Szeged és környéke

2014.11.11. 14:34

Hátrányos helyzetű fiatalok a Rongyban

Szeged - Szegedi, hódmezővásárhelyi és tiszaszigeti hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű fiataloknak zenélt a Children of Distance a hétvégén. A zártkörű programot a mentorok szervezték a középiskolásoknak.

Munkatársunktól

Egy szövegértést fejlesztő program mentorai és tanulói gyűltek össze szombaton a Rongy kocsmában: a Motiváció Ösztöndíjprogram célja, hogy hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek iskolai és társadalmi integrációját segítse a tanulók szövegértési képességének fejlesztése révén.

Mivel a programot megvalósító egyesület 14-18 éves, szegedi, hódmezővásárhelyi és tiszaszigeti fiatalokkal foglalkozik, a jelenlevők hamburgert és üdítőt fogyasztottak, míg el nem kezdődött a Children of Distance nevű együttes előadása a – bátran mondhatjuk – célközönség előtt. A zenekar számai ugyanis többek között arról szólnak, hogy soha nem szabad feladni, akárki, akárhonnan is érkezett, és akármilyen nehéz is a helyzete, mindig törekedni kell arra, hogy elérje az ember a vágyait, céljait. Többen autogramot kértek az együttes tagjaitól, a 14 éves Csilla is büszkén mutatta a barátnőjének az aláírt füzetlapot. A zenekar után dj. Egon vezényletével folytatódott a buli.

– Szeretek ebbe a közösségbe járni, mert sok jó barátot találtam itt magamnak, és a közösségi programok is jók – magyarázta a 16 éves Józsi. Elmesélte, hogy már voltak paintballozni, gokartozni, bowlingozni, sokféle játékot szerveznek nekik a mentorok és a közös beszélgetéseken is nagyon szívesen részt vesznek. Ezzel egyetértett a 18 éves Dávid is, aki hozzátette: a mentorok igyekeznek olyan programokat szervezni, amelyek illeszkednek a mentoráltak igényeihez.

Hátrányos helyzetű fiatalok a Rongyban. Fotó: Tóth Tamás (Galéria)


A Children of Distance előadásához hasonló közösségi alkalmakat havonta szerveznek a gyerekeknek a pedagógusjelölt vagy már végzett pedagógus mentorok, heti rendszerességgel pedig szövegértést fejlesztő foglalkozásokat tartanak. A mentorok a tankönyvi szövegek helyett, a tanulók érdeklődési körére építve, olyan témájú szövegeket állítanak össze a foglalkozásokra, amik a tanulókat érdeklik, törekedve arra is, hogy ezek a szövegek típus szerint is változatosak legyenek. Feldolgozandó szövegként használnak átlagos műfajú írások mellett például menetrendet, diagramot, mémeket, képregényt, viccet, csekket, feladóvevényt, vagy dalszöveget is.

Az apró sikereknek is örülnek a mentorok, mint például egy jól szervezett program – reagált [namelink name="Németh Gábor"]. A 28 éves pedagógia szakon végzett mentor jelenleg öt fiatallal foglalkozik. Azt mondta, nem könnyű feladat mindenki egyéni szükségleteihez alkalmazkodni. Nincs is mindig sikerélményük a mentoroknak, mert előfordul, hogy nem találják meg a hangot a mentorálttal. Ha rá tud beszélni valakit a békés konfliktuskezelésre, már megérte – magyarázta a Németh Gábor, aki 7 éve foglalkozik hátrányos helyzetű gyerekekkel.

Az egyesületnél jelenleg 75 fiatallal foglalkoznak, a szombati koncerten közülük 41-en voltak jelen. A SMÖA-2012-0408 azonosítószámú Motiváció Ösztöndíjprogram elnevezésű projekt a Svájci-Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósul meg. A projekt főpályázója a KLIK Szegedi Tankerülete, szakmai megvalósítója a Motiváció Műhely tagjaként a Pontus Közhasznú Egyesület.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!