg a weboldalára mutató link, hivatkozás, ha ez nem engedélyezett, akkor csak írja be a szövegbe az oldala címét. Mivel egy portálra általában több hirdetés is elhelyezhető, ne általánosságokban fogalmazzon, egy hirdetés - egy termék. A link ne az Ön weboldala főoldalára, hanem arra az aloldalra mutasson, ahol az adott termék vagy szolgáltatás található (mély link) Ez azért is előnyös, mert nemcsak a direkt látogatások esélyét növeli, de a Google találati listában elfoglalt helyére is jótékony hatást gyakorol. Fontos a hirdetés üzenete és szövege. Konkrét ajánlatot tegyen, ne általánosságokban fogalmazzon. Szerepeljenek benne a tevékenységre, termékre leginkább jellemző kulcsszavak. A legjobb, ha a neten utána néz a jó reklámszövegírásról szóló cikkeknek.

Munkára fel!

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!