MarketingLabor

2009.06.30. 15:41

Amikor öngólt kapunk

Ogilvy a reklám atyja is többször mondta (eredetileg John Wanamaker, XIX. században született amerikai kereskedőguru által használt klasszikus kifejezést), hogy a reklámra fordított összegek fele kidobott pénz, csak nem tudjuk, hogy melyik fele. Akkor persze még nem létezett internetes marketing. Az internetes marketing bizonyos fajtáinál ugyanis lehetőség van arra, hogy csak olyanoknak jelenjen meg a hirdetés, akik a célcsoporthoz, vagy az adott érdeklődési körhöz tartoznak. Ez már egy jó célzás, de azért nincs kizárva az öngól lehetősége sem.

Az internetes, célirányos kampányok esetében is eljöhet egy olyan pillanat, amikor az adott téma megjelenése melletti hirdetés inkább hátrányos, mint hasznos.

Amikor a célzott hirdetés káros

Amikor a célzott hirdetés káros

Ilyennek mondható, amikor egy repülőtársaság hirdeti magát az interneten egy olyan cikk mellett, amely egy repülőgépszerencsétlenségről számol be. A blogbejegyzéshez csatolt képen is jól látható, hogy a mai (2009. június 30.) Airbus katasztrófát taglaló cikk fölött és a cikk közepén is a magyar légitársaság hirdetései hívják fel magukra a figyelmet.

Ezek azok a pillanatok, amelyek kizárása meglehetős odafigyelést, és napi szintű kontrollt igényelnek a legnagyobb reklámügynökségek esetében is.

Hiszen egyrészről zseniális a célzás pontossága, mert végre olyan cikk mellett jelentek meg a bannerek, amelyekben sokszor szerepelnek az alábbi szavak: repülőgép, légitársaság, utazás, repülőút stb...

Nos, ha valaki szeretne olyanokhoz szólni a neten, akik ezeket a szavakat tartalmazó cikkeket olvassák, akkor itt a helye, meg van fogva a célcsoprt! Ugyanakkor olyan szavak is szerepelnek a cikkben, hogy katasztrófa, baleset, áldozatok stb... Ezek már nem éppen kedvelt témák egy légitársaság szótárában.

Vagyis ez egy jól irányzott öngól.

A hirdetés feladói nem tehetnek mást, mint egyesével kigyomlálják az ilyen hirdetési öngólokat, mert ezek a bannerek nem fognak túl sok vevőt hozni, az szinte biztosra vehető.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!